Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

L154

Gestart door vanmiegroet, 23 oktober 2013, 21:54:06 PM

Michiel

Ruben, een historische strijdheer zei ooit eens (vrij vertaald): "vecht geen veldslagen dat je weet dat je gaat verliezen, maar kies deze die je kan winnen".

Ik bewonder je initiatief en inzet. Het is goed dat je polst naar wat kan, wie wilt en hoe het mogelijk kan uitgevoerd worden. Maar geef niet op bij de minste weerstand! Zet alles eens op een rijtje, distileer eruit wat haalbaar zou moeten zijn, en strijdt daar voor. Dromen is mooi, maar hou je doel realistisch.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

rgp

Ruben,

Je bent blijkbaar helemaal ingenomen door het project.

Heb je de tweede paragraaf van Jonas gelezen ?  Als het waar is (ik twijfel er niet aan), ga je dat dan gewoon naast je neerleggen ?

Die "projectleider" volgt die de ingeslagen weg ?

Nogmaals een goede raad: stop ermee voor het te laat is en steek je energie is iets realiseerbaar.

Roland

dieselfreak

Citaat van: Michiel op 08 januari 2014, 15:24:06 PM
Ruben, een historische strijdheer zei ooit eens (vrij vertaald): "vecht geen veldslagen dat je weet dat je gaat verliezen, maar kies deze die je kan winnen".

Ik bewonder je initiatief en inzet. Het is goed dat je polst naar wat kan, wie wilt en hoe het mogelijk kan uitgevoerd worden. Maar geef niet op bij de minste weerstand! Zet alles eens op een rijtje, distileer eruit wat haalbaar zou moeten zijn, en strijdt daar voor. Dromen is mooi, maar hou je doel realistisch.  ;)


En dat laatste is precies waar het schoentje wringt in deze soap, dit is geen realisch doel in deze moeilijke tijden, steden en gemeenten  hebben het zo al moeilijk genoeg om de eindjes aan elkaar te knopen, laat staan dat ze gaan investeren in een project dat niet levensvatbaar is zoals dit. Je kan je beter focussen om bestaande museumlijnen te helpen, die kunnen extra steun goed gebruiken.
MC

Hervé

Citaat van: vanmiegroet op 03 november 2013, 17:05:37 PM
We willen wel voor een Belgisch loc gaan, maar het grootste probleem is dat deze vaak in slechte staat verkeren.
Maar omdat we nog een apart budget hebben voor de lijn en rollend materieel is de kans wel groot
dat er wat Belgisch erfgoed gaat worden bewaard.

Belgische stoomlocs in slechte staat?  Over welke locs heb je het dan? .....

GroeteN,
Hervé

Hervé

Heerlijk om te lezen dat er opnieuw treinen gaan rijden op de L154....volledig vernieuwd enzo....en dat allemaal voor een prikje eigenlijk.  Ben ook enkele keren de lijn afgegaan en de stabiliteit op het grootste deel van de lijn....euhm tja :s.  Komt er nog bij, al die kunstwerken (tunnels, bruggen,...) die gekeurd en gecontroleerd moeten worden naar normen van 2014...er komt zoveel bij kijken..

Ik heb helemaal niets tegen dromen, maar aan deze droom zijn wel veel nulletjes verbonden.  Ik vrees dat jullie alles een beetje onderschatten...serieus onderschatten, zowel financieel om alles op te starten, dagelijkse kosten, nog maar te zwijgen van het onderhoud en keuringen van allerhande toestellen, sporen en gebouwen of kunstwerken.  Een afgekeurde tunnel wegens ik zeg maar instabiliteit door waterinsijpeling en de rest van het seizoen staat je trein stil.  Ook je inkomsten.  Doorrijden tot Dinant?  Ok, maar dan enkel met een treinbestuurder die in het bezit is van een Europees rijbewijs en bijlagen die bewijzen dat hij de lijn kent vanaan de wissel tot in het station van Dinant EN vooral in regel blijven met de rij- en rusttijden.  Idem dito voor een treinbegeleider.  Tenzij jullie multimiljonairs zijn, denk ik dat je je mss (en vooral in zekere zin jammerlijk genoeg,)helaas beter toelegt op een sponsoring van bv TSP en de Bocqlijn.  Die moeten nog enkele kilometertjes leggen, een lange tunnel in orde krijgen naast een steengroeve en dan nog 'enkel' een wissel leggen om aansluiting op het Infrabel net te krijgen tot Yvoir.  Een kleintje vergeleken met jullie project.

Tis een mooie droom, echt waar, maar blijf realistisch.  Ik moei mij helemaal niet met jullie financiele toestand, maar stel me wel de vraag als de pijpen vervangen moeten worden van BR50 en jullie dàt al een financiele tegenslag vinden...vergeleken met de lijn is vlampijpen vervangen 2xniets.  En je spreekt van Meiningen voor een onderhoud?  Ben je wel zeker dat je de juiste firma in Meiningen gecontacteerd hebt? 

