Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

VRAAG : Wie kent dit type decoder ?

Gestart door dani, 04 november 2013, 10:39:25 AM

renstimpie

14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

dani

Intussen is het avond....  (ook voor mij)

De decoders zijn allebei eens netjes in de decodertester ingeplugd....
Ze hebben allebei de test met glans doorstaan !

De  ESU meldt zich keurig aan met fabrikant code 151 in CV nr 8.
De andere  "vreemde eend" laat CV 8 zelfs niet uitlezen, ook niet na een reset.

Dus .. ik weet nog steeds niet  welk merk en type het is, maar hij doet het wel !!  Enkel in analoge mode gebeurt er niks, dus CV 29 zal foutief ingesteld zijn.

Enfin.. de beide  "postzegels"  zijn in orde en ik heb ze allebei een nieuw adres gegevens door CV1 aan te passen, en dan de test weer galsnrijk doorstaan.

Klaar voor inbouw in een lok en dan de (2rail DCC) baan op. Ik denk dat ik misschien al een kandidaat overnemer heb, ik wacht af wat zijn antwoord is.
En anders.....    verwerk ik ze wel ergens in.   Desnoods in een zelfbouw wagon met wat toeters en bellen :-)

Bedankt allemaal om mee te helpen zoeken !!!!   Ik heb vandaag alweer wat geleerd.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Dani, ik zou durven zeggen een Lenz, ik heb er hier eentje waarvan de diodes ook zo aan de kant van de draadjes zitten maar dan in de andere richting.

- Kleur van pcb is ook gelijkaardig en de dikte van de kabels deed mij direct aan een lenz denken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

conducteur

Citaat van: OlivierV op 05 november 2013, 08:14:37 AM
Dani, ik zou durven zeggen een Lenz, ik heb er hier eentje waarvan de diodes ook zo aan de kant van de draadjes zitten maar dan in de andere richting.

- Kleur van pcb is ook gelijkaardig en de dikte van de kabels deed mij direct aan een lenz denken.
Eenzijdig bestukt, nem stekker en draden in stevig zwart plastiek ingegoten? Zou wel kunnen
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dani

Ja, het zou kunnen dat het een Lenz modelletje is.   De dikte van de draadjes op de foto zou wel misleidend kunnen zijn, wan tin werklijkheid zijn ze wel heel dunnetjes, even dun als bij de  ESU.
Ter info: de decoder zelf is ook heel klein, ongeveer 3/4 van een ESU Lokpilot 4.

Nu, in  elk geval, nogmaals dank voor het mee zoeken.   De decoder is inmiddels getest, van een adres voorzien, verpakt, en sinds vanmorgen op weg naar zijn nieuwe eigenaar.   Die zal er hopelijk blij mee zijn.
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

[quote    De decoder is inmiddels getest, van een adres voorzien, verpakt, en sinds vanmorgen op weg naar zijn nieuwe eigenaar.   Die zal er hopelijk blij mee zijn.
[/quote]

Voor in zijn nieuwe 2024(Roco) waarschijnlijk... ;D ;D ;D

grtn
;)

dani

@rudy :   "ik dacht het niet...."        (dat wordt voortaan mijn favoriete uitspraak.)

In zijn  Roco komt een  LD-G-32 te zitten die ik heb geprepareerd.
De  ESU LoPi 1  en  de "onbekende" komen in andere analoge loks die hij nog heeft   (een   ACTS en een VOS)
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Dus ik zat wel in de goeie richting....!

;)

dani

yep yep....    je had de klok gehoord.    (maar de klepel hangt in Gouvy :)    )
De kruik is niet meer.

Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

dani

Ook daar was ik al gaan kijken, Vincent.   En ook daar niets gevonden in deze toch wel heel herkenbare specifieke configuratie met de 5 diodes netjes op een rijtje aan de draden-kant.

Ik denk dat het een "forever mystery " zal blijven.  Zeker voor mij als  3-railer :-)
De kruik is niet meer.

dani

helaas ook niet, verkeerd bestukt en deze is wel HEEEEEEL klein  (ik denk voor een N of Z schaal of zo)
De kruik is niet meer.

janieburton

Is een N schaal

Nu ze hebben nog een hele rits decoders, eens kijken op NCE.com

Kan missckien een ander merk vanuit de USA zijn

Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul