Van Biervliet AM86 (Duikbril)

Gestart door Jurgen, 25 oktober 2013, 10:48:08 AM

SuSke

En het gewicht van de motor moet dan ook nog gecompenseerd worden door een bijkomend gewicht op die plaats. Is begrijpelijk dat dit bijna geen prijsvermindering genereerd.

Nee, een dummy hoeft niet, gewoon de mogelijkheid hebben om 2 (of 3) stellen (eventueel in clubverband) te koppelen in treinschakeling of afzonderlijk te laten rijden. Maar dan moeten het wel verschillende nummers zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

Ik snap niet waarom de meesten hier tegen dummy's zijn.

Geen enkele loc heeft dezelfde rijeigenschappen ttz koop 2 loc van het zelfde type en ze rijden beide verschillend.

Als je dan 2 treinstellen of loc's koppelt dan liggen die volgens mij te "trekken of te duwen" want er zal er altijd één zijn, ook bij gelijke instellingen, die sneller of trager zal rijden.

Citaat van: OlivierV op 01 december 2014, 13:52:43 PM
, tenslotte zou een dummy een afgewerkt model van minstens gelijke kwaliteit moeten zijn,

Das toch logisch.

Citaat van: LS Models op 01 december 2014, 16:13:04 PM
Het is uiteindelijk wel ( 50 euro )minder. Voor minder goed gefinancierde onder ons zal zo'n dummie wel handig zijn.

Spijtig dat er geen zullen komen. Hopelijk komen er wel genoeg nummervarianten zodat iedereen er eentje kan bemachtigen.

50€ minder is 50€ minder

Citaat van: Chrisrail op 01 december 2014, 13:27:09 PM
Een dummi zou nauwelijks minder kosten dan het treinstel heb ik mij laten
vertellen door een verdeler.  ??? :-\

Gewoon verkooppraatje.

Voor die Chinezen maakt het niet uit of ze er maken met motor of zonder, een dummy maken zal wel niet meer kosten
 

centauri167

Een fabrikant zou ook gewoon een set kunnen maken van 2 stellen, aangedreven door 1 motor maar waarbij alles klopt zoals de frontlichten, ...

Misschien gaan ze dit bij de Desiro stellen doen.

loco

Citaat van: centauri167 op 02 december 2014, 01:25:42 AM
Een fabrikant zou ook gewoon een set kunnen maken van 2 stellen, aangedreven door 1 motor maar waarbij alles klopt zoals de frontlichten, ...

Misschien gaan ze dit bij de Desiro stellen doen.


Misschien, maar misschien ook niet. Ik denk eerder het laatste want een dubbele set zal al snel ook het dubbele kosten.

Zoals eerder aangehaald is de kostprijs voor de motor en voor het monteren van de motor + aansluitingen miniem en eigenlijk te verwaarlozen. De Chinezen werken niet meer gratis, maar nog altijd goedkoop, en het aantal handelingen is beperkt.
Als Brawa 50 euro minder vraagt, dan is dit alleen om de liefhebbers tegemoet te komen. Meer winst maken doen ze er niet mee. De 50 euro is een psychologisch verschil, geen reëel verschil in kostprijs.
VBV heeft ooit reeds één model zonder motor verkocht om de vragende liefhebbers tegemoet te komen. Naast het feit dat er slechts een beperkt aantal van zijn verkocht (de vraag is immers zeer klein) heeft hij hierop minder winst gemaakt in vergelijking met de modellen met motor. Ik heb het niet gevraagd, maar ik denk dat hij zelf de motor uit deze modellen heeft verwijderd. Hierdoor heeft hij zijn stock van dit model kunnen verminderen. Dus zijn modellen omgezet in beschikbaar cash.
Wanneer je echt een model wenst zonder motor, maar verder alle functionaliteiten wilt behouden, vraag dan een model zonder motor. Hij kan de motor voor jou uitbouwen, net zoals hij de decoder en verlichting inbouwt. Misschien krijg je een vermindering voor het terugnemen van de motor. Ik schat zo'n 5 à 10 euro, maar zeker geen 50 euro. Daarna kan je een stroomdoorvoerende koppeling aansluiten, enz ....



thor

Om me ook even te mengen in deze 'dummy' discussie, mogelijkheden voor zo'n stelletje moeten er toch zijn, niet?
Laten we ons even de dummy van de reeks 60 herinneren, het prototype stelnummer 6006 werd als dummy aangeboden, voor de prijs van 89,00 €.
Oké, deze was zonder licht, maar daar valt toch vrij makkelijk een mouw aan te passen, toch?
Dus ruimte genoeg om even na te denken over een stroomloos AM86 stelletje.....
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Chrisrail op 01 december 2014, 13:27:09 PM
Een dummi zou nauwelijks minder kosten dan het treinstel heb ik mij laten
vertellen door een verdeler.  ??? :-\

Gewoon verkooppraatje.

Voor die Chinezen maakt het niet uit of ze er maken met motor of zonder, een dummy maken zal wel niet meer kosten
[/quote]

je schrijft het eigenlijk zelf, zal niet meer kosten maar ook niet veel minder kosten, ik ken iemand en stelde die voor waarom van een bepaalde loc geen dummie te maken en die stelde koop je er gewoon 2 en verwijder de aandrijving of de motor, op die manier heb je een dummie plus eventuele reservestukken als je aangedreven loc stuk gaat, want die dummie zou nagenoeg evenveel kosten!

Groeten Peter ;)

janieburton

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 december 2014, 09:26:58 AM
Citaat van: Chrisrail op 01 december 2014, 13:27:09 PM
Een dummi zou nauwelijks minder kosten dan het treinstel heb ik mij laten
vertellen door een verdeler.  ??? :-\

Gewoon verkooppraatje.

Voor die Chinezen maakt het niet uit of ze er maken met motor of zonder, een dummy maken zal wel niet meer kosten

je schrijft het eigenlijk zelf, zal niet meer kosten maar ook niet veel minder kosten, ik ken iemand en stelde die voor waarom van een bepaalde loc geen dummie te maken en die stelde koop je er gewoon 2 en verwijder de aandrijving of de motor, op die manier heb je een dummie plus eventuele reservestukken als je aangedreven loc stuk gaat, want die dummie zou nagenoeg evenveel kosten!

Groeten Peter ;)
[/quote]

Misschien wel ivb met de reserveonderdelen.
 

ward

Citaat van: Eddytje op 27 november 2014, 20:57:35 PM
Welke vier stationsaankondegingen zitten er in?

Eddy, wat later dan verwacht; maar hier heb je de opname van de 4 aankondigingen:

https://www.youtube.com/watch?v=G1UvlWFFYkI&list=UUJd3SZnBCRm-FdBSoOu8ytg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

bollen neus

Dummy, enkel geen motor? Wat dan met de stroomafnemers, tandwielkasten maar zonder tandwielen, wormwiel eventueel,, wielassen maar dan zonder tandwielen, wielen met en zonder anti slipbandje, dan geen cardan assen insteken, en zoals reeds ergens hierboven aangegeven, gewichtsverlies (en das dus geen dieet volgen) Als ge dat allemaal moet doen kost het peis nog meer dan met motor, tis ook mijn ding niet dit model maar ik stel maar vast, heb dit ook al gedaan met dubbel tracties zelfbouw en geloof me maar ge zit even veel uurtjes te prutsen met of zonder nen motor hoor.
Alé, hopelijk hebben jullie hier wat aan?
Den Eric.

Jurgen

Willen we het dummy-gedeelte hier stoppen? Het heeft tenslotte niets met het oorspronkelijke onderwerp te maken!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Eddytje

Citaat van: ward op 02 december 2014, 14:20:07 PM
Citaat van: Eddytje op 27 november 2014, 20:57:35 PM
Welke vier stationsaankondegingen zitten er in?

Eddy, wat later dan verwacht; maar hier heb je de opname van de 4 aankondigingen:

https://www.youtube.com/watch?v=G1UvlWFFYkI&list=UUJd3SZnBCRm-FdBSoOu8ytg

Wel jammer dat de aankondigingen niet altijd bij dit materieel past (deze rijd niet naar Blankenberge...)

itchy

Citaat van: Eddytje op 02 december 2014, 19:01:40 PM
Citaat van: ward op 02 december 2014, 14:20:07 PM
Citaat van: Eddytje op 27 november 2014, 20:57:35 PM
Welke vier stationsaankondegingen zitten er in?

Eddy, wat later dan verwacht; maar hier heb je de opname van de 4 aankondigingen:

https://www.youtube.com/watch?v=G1UvlWFFYkI&list=UUJd3SZnBCRm-FdBSoOu8ytg

Wel jammer dat de aankondigingen niet altijd bij dit materieel past (deze rijd niet naar Blankenberge...)
Da's nog niks: de NMBS 2352 van VBV (een prachtig model, daar niet van!!!) heeft als Franstalige stationsaankondiging... een française die een of andere TER aankondigt in Frankrijk... :-)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

bollen neus

Citaat van: Jurgen op 02 december 2014, 18:25:21 PM
Willen we het dummy-gedeelte hier stoppen? Het heeft tenslotte niets met het oorspronkelijke onderwerp te maken!

Ja meester Jurgen.
Den Eric.

janieburton

Citaat van: Jurgen op 02 december 2014, 18:25:21 PM
Willen we het dummy-gedeelte hier stoppen? Het heeft tenslotte niets met het oorspronkelijke onderwerp te maken!

Hoezo, het gaat toch nog steeds over de AM86.
 

centauri167

Ik denk dat opmerkingen, zoals die over de dummy-stellen, handig kunnen zijn voor de producenten om er misschien iets mee te doen.