Op een zijspoor ... Visalia District

Gestart door GVL, 30 september 2013, 22:37:07 PM

GVL

Het zien van al dat moois in Leuven is een aansporing om ook zelf verder te bouwen.  Enkele honderden latjes later zijn de vloer, de plint en de muren grotendeels klaar.

De straatzijde ...



... en de spoorzijde die normaal niet zichtbaar is (de schuifpoorten hangen te dicht tegen de wand)



Het dak moet wachten tot de fruitkisten een plaats op het laadplatform gevonden hebben.

Groeten.

sdz1976

Knappe loods!! De sfeer van je baan word er echt nog door versterkt.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

GVL

#152
Dank je, Samuel.

De bouw van Youngstown Fruit Distributors vordert gestaag.  Misschien laat ik een stukje van het gebinte zichtbaar.



Verder is het naambord aangebracht.  Altijd weer een moment van voldoening ...



Groeten.

Herwig

bericht   #150:           "...al dat moois in Leuven is een aansporing..."

of misschien eerder:    ...al dat moois op GVL's zijspoor is een aansporing...

GVL

Dank, Herwig.
Heb de titel van het draadje gewijzigd zodat de vlag de lading blijft dekken (plus een eerdere taalfout verbeterd).
Groeten.

OlivierV

Erg knap weer Gino en ik zie ook kenmerken van Sophan Marchandises in terugkeren op dit zijspoortje. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mdvholland

Ha Gino, met de wijziging van de naam getriggerd door je draadje... heel fraai. En heel herkenbaar, ik heb een jaar gewoond nabij Visalia en herken veel van de sfeer en de packinghouses (niet het icehouse - die waren er anno 1985 niet meer...)

Ben eens rondgeleid in het Packinghouse van Klink Citrus Ass. te Ivanhoe. Bijgaand beeld om aan te tonen dat idd de gebouwen van buiten vaak heel "saai" zijn (ik vind dat desolate wel wat hebben..) NB binnen was het niet cool maar heet....
(jij kent de foto ws. al, zie de bron website  ::) )



groet
Matthijs

GVL

Olivier, Matthijs, dank voor de feedback. 

Plezierig om te lezen van iemand die de streek kent dat het model er een beetje in slaagt de plaatselijke sfeer op te roepen.  Zelf ben ik al in grote delen van de US geweest maar nog nooit in Californië dus info verzamelen ter plekke is er totnogtoe niet bij.  De packing sheds zijn inderdaad geen 'things of beauty' maar die in Ivanhoe ziet best interessant uit.

Groeten.

centauri167

dit is echt een detailwerkje, echt prachtig

GVL

Het dak van Youngstown Fruit Distributors is geplaatst.  Met poeders en fijn zand zal het nog wat stoffiger gemaakt worden.  Het idee om het gebinte gedeeltelijk zichtbaar te laten heb ik laten varen; een volledig dak laat het gebouw langer lijken.



Het overdekte platform leent zich tot het opzetten van enkele interessante laad- en losscènes.



Groeten.

evan

Die laatste foto is echt wel de moeite!  De lichtinval geeft je fraai werk een extra knap resultaat :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

sdz1976

#161
Zelfs zonder volk heeft het al super veel sfeer
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Ronald


janieburton

Wat heb je gebruikt om sinaasappelen na te bootsen in de kistjes?
 

GVL