Jenart

Gestart door Dirky, 05 oktober 2013, 10:13:08 AM

Dirky

ik ben zo nu en dan wat oude tijdschriften aan het doornemen en stootte een tijdje geleden op een top-modelbaan van de familie Jenart. In spoor 0 wordt het station van Itterbeek voorgesteld in een kwaliteit die we vandaag de dag als "evaniaans"  :) bestempelen. Zelfs de truc met de spiegel onder de bruggen op beide eindes van het diorama wordt hier toegepast. Alle locs op de baan lijken zelfbouw...

Kent iemand de familie Jenart? Kent iemand het diorama?

rgp

Dirk,

Ik heb dezelfde vraag een paar maand geleden ook al gesteld en weinig bruikbaars als antwoord gekregen.

By the way: het is het station Etterbeek en niet Itterbeek (Itterbeek heeft geen station)

Roland

GVL

Een reportage over het diorama is lang geleden verschenen in Spoorwegjournaal.  Ik vermoed dat je naar dit artikel verwijst?
Groeten.

Dirky

inderdaad Gino, EisenbahnJOURNAL November 1987

doomslu

Eisenbahnjournal is toch niet het zelfde als Spoorwegjournaal...  ???
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

had ik nooit bij stil gestaan!

ik heb hier zowel oude spoorwegjournaal's als eisenbahnjournal's liggen en in mijn onwetendheid dacht ik dat het één de vertaalde versie was van het ander zoals MSM en de Franstalige versie... tja, als ge niet slim zijt hé  :D

doomslu

Ik ben wel benieuwd in welk tijdschrift en welk nummer het was...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stieven76

Citaat van: Dirky op 05 oktober 2013, 14:12:35 PM
inderdaad Gino, EisenbahnJOURNAL November 1987
Dit magazine Luc?  ;D ;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rgp

Dag,

Ik heb het gelezen in SPOOWEGJOURNAAL n°10/87.

Maar ik meen mij te herinneren dat in die periode veel artikels uit EisenbahnJournaal vertaald werden en in Spoorwegjournaal ook verschenen.

Roland

Dirky

... vandaar mijn verwarring waarschijnlijk... Hier #9/1987 (november)


Johnnytrein

Wat scheelt er met jou Luc, last van de hitte kan momenteel niet meer en koude is er momenteel nog niet genoeg.  :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about