Budget line 2

Gestart door doomslu, 21 november 2013, 14:07:39 PM

Sicco


ems

Ik heb de test gelezen in de MSM, maar op de een of andere manier ben ik nog niet helemaal overtuigd. Ik denk dat ik het model maar eens in het echt moet gaan zien;
Zo vind ik de loc véeel te licht overkomen, maar dat schijnt aan de foto's in de MSM te liggen.
Verder vind ik de nummers op de neus te vet / dik en lopen de gele strepen op de neus niet helemaal tot onderaan door; jammer, want dat had gewoon goed kunnen zijn...
Hopelijk herstelt B-Models deze foutjes nog, zodat ik wellicht wel overtuigd raak van de nog uit te brengen 5319 en/of 5406.
Qua prijs vind ik het prijsverschil (€ 170,00!) tussen de standaard DC (€ 159,00) en digitaal/sound te groot (€ 329,00), waardoor ik niet zo snel een soundversie zal kopen.
Groet, Edwin

loebaske

Een model van NMJ vergelijken, stond in één van de vorige MSM testen en kwaliteit.....ik ben zeer tevreden van dit model, nog nooit zo een mooie bolle neus gezien...

Rangeerduivel

Citaat van: ems op 03 februari 2015, 15:02:57 PM
Qua prijs vind ik het prijsverschil (€ 170,00!) tussen de standaard DC (€ 159,00) en digitaal/sound te groot (€ 329,00), waardoor ik niet zo snel een soundversie zal kopen.
Daar moet ik je gelijk in geven,een sounddecoder koop je voor pakweg 100€,en méér is er toch niet nodig om hem DCC te maken...
en de luidspreker zit er (dacht ik) reeds in,dus gewoon inpluggen,goed betaald inderdaad 8)

;)

doomslu

Jullie vergeten de rookgenerator.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bellejt

esu V4 (3.5) sound = 89 euro .Rook : 17 euro .Samen 106 euro.Dus 64 euro winst.

Rangeerduivel

Citaat van: bellejt op 03 februari 2015, 16:43:22 PM
esu V4 (3.5) sound = 89 euro .Rook : 17 euro .Samen 106 euro.Dus 64 euro winst.

Ik dacht dat VBV niets anders meer gebruikte dan V4.0...en als je die voor 89€ kan kopen,wil je ons het adres geven? :-\

;)

doomslu

Citaat van: bellejt op 03 februari 2015, 16:43:22 PM
esu V4 (3.5) sound = 89 euro .Rook : 17 euro .Samen 106 euro.Dus 64 euro winst.
Waar haal je die 17 euro vandaan?  :-\
Ik vermoed dat je de prijs van de decoder bedoelt, maar je vergeet het ganse systeem dat voor rook zorgt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bellejt

gekocht bij VBV : soundecoder lopi V4 (basis waar jezelf geluid opzet ) = 89 euro inclus LS.Rookgenerator seuthe aansluitbaar rechtstreeks op lopi decoder : max 19.99 euro op internet.

Alex

De rookgenaratoren die in het model zitten komen niet van Seuthe, maar van ESU.
Het zijn die grote blokken met een ingebouwde stuw-ventilator die ook in de Esu locs zitten.  ;)
Die zijn vast wel even duurder dan zo'n klein schoorsteenpijpje van Seuthe....

Alex

bellejt

mss wel maar is het dan nog een budget model ? Voor mij hoeft het niet want onder budget versta ik heel wat anders.Dan is er maar 1 oplossing : basismodel en zelf een sound insteken.Eerlijk gezegt als ik zoveel uitgeef voor een loc (AC versie met sound) dan ga ik niet voor een budget model maar een echte ESU of ROCO.

loco

Het is geen echt 'budget model', maar een model uit de serie 'budget line'. Dat is net iets anders en misleidend voor sommigen. Dat het basismodel daarenboven goedkoper wordt aangeboden is mooi meegenomen.

PeterVG

Wat de rookgenerator betreft. Persoonlijk begrijp ik niet wat deze in een dieselloc komt doen. Op messe filmpjes van ESU zie ik diesels en stomers roken. De diesels komen door het roken eerder dom over. Ook de rokende ESU stoomloc kan me niet overtuigen. Als er al rook komt uit een dieselloc dan is het een zwarte roetpluim tijdens het opstarten of optrekken. Een fijn blauw pluimpje kan ook nog. Maar witte rook die uit een dieselloc komt pluimen is echt de meerprijs van de loc niet waard.
Wat mij betreft zijn dit gadgets die vooral tot doel hebben om je schoonmoeder warm te maken voor de hobby.

Rangeerduivel


dgrr57

Citaat van: PeterVG op 05 februari 2015, 10:28:32 AM
<snip>Als er al rook komt uit een dieselloc dan is het een zwarte roetpluim tijdens het opstarten of optrekken. Een fijn blauw pluimpje kan ook nog. Maar witte rook die uit een dieselloc komt pluimen is echt de meerprijs van de loc niet waard.
<snip>
Alhoewel : 202.020