Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Gebouwen inwerken in het landschap

Gestart door Stieven76, 27 september 2013, 15:44:58 PM

Stieven76

Hi,

Hoe werken jullie je gebouwen in in het landschap zodat deze mooi aansluiten en er dus geen spleten te zien zijn?
Bij mij zouden de gebouwen er wel nog moeten kunnen afgenomen worden ivm stockage. Dus ze echt vastlijmen op de module is geen optie.

Van Michiel had ik al de tip gekregen om de omtrek van een gebouw af te werken met een styreen stripje en dat af te werken met de scenery. Voor mijn loc loods gaat dit nu niet meer.

Als iemand een andere manier weet hoor ik het graag  ;D  ;D

Stieven

Kautenbach

zo'n stripje is wel het beste, je kunt ook een plaatje maken die je ervoor gebruikt. Als je gras rondom aanlegt camoufleert het gras ook veel

Peter

Niet zo moeilijk hoor. De bodemplaat van het gebouw mee inwerken in het landschap, en het gebouw zelf los op dat bodemplaatje zetten (past normaal precies)

Met vriendelijke groeten
Peter


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach


Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

einte

Hallo,

Ik heb mijn huisjes zonder bodemplaat in de klei gedrukt,
over het algemeen komt er geen licht lek door heen.

Zie voorbeeld foto.

Groeten van Einte

Modelspoorblog

Stieven76

Bedankt voor de tip einte!
Voor mijn locloods kan ik deze zeker gebruiken daar die geen onderplaat heeft.
Dun reepje klei snijden, beetje houtlijm, op de plaats leggen, loods er in duwen en het teveel aan klei wegsnijden en schilderen.
Dit ga ik althans eens proberen.  :D
Zal foto's plaatsen wanneer