Decoders waar kopen ?

Gestart door Snobby Crash, 18 oktober 2013, 13:04:18 PM

Snobby Crash

Beste,

ik heb heel wat loks om te bouwen en heb reeds een 4-tal tot een goed einde gebracht.
Nu heb ik steeds een DCC decoder van ESU gekocht bij een treinshop in de buurt van waar ik woon.
Telkens ongeveer een 27 euro/stuk betaald.

Als ik omreken hoeveel loks ik nog moet doen, dan ben ik een heel fortuin kwijt !

Waar kopen jullie je decoders ? via internet en wat zijn dan de beste shops ?

Alvast bedankt

Geert

PietB

Hi Geert.
voor de ESU Lokpilot 4 is 27 Euro een gangbare prijs.
Dat betaal ik er bij ANW in Medemblik ook ongeveer 28,25.
Ik heb als voorwaarde altijd: treinspullen koop ik bij een gerenomeerd bedrijf en zeker niet op Ebay of Marktplaats.
Daar zitten mij te veel onbetrouwbare lieden op, daar wil ik geen kopzorg over hebben.

grt Piet.

bellejt

#2
als je er veel nodig hebt koop je beter in bulk.Per 5 of 10 worden ze enkele euro goedkoper.Of volledige sets met magneet erbij kopen.Komt meestal op 32,50 euro per loc.Ik koop 8 pins en voeg er een klein schakelingetje van 2,75 euro aan toe om 4 aux uitgangen te hebben.

ceuleer

Een aanbieding op marktplaats :

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modeltreinen-h0/m726390796-aanbieding-esu-decoder-lokpilot-54610-nieuw-in-ovp.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Piet is er niet voor te vinden, maar ik heb ondertussen bijna 700 handelingen op ebay en 50 op marktplaats, en ik ben zeeeeeer tevreden.

Als je volgende weekend naar Eurospoor gaat in Utrecht, daar kan je ze gewoonlijk ook goedkoper kopen.
Op de beurs in Genk vorige week kreeg je bij HST verhagen ook 10 % korting op decoders en andere....
Dus beurzen bezoeken loont.  :)

grz,
Gunter

T03

Ik koop ze in de winkel.
Misschien moet je wat geduld hebben en ze niet allemaal onmiddelijk ombouwen.


ld,SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

mnieuwlaet

tams decoders op conrad tussen de 17 en ... euro hangt af of je er draden en stekkers aan wil

liefhebber

 

OlivierV

Als je er veel nodig hebt bij een winkel te Sint-niklaas waar er vanaf 5 stuks al enkele euro's afgaan, voordeliger kan zeker wanneer je ze per 10 per 20 of per 50 koopt. ;)

Of groepsaankoop, dan koop je bij die handelaar bv 50 decoders voor bv. 5 man, dan betaalt iedereen €21,80 per decoder (DCC only, multiprotocols zijn duurder).

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel


PietB

Hoi Gunther,
Citaat van: ceuleer op 18 oktober 2013, 13:32:32 PM
Piet is er niet voor te vinden, maar ik heb ondertussen bijna 700 handelingen op ebay en 50 op marktplaats, en ik ben zeeeeeer tevreden.
Ik heb wat slechte ervaringen met aankopen via de post op zowel ebay als marktplaats.
Het is een kwestie van vertrouwen en na die gebeurtenissen vertrouw ik eigenijk niemand meer.
Als ik al wat koop via marktplaats dan ga ik het zelf afhalen en reken contant af.
Dat betekent dat ik alleen zaken doe  met mensen die in een straal van plm 40km wonen, anders wordt het nog een kostbare zaak.
grt Piet.


ceuleer

Hé Piet,
het zelf gaan ophalen heb ik via marktplaats ook al gedaan, de verkoper bood aan om af te spreken aan de grens Belgie-Nederland omdat hij daar op familiebezoek was, en ergens iets gaan afgeven naast een afrit van de autosnelweg is ook al gebeurt, voor iets wat ik zelf verkocht heb.
Een beetje communiceren met de verkoper kan soms helpen, maar ik weet het, er zitten ook onbetrouwbare mensen op deze sites. >:(
Voor een aankoop van 20 € kan je al die moeite niet doen, maar ik heb eens een loc met enkele wagons gekocht, dat gaat over 200+ euro, daar kan je de auto al eens voor starten.....  :)

grz,
Gunter

PietB

Citaat van: ceuleer op 18 oktober 2013, 16:48:08 PM
Voor een aankoop van 20 € kan je al die moeite niet doen, maar ik heb eens een loc met enkele wagons gekocht, dat gaat over 200+ euro, daar kan je de auto al eens voor starten.....  :)
Nee precies, ik ben wat voorzichtig geworden. En als het rond de €100 is ga ik er wel op af.

grt Piet.

Snobby Crash

Ik heb nu vandaag mijn 5de lok omgebouwd, decoder esu dcc 4 met 8 polige stekker gekocht in shop in sint-niklaas voor 25,5 euro. De stekker knip ik eraf omdat ik rechtstreeks soldeer op de aansluitingen binnen de lok. Nu ga ik eerst verder met het bouwen van mijn baan, later ga ik dus nog heel wat loks ombouwen. En inderdaad, zodra je 50 decoders koopt zakt de prijs naar 21,5 euro...

Maar dan nog heb ik een 100 tal decoders nodig dus naar mijn mening veel te duur... Wie verdient er 2150 euro netto per maand ?

Die decoders kosten volgens mij nog geen halve euro per stuk want ze worden waarschijnlijk gemaakt ergens in China of Japan...

Tja, en wij hebben natuurlijk geen keuze he !

Geert


OlivierV

#13
Geert, niemand verplicht je om ineens al je locs te doen? Per 20 lijkt mij al een stuk haalbaarder. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Snobby Crash

Das waar Olivier...

Dus nu eerst verder werken aan mijn baan, en inderdaad  per maand 1 lok ombouwen dan zijn je kosten meer verdeeld...

;-)

Geert