Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

tams booster 2 en 3

Gestart door crabbcharles, 19 november 2013, 18:05:32 PM

crabbcharles

In de kataloog van Tams 2012 is geschreven bij booster B-2 "3-leiter Anlagen mit gemeinsamer Masse", bij booster B-3 "Anlagen mit symmetrischer Gleisspannung".
Wil dit zeggen dat de B-2 uitsluitend geschikt voor 3-spoor en B-3 voor de rest? Kan ik dat nog op een andere manier lezen?

Gerolf

Even verplaatst naar een beter geschikte rubriek. Meer kans op respons  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

In dezelfde lijn maar geen Tams maar TER

zoek een handleiding voor de serie 400 . ( heb er eentje op de klop kunnen tikken ) Heb zitten googlen maar heb niets gevonden. Blijkbaar zit die persoon zelfs niet meer op de Bossuytlaan in Brugge.
Vraag gewoon een pdf'ke of een word file met de handleiding. Was destijds wel de top of the bill qua besturings electronica. Zelfs nu nog , gezien het aantal biedingen, schijnt het nog altijd een gewild besturings systeem te zijn , zijn tijd ver vooruit. :P
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

LokSound

Citaat van: argilla op 11 december 2013, 13:41:57 PM
In dezelfde lijn maar geen Tams maar TER

zoek een handleiding voor de serie 400 . ( heb er eentje op de klop kunnen tikken ) Heb zitten googlen maar heb niets gevonden. Blijkbaar zit die persoon zelfs niet meer op de Bossuytlaan in Brugge.
Vraag gewoon een pdf'ke of een word file met de handleiding. Was destijds wel de top of the bill qua besturings electronica. Zelfs nu nog , gezien het aantal biedingen, schijnt het nog altijd een gewild besturings systeem te zijn , zijn tijd ver vooruit. :P

vraag eens via deze: http://er-decor.be/?pagina=contact
groeten,

patrick

anne w

Beste Charles,

Er zijn twee type boosters, die met een gemeenschappelijke massa en met een gescheiden massa, het heeft (dacht ik) wat te maken met het type eindversterker.

Het verdient in ieder geval aanbeveling om, als je meerdere boosters gebruikt, om dat hetzelfde merk/type te laten zijn en ze ook nog te voeden met een trafo met dezelfde specificaties v.w.b. secundair voltage en capaciteit.

Gemeenschappelijke massa is handig bij massa detectie (3-rail dus), de stroom die de S88 aansluiting op je centrale levert komt op de massa rail terecht en moet weer terug naar de massa van de S88 aansluiting.

Voorbeeld bij mij: Raptor>LDT DB2 booster>Edits booster, alle drie hebben een gemeenschappelijke massa, dus heb ik geen probleem.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.