aankoop van eerste airbrush

Gestart door liefhebber, 20 november 2013, 20:16:28 PM

liefhebber

hoi,

Sta op het punt mijn eerste airbrush aan te kopen.

Aangezien ik een beginneling ben met dat toestel, wou ik niet direct het dure spul kopen, maar eerst wat te oefenen met iets wat niet te duur is.

Eerst dacht ik aan de startset van Revell, maar daar zit geen Double Action pistool in.
Op Conrad.be zag ik vandaag eentje met de Double Action pistool ( zie in de onderstaande link).

Zijn er mensen die ervaring hebben met dat toestel en spuit?
Kan mij iemand iets anders aanraden die betaalbaar is?

http://www.conrad.be/ce/nl/product/206582/Conrad-airbrushset-Pro?ref=searchDetail

bedankt voor de hulp
Peter
 

Metpetergaathetbeter

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,13669.60.html

misschien hier eens lezen hadden in het verleden een workshop met Baureihe 103 (Bert) en die durf al eens een artikeltje voor onze MSM schrijven !

Groeten Peter ;)

Rangeerduivel

Ik heb de startset van Revell,en ondanks zijn beperkingen kan ik er voor de prijs van pakweg 40€ niet over klagen.
Om bvb een loc te spuiten kan hij er best mee door,veel beter dan een spuitbus,maar je kan er uiteraard niet 'fijn mee schrijven'

;)

philippe_007

De Revell set 39199 kan je vinden voor net geen 60€, ik heb deze gekocht om wat mee te experimenteren, indien dit lukt koop ik later een double action pisool en gebruik ik deze in combinatie met de compressor van Revell.

Martin Welberg

Ben hier van mening dat goed gereedschap het halve werk is. Ooit eens een double action van een vaag merk gekocht, die ligt nu onder in een bak. Paar knaken meer uitgeven en je hebt een Iwata oid...laat je door een airbrush toko voorlichten en pak ze in je handen om een keuze te maken...

liefhebber

Citaat van: philippe_007 op 21 november 2013, 11:41:52 AM
De Revell set 39199 kan je vinden voor net geen 60€, ik heb deze gekocht om wat mee te experimenteren, indien dit lukt koop ik later een double action pisool en gebruik ik deze in combinatie met de compressor van Revell.


mag ik vragen waar je die voor die prijs hebt gevonden
CiteerIk heb de startset van Revell,en ondanks zijn beperkingen kan ik er voor de prijs van pakweg 40€ niet over klagen.

Mag ik vragen waar je de set voor die prijs hebt gevonden, want voor die prijs kun je inderdaad niet sukkelen.
ik kan dan wat experimenteren en dan later een  Double Action pistool aankopen.
gr
 

Rangeerduivel

Ik heb de set,(wel al een paar jaar terug) gekocht in de modelbouwwinkel,Kattestraat ,Aalst.
Ik heb daar toendertijd +/- 40€ voor betaald,weliswaar zonder kompressor,maar met een drukbus in de doos inbegrepen

;)

Chrisrail

#7
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

philippe_007

#8
Citaat van: liefhebber op 21 november 2013, 14:53:34 PM

Citaat van: philippe_007 op 21 november 2013, 11:41:52 AM
De Revell set 39199 kan je vinden voor net geen 60€, ik heb deze gekocht om wat mee te experimenteren, indien dit lukt koop ik later een double action pisool en gebruik ik deze in combinatie met de compressor van Revell.

mag ik vragen waar je die voor die prijs hebt gevonden
.

dat mag je zeker,

ik heb deze in Leuven gekocht in de winkelstraat aan het station, in de bondgenotenlaan bij intertoys.
Enkele weken geleden stonden er nog enkele aan de zelfde prijs



Rangeerduivel

Het is niet te verwonderen dat de set ondertussen al iets duurder is geworden,niets slaat af,integendeel..
Het is daarom dat ik er bij vermeld heb dat mijn aankoop al van een paar jaar terug dateert. ;

;)

reeves


Rangeerduivel

Citaat van: reeves op 21 november 2013, 20:29:57 PM
Ik heb deze gekocht  klik

Kan je geen ongelijk geven,ziet er al tamelijk professioneel uit,in ieder geval beter dan de Revell-set.

;)

reeves

Voila da dacht ik ook , om eens te proberen, compressor is zeer stil, zou enkel nog de draaikoppelingetjes van de slang naar comp. en pistool willen vervangen door snelkoppeling

Rangeerduivel


[/quote]

idd. om grote opp. te spuiten niet slecht maar daar stopt het dan ook.

voor kleinere opp. verlies je veel te veel verf, je spuit ongelooflijk veel verloren.
[/quote]

Beter mikken hé Chriske...of meer thuis blijven!!!???  ;D ;D ;D

Chrisrail

#14
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }