Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Reeks 13 met sound

Gestart door Eres, 05 oktober 2013, 16:56:38 PM

Eres

Rudy,

Ben aan het Googelen geweest. Heb dus die ESU decoder gevonden en veel kunnen lezen. Schijnt dat je de decoder via de F vanaf F 0 t/m F 15 kan instellen op diverse geluiden. Ik zelf heb de geluiden nog niet kunnen ontdekken. Buiten het geluid kan je dus ook de verlichting daar mee instellen?

Wim 

dani

@ Rudy : om te zeggen dat ESU  "DE beste" is zou ik niet doen, maar het zijn in elk geval hele goeie decoders en ook degelijk  (met kortsluitbeveiliging etc...)

@Mattias :  er zijn inderdaad nog andere merken, een beetje naargelang behoefte, budget en persoonlijke smaak.   

@Wim: een LokSOund moet je zien als een LokPilot decoder maar dan met geluidsfuncties toegevoegd.  Dus in principe schakel je dan de motor, de verlichting en bijkomend, de geluidsfuncties met 1 enkel printje in je loc.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: Mattias op 07 oktober 2013, 13:54:50 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 05 oktober 2013, 20:39:18 PM
ESU is gewoon het (beste) merk van de decoder.

Geen idee van welke planeet je komt afgedaalt...   ::) ;)

Heb ik iets verkeerds gedaan of gezegd Mattias?

Als er betere zijn dan ben ik het daar mee eens,maar ik ken ze niet.
De bedoeling is (beginnende) Wim op weg te helpen...

;)

Mattias

Citaat van: dani op 07 oktober 2013, 15:32:51 PM
@Mattias :  er zijn inderdaad nog andere merken, een beetje naargelang behoefte, budget en persoonlijke smaak. 
Dat lijkt er inderdaad meer op..  :D
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Eres

Allemaal bedankt maar intussen heb ik nog nergens dat ene geluid kunnen horen? Of ook eventuele het andere wat ik noemde met div geluiden en signalen?

Wim

ERVIN

Hoi Wim ,

Op onderstaande link kan je het geluid horen van de Reeks 13 van LS-Models , en je moet niet wachten op meer verschillende geluiden in het filmpje , want die zijn er niet.
Zo klinkt dus een 13/3000 met sound in model.

http://youtu.be/jgwBEM5SWqI

http://youtu.be/1kzruXVcYuc

Eres

Dag erwin,

Heel hartelijk dank voor je fimpjes met sound; Dat was even heerlijk om te horen. Dat zal zeker de 1357 zijn die je onlangs heb verkocht. Jammer dat ik het niet eerder heb geweten. Wanneer je nog eens iets heb geef me een seintje a u b

Ook nog bedankt voor de info voor de D3100

Fijne avond

Wim

D_Loc

Citaat van: Eres op 07 oktober 2013, 11:43:58 AM
@ Dirk. Was gisteren op Gouvy toen de CFL locs aankwamen/vetrokken en met 80km per uur voorbij denderden. Je hebt dan inderdaad een heel mooi geluid wat er van de locs komen. Mij is aangeraden om een ESU te installeren. Schijnt dat je daarmee 400 geluiden kan installeren/programmeren?
Met een Lokprogrammer-box hebt kun je inderdaad de decoder opnieuw programmeren, dit kan met geluidsprojecten van ESU welke te downloaden zijn van hun site of met eigen gemaakte soundprojecten. Zo heb ik bijvoorbeeld een Loksound voor de reeks 55/CFL1800 gemaakt. In principe zijn de mogelijkheden dus oneindig maar ik moet wel melden dat het best lastig en tijdrovend is om een goed werkende Loksound te ontwikkelen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Anarchy

De functies van deze loksound zijn:

-Koplichten/eindseinen
-Geluid
-Lange claxontoon hoog
-Lange claxontoon laag
-Korte claxontoon hoog
-Korte claxontoon laag
-Geluid compressor
-Geluid ventilatie van de dynamische rem
-Rangeergang


conducteur

Citaat van: Mattias op 07 oktober 2013, 13:54:50 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 05 oktober 2013, 20:39:18 PM
ESU is gewoon het (beste) merk van de decoder.

Geen idee van welke planeet je komt afgedaalt...   ::) ;)
Ik vraag me dat ook af...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michael

Wel kenners van de decoders, welke sound decoder geeft voor de reeks 13 het goede geluid, ik heb daar ook wel belangstelling in als het goed wordt weergegeven.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

dani

daar ga je dan ook een stuk de mist in..

Je decoder mag nog zo schitterend zijn, als de geluidsbestanden die je er in oplaadt kl*te zijn, dan trekt het resultaat op niks.

Vergelijk het met een audio installatie van 3000 euro waarop je een oude krakende LP afspeelt in plaats van  CD. 

Dat is trouwens ook zo met de luidspreker(tjes) op je sound decoder  (of ook op je hiFi stereo).   Goedkope luidsprekertjes kunnen ook goed klinken, maar je moet gewoon de juiste klankkast hebben en het juiste dynamische bereik.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

Citaat van: conducteur op 07 oktober 2013, 23:33:13 PM
Citaat van: Mattias op 07 oktober 2013, 13:54:50 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 05 oktober 2013, 20:39:18 PM
ESU is gewoon het (beste) merk van de decoder.

Geen idee van welke planeet je komt afgedaalt...   ::) ;)
Ik vraag me dat ook af...

Ipv het bovenstaande zou het handig zijn dat je dan misschien zegt welke decoders dan wel de goede zijn volgens jullie en waarom ESU niet.   ???
Momenteel heb ik er zelf nog geen nodig, maar wanneer dat wel het geval zou zijn dacht ik ook om voor ESU decoders te gaan. Toch al wel veel goede commentaren over gelezen en gehoord.  :-\

Michael

Stieven ik sluit mij bij jou commentaar aan, ik heb zelf verschillende loks met een esu decoder en de rij eigenschappen zijn perfect, enkele class 66 met een sound decoder van esu en ook dat werkt uitstekend.
Maar nogmaals mijn vraag betreffende de reeks 13, welke decoder heeft het beste geluid, dat overeenkomt met het geluid wat de lok maakt in het echt.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154