Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

L154

Gestart door vanmiegroet, 23 oktober 2013, 21:54:06 PM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 12 februari 2014, 19:10:19 PM
kunnen

kennen ?  :-\ of kunnen verdragen ?  ;D
Groeten Peter ;)

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loco

Zou het dan toch waar zijn?
Vorige week passeerde ik in Heer-Agimont en wat zag ik daar? Inderdaad werken langs het spoor.
Vreemd genoeg zag ik twee weken eerder tegen Dinant eveneens werken aan een brug onder het oude spoor. Toen kon ik echter geen foto maken.
Wie weet komt er dan toch leven in het project?
Wie weet hierover meer te zeggen?



Bij nader toezien waren het werken aan de berm en niet aan het spoor. Daar was ook nog een trapje waarmee je het spoor kon bereiken. Dit trapje is nu verdwenen.

oebr

Citaat van: doomslu op 12 februari 2014, 14:04:30 PM
Ruben, mogen we benieuwd zijn en vragen welk project jullie met die 600.000 euro nu gaan steunen?

suggestie:  http://belgie-belgique-belgien.be/sos59/

Probleem is dat er een 'echt' rekeningnummer aan gekoppeld is, alleen effectieve stortingen worden als teken van engagement aanvaard en gecommuniceerd. Na 2 maand staan we dus nog altijd op de initiële 2500 euro...   ;)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

guy holbrecht

Dit weekend doorgebracht in Heer-Agimont en er de reactie gepolst van een goeie kennis die in de raad van bestuur van de toeristische dienst zit in de gemeente Hastière, waar Heer-Agimont deel van uitmaakt. Zelf was hij niet naar de uiteenzetting in Dinant geweest, maar de burgemeester van Hastière, waar hij ,beroepshalve, goede relaties mee onderhoudt, stelt dat het openstellen van deze lijn niet meer tot de orde van de dag behoort. Het initiële plan is de aanleg van een Ravel (fietspad) op de oude bedding. Blijkbaar was de Franse belangstelling voor het heropenen van deze lijn louter economisch (goederenlijn naar Duitsland, met beperkte reizigersmogelijkheden) en zou dit de ontwikkeling van deze streek weinig of niets opgebracht hebben. In het kader van de aanleg van de Ravel zijn bij enkele bruggetjes de spoorstaven verwijderd om na te gaan of de constructie van deze bruggen nog stabiel genoeg is om er een asfalt fietspad over aan te leggen. Daarmee valt wellicht het doek voorgoed over deze lijn die ooit als een van de mooiste op het Belgische net werd beschouwd.
Groeten,
Guy

dieselfreak

Geheel volgens de verwachtingen dus...
MC

vanmiegroet

Dit klopt helaas.

Laten we hier ook een les uit leren.
Mensen met enorm veel ambitie als ik worden vaak als raar beschouwd en overbodig.

De verscheidene boycot acties van spoor- en treinliefhebbers, de tegenwerking uit politiek vlak en derden maakten het helaas onmogelijk
Misschien klinkt alsof het me ging overkomen, dat kan. Maar ik heb besloten om nog iets te doen met mijn ambitie.
Dit blijkt dan alweer wel mogelijk te zijn:
http://www.groenzele.be/visietekst_voor_een_duurzame_mobiliteit

Onthou deze link is niet bedoel voor politieke redenen of reclame.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Dirky