Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Belgacrom TV

Gestart door conducteur, 13 november 2013, 23:05:47 PM

argilla

Janie mag 'k eens wat vragen ?
waarom schrijf je Belgacrom want ik hoor van andere gebruikers het Telesnert  ook hoor ! waaruit besluit je dit ?  :D ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Rangeerduivel


En ivm die kopie voor eigen gebruik, geldt dat niet alleen voor zaken die je zelf eerst aangekocht hebt? Zoals bv een copy van een originele muziek cd, om bv de originele cd niet te beschadigen of tegen diefstal uit de wagen.. Enfin, dat dacht ik toch al vraag ik me wel af hoeveel er dit zou doen..
Zomaar programma's en series van op de TV op een dvd branden gaan ze toch niet graag hebben denk ik..

Dat is nou net wat ik bedoel.

Je betaalt je auteursrechten via je digitaal abonnement....voor éénzijdig privégebruik,maar eens je het op cd hebt kan je er het huis mee uit,maar ja,je wist het al zeker hé
Dan vraag ik me af,als je het allemaal weet,waarom vraag je het dan nog?

;)

jakke

Volgens de manual die bij mijn decoder geleverd was en je kan bekijken op bijgaande link :

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/televisie/installatie-en-gebruikershandleidingen/kabels-tussen-tv-decoder-enz./a_id/9026/related/1/c/1284,1379,1766,1796

zou het mogelijk zijn een recorder aan te sluiten op een belgacom-decoder .

Uiteraard kan je slechts opnemen wat er uit de decoder komt , wat je bekijkt .
Ik heb het nog niet getest maar zou er eens tijd voor moeten vrijmaken
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

janieburton

#33
Jakke,

Bedankt voor de link, hieruit blijkt dat men toch een programma kan opnemen met een dvd recorder.


Citaat van: bellejt op 20 november 2013, 14:28:31 PM
Janie ,als je programma's van de BBC wil bewaren dan schaf je toch gewoon een satelietinstallatie aan met een decoder met harde schijf en ethernet verbinding.Dat doe ik hier al jaren voor de reeksen over treinen op de BBC , ITV en Duitse posten.Die zitten vrij op sat.Met een eenvoudig FTP programma zet je die dan gewoon naar DVD of CD.

Dank voor de tip, ga eens een prijs vergelijking maken satelliet vs digitale tv.

Citaat van: argilla op 20 november 2013, 14:31:47 PM
Janie mag 'k eens wat vragen ?
waarom schrijf je Belgacrom want ik hoor van andere gebruikers het Telesnert  ook hoor ! waaruit besluit je dit ?  :D ;)

Dan zal het een type fout zijn, want ik hen nu Belgacom internet en ben daar tevreden mee.

En even wat zij informatie: ik neem soms items/gebeurtenissen op die in de nieuwsuitzendingen zitten; die ik persoonlijk belangrijk vinden die archiveer ik. (Er zijn er die krantenknipsels bij houden met gebeurtenissen, ik hou "visuele knipsels" bij.

 

ceuleer

Ik denk wanneer je de HDMI kabel die van de decoder normaal naar de tv gaat, in een HDMI poort steekt in een pc of laptop, en realtime op de pc bekijkt, je de mogelijkheid hebt dit op harddisk op te nemen op de pc met bepaalde software, en later op dvd kan branden.
Via pc heb je mogelijkheden zat, dus waarom zou je zo niet kunnen opnemen.  ;)
Het zal altijd met een omweg moeten, want zoals hier al gezegd is, een kopie van een aangekochte cd of dvd mag je maken voor eigen gebruik, zodat het originele onbeschadigd blijft, maar een uitzending opnemen en dezelfde digitale kwaliteit willen behouden, zullen ze nooit promoten of toestaan, maar met de pc is bijna alles mogelijk.

Grz,
Gunter

janieburton

Zal me eens verdiepen in de materie maar ik ben echt iemand die niet veel van computers snap en de toepassingen.

Daarom zou ik ook tevreden zijn met een analoge opname op dvd van de digitale tv.

Volgens de link de link die Jakke plaatste zou het bij Belgacom wel kunnen.

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/televisie/installatie-en-gebruikershandleidingen/kabels-tussen-tv-decoder-enz./a_id/9026/related/1/c/1284,1379,1766,1796
 

jakke

Citaat van: janieburton op 20 november 2013, 20:38:26 PM
...
Volgens de link ... die Jakke plaatste zou het bij Belgacom wel kunnen.
...

Laat je weten als het gelukt is ?
Alvast dank.
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen