Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Budget line 2

Gestart door doomslu, 21 november 2013, 14:07:39 PM

Anarchy

Heeft iemand de 5204 al in zijn bezit? Ik zou graag wat foto's zien, maar op het net is er nauwelijks iets te vinden.

trainboattools

Citaat van: dgrr57 op 05 februari 2015, 18:59:15 PM
Citaat van: PeterVG op 05 februari 2015, 10:28:32 AM
<snip>Als er al rook komt uit een dieselloc dan is het een zwarte roetpluim tijdens het opstarten of optrekken. Een fijn blauw pluimpje kan ook nog. Maar witte rook die uit een dieselloc komt pluimen is echt de meerprijs van de loc niet waard.
<snip>
Alhoewel : 202.020

Dat is ook niet alleen dieselolie wat die lok erdoor blaast, is wellicht aan zijn allerlaatste revisie toe :o ::) :'( ;D
2R Digitaal, Profi-rail, Loconet, TwinCenter, Koploper.
Duitse en Belgische baan, Tp IV-V, Duitse Stomers Tp II-III

yannickvw

Citaat van: Anarchy op 27 februari 2015, 17:02:22 PM
Heeft iemand de 5204 al in zijn bezit? Ik zou graag wat foto's zien, maar op het net is er nauwelijks iets te vinden.

Twijfel ook wat tussen de NMJ en de VBV, iemand die kan vergelijken?

755philippe

Hallo,
Ik denk dat VBV de beste is. Heb ergens gelezen dat er bij NMJ enkele fouten waren. Ik denk in msm waar ze het model VBV vergelijken met NMJ.
Heb zelf het VBV model besteld in full-option dus nog even wachten.
Mvg

755philippe

doomslu

Zo'n vergelijking moet je zelf maken.
De Märklin is er nu trouwers ook, lees ik in - oeps de toekomstige - MSM 146...

Wat is beter? Een Mercedes of een BMW? Voor mij de Mercedes, maar voor Dani de BMW (als voorbeeld hé mannen  ;)).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Zoveel mensen, zoveel smaken!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ThierryDS

Ik heb sinds vorig weekend de VBV reeks 5204. Hij is mooi en volgens mij correct. Het enige is de schildering op de kop die precies wat overlapt bij de gele kleur van de 'V'. Op zich stoort het mij echter niet.

guydhaese

Citaat van: doomslu op 14 maart 2015, 09:37:23 AM
Zo'n vergelijking moet je zelf maken.
De Märklin is er nu trouwers ook, lees ik in - oeps de toekomstige - MSM 146...

Wat is beter? Een Mercedes of een BMW? Voor mij de Mercedes, maar voor Dani de BMW (als voorbeeld hé mannen  ;)).

Een vergelijkende test op basis van louter objectieve metingen en feiten, vergezeld van detailfoto's, tussen de modellen van Roco, NMJ, Van Biervliet en de nieuwe Märklin/Trix zou m.i. toch niet misplaatst zijn in een modeltreintijdschrift als MSM.
Dan zouden de lezers die de mogelijkheid niet hebben om de modellen fysiek naast elkaar in de winkel te kunnen aanschouwen, met volle kennis van zaken hun eigen oordeel kunnen vormen over welk(e) model(en) ze verkiezen.
Mvg,
Guy

centauri167

+1; zou een zeer interessante vergelijkende test zijn

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

loebaske


boby

 

NielsVV

H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Sicco

raar topic wordt dit   ;)

Brossel

#239
Citaat van: Sicco op 15 maart 2015, 20:13:11 PM
raar topic wordt dit   ;)

+1  ;)

Nee...zal ik dan maar de oorspronkelijke vraag beantwoorden door een foto te tonen van de 5204!?!
Sinds afgelopen woensdag in mijn bezit....

En wat vind ik ervan?

Van Biervliet heeft de vorm van de AFB's mooi getroffen. De vorm is ook nagenoeg identiek aan mijn Roco exemplaren (5207, 5315 en 5408).
De dakpartij is mooi afgewerkt. De ventilatoren enzo zitten allen op de juiste plek en kennen veel detail.
De groene kleur is goed getroffen, de gele bies mooi geel van kleur.
Enkel op de overgang tussen zijwand en neus zit er wat overlappingen in het geel, maar zeker niet storend.

Dan wat details:
De punten van de bies op het front hadden iets lager doorgetrokken moeten worden, namelijk tot onderaan waar de gele band loopt.
De handgrepen naast de deuren zijn iets te lang. In werkelijkheid horen ze te komen tot zeg halverwege de vensters.
En dan het loknummer, ik weet dat de echte 5204 zowel haar nummer een tijdje in de dunne als in het vette lettertype droeg.
Op het model zit het vette type, in mijn mening niet het mooiste van beide typen.
Daarbij oogt het nummer wat te groot en daardoor te overheersend op het front. Mogelijk ga ik ze vervangen door decals van het dunnere type.

Dan de rijeigenschappen; volgens mij is het een soepel rijdende machines.

In vergelijking tot de Roco loks kan ik enkel stellen dat ik al jaren met plezier met Roco's AFB's rij.
Helaas heeft Roco echter nagelaten om deze toch wel zeer veel voorkomende versie te maken.
Gelukkig voor mij lost Van Biervliet dit gat in de collectie nu op met deze 5204 en de aangekondigde 5319 en 5406.

In vergelijking tot de NMJ loks...tja ik vind zelf daar de gele bies te citroengelig en daardoor overtuigt hun AFB mij niet.
Het is niet meer van deze tijd om maar een dun laagje geel op een groene ondergrond te spuiten.
Daarnaast snap ik niet waarom ze handgrepen aanbrengen op een model die er in werkelijkheid ook niet zijn.

Maar bon, hier de foto op mijn baantje in aanbouw:


Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!