Soit, mijn gedacht is
1 Tis een reuzemooie droom
2 alles is realiseerbaar.....tegen welke prijs.
3 ik vrees dat jullie alles zwaar onderschatten en het een beetje door een serieus roze bril zien
helaas
4 Gebruik jullie motivatie en inspanningen voor een bestaand project, ipv persé iets van "jullie" te willen dat niet haalbaar is.

GroeteN,
Hervé

PeterC

Citaat van: dieselfreak op 08 januari 2014, 19:17:58 PM
...in deze soap...

Zo aanzie ik het al van in het begin van dit draadje...  ...Als een (slechte) soap...

Ofwel heeft Ruben veel verbeelding, ofwel is Ruben met een virtueel eindwerk bezig, reëel kan ik het moeilijk noemen (een budget van ca 350.000€ voor een (rijdende) BR50 en een volledig onderhouden/gekeurde lijn, ...)...  En wat doe je met alleen maar een loc?

Wanneer het een virtueel eindwerk is, had hij de zaken beter van in het begin virtueel aangepakt en ons dit laten weten.  Met alle deskundige uitleg hier had hij een grandioos eindwerk, zodat een hier beschreven haalbaarheidsstudie zou uitwijzen dat het met dergelijk beperk budget niet haalbaar is...

Als het dan toch reëel is, zoek dan een investeringsmogelijkheid in een bestaande museumlijn.  Er zijn er genoeg en allen kunnen wat extra centen gebruiken.


Citaat van: vanmiegroet op 08 november 2013, 21:09:02 PM
...wat dus niet goed betekend...

Voor als het dan toch een eindwerk is  ;)




Groetjes, Peter


stefanic

Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

vanmiegroet

Hiervan zijn we op de hoogte.
Ik ben blij dat er dan toch een gevolg is gekomen op een project dat zelfs door treinliefhebbers werd ondermijnd.

De zware interne problemen en boycot van niet nader genoemde personen hebben de situatie hopeloos gemaakt.
Maar zoals ik het nu bekijk is er misschien dan toch nog hoop.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

argilla

Citaat van: vanmiegroet op 12 februari 2014, 00:37:18 AM
Hiervan zijn we op de hoogte.
Ik ben blij dat er dan toch een gevolg is gekomen op een project dat zelfs door treinliefhebbers werd ondermijnd.

De zware interne problemen en boycot van niet nader genoemde personen hebben de situatie hopeloos gemaakt.
Maar zoals ik het nu bekijk is er misschien dan toch nog hoop.




Ruben,
go for it  laat je niet van de wijs brengen. ;D ;D


Die boycot is eerder jalousie van de mensen omdat zij  ook wel zoiets" willen" opzetten maar niet kunnen of durven .
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

rgp

Hallo,

Dus binnen het groepje was men dus ook niet akkoord ?

Boycotten ?  Dat zijn dus nu de schuldigen.  Jaja

Keep on dreaming.

Roland

vanmiegroet

De sfeer in de groep was in orde, maar het was een andere factor die ik niet nader wil noemen.
Wie zich afvroeg hoeveel het bedrag was dat we hadden verzameld : 600.000

Als er nog twijfels zijn over de realiteit van dit project, dit was een echt project en geen virtueel.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

doomslu

Ruben, mogen we benieuwd zijn en vragen welk project jullie met die 600.000 euro nu gaan steunen?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Citaat van: vanmiegroet op 12 februari 2014, 12:08:51 PM
De sfeer in de groep was in orde, maar het was een andere factor die ik niet nader wil noemen.
Wie zich afvroeg hoeveel het bedrag was dat we hadden verzameld : 600.000

Als er nog twijfels zijn over de realiteit van dit project, dit was een echt project en geen virtueel.

Ruben, Prachtig dat je zo'n bedrag kan bij elkaar krijgen.
Spijtig dat je door negatief lobby-werk het project moet afblazen maar dat is nu eenmaal de realiteit van het harde leven.

Ik weet niet of je het artilkel in de link van Nicolaï hebt doorgelezen, maar de "expert" ter zaken had het toch over een bedrag dat 100x hoger lag. Dus ik denk dat de opmerkingen die hier op het forum geventileerd werden inzake de "reële" kost van het project toch een beetje gegrond waren.

Succes in ieder geval met een eventueel nieuw project, of de steun die je wil geven aan een ander bestaand project.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 12 februari 2014, 15:02:48 PM


bedrag dat 100x hoger lag. Dus ik denk dat de opmerkingen die hier op het forum geventileerd werden inzake de "reële" kost van het project toch een beetje gegrond waren.



is wel een beetje heel diplomatisch omschreven !  ::) ??? :-\

Groeten Peter ;)

SuSke

zo ben ik toch  :) ;) allee toch voor diegenen die mij beter kunnen
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.