Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

belgische lichtseinen gezocht

Gestart door n/a, 06 maart 2006, 23:50:51 PM

n/a

?Bestaan er ook belgische lichtseinen van periode 3-4 in de handel?Zelf heb ik zo hier en daar al eens rondgekeken maar tot op heden heb ik nog niets gevonden.Of is er iets op de markt dat redelijk
gemakkelijk om te bouwen is,alle opgedane ervaringen hieromtrent zijn welkom.
Alvast bedankt voor jullie reacties

dikken

Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

locomotion

En Jocadis niet vergeten. Hij werkt niet met lichtgeleiders zoals Henckens, maar rechtstreks met ledjes.

Locomotion

Peter

Blijkbaar lezen niet alle, hier op het forum aanwezigen, Modelspoor magazine. Dit is geen verwijt, enkel een vaststelling. Ik was namelijk in de veronderstelling dat dit forum een (welkome) aanvulling was op het magazine, en niet andersom. Anders valt het niet te verklaren dat hier regelmatig vragen gesteld worden die reeds uitvoerig behandeld werden in het magazine. In zo'n geval zouden we mischien beter kunnen verwijzen naar het betreffende nummer (die steeds nabesteld kunnen worden) inplaats van heel de uitleg nog eens te moeten overdoen. Tenslotte is het dank zij de mensen die MSM kopen (abonnees en losse nummers) dat dit forum bestaat.
Met vriendelijke groeten
Peter

bartie

De seinen van henckens zijn ook te koop bij 'het spoor',of te bestellen via hun webschop. Ook bij collectorsbank in Wilrijk hebben ze deze  dacht ik gezien te hebben.

Bart.

Tom

Je kan natuurlijk zelf je lichtseinen bouwen zoals Gerolf dat doet.
Er is daarvan een artikel verschenen in MSM, maar ik denk dat het ook op zijn website staat.
Tom

Gerolf

Men kan ze inderdaad zelf bouwen - daar staat op mijn website iets over, maar er bestaan ook enkele draadjes ovr op dit forum
Totto vroeg echter naar commerci?le modellen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

quf

Ik zie meerdere  draadjes over Belgische lichtseinen via de zoekopdracht. Ik heb dan maar dit draadje genomen om mijn berichtje in kwijt te geraken.
Kent iemand deze fabrikant?
http://www.con-rail.at/produkte/produkte_signale_belgien/produkte_signale_belgien.html

Groeten

Frank

Rochevalien

Frank, ik denk dat jij hier op een primeur bent gestoten! volgens die site zijn die belgische seinen in ontwikkeling in samenwerking met Dirk Boutchon (stond die vroeger niet bij MTE achter de toonbank?)
Hier vernemen we hoogstwaarschijlijk meer over na de messe in Nuremburg.

Gerrit

mark7758

Hier was al sprake van in Nurnberg 2006.
Ze zouden ook NS seinen gaan maken.
De firma kondigde ook een NS 2400 aan. Maar tot op heden is er niets bekend of gezien. (En andere firma gaat nu die loc maken.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.