Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Kerstdiorama. (schaal N)

Gestart door PietB, 10 oktober 2013, 22:23:18 PM

PietB

In een ander draadje heb ik verteld dat ik een plannetje heb met dit locje

Maar het uiterlijk moest mi. eerst even aangepast worden, want  de gebruikssporen deden mi. te veel afbreuk aan het model.
Dus de kwast en verf er vandaag bijgepakt.
De bovenste foto's zoals de loc was.

En zoals het er nu uitziet.


Er zijn hier en daat nog wat kleine randjes te zien, maar de grote beschadigingen zijn nu weg.

Opm. ik ben echt te uitbundig gebouwd voor deze schaal.

grt Piet.

PietB

Even een vraag, ik heb helemaal geen ervaring met dit materieel.
Ik moet nog een stroombron zien aan te schaffen.
Wat kan ik het beste gebruiken, voor dit locje met misschien 2 wagonnetjes met binnenverlichting en een 3 tal huisjes en een klein stationnetje alles met verlichting.

grt Piet.

Stieven76

Zou zo'n gewone startset transfo niet ruim voldoende zijn voor dit baantje? Wel even opletten voor de correcte spanning want ik heb geen idee hoeveel spanning een N-locje mag hebben :)


Frank_N

Een netadapter met 6V = loopt het lokje hier prima op. Vooruit, achteruit lukt niet.
Maar beter met een oude"gewone" treintrafo van 0,5 A gaat het ook, heb je gelijk een aparte ~uitgang voor je verlichting. En je kan de snelheid regelen ;)
Groet van Frank

PietB

Vandaag een pakje met rails uit Belgë ontvangen.
Waarvoor mijn dank Gerolf
http://www.youtube.com/watch?v=U6uNynaucb8&feature=youtu.be
Even een beeld van de eerste meters van het minitrix locje.
Ik moest hem een beetje hard laten rijden anders stopte hij regelmatig.
Dat zal reinigen worden.
Dan nog een vraagje voor de N-spoorders:
De railbogen zijn van Arnold 0131 , kan ik daar iedere rechte N rail van elk ander merk op aansluiten?

grt Piet.

dani

ik ben benieuwd.....   leuk idee
De kruik is te water gegaan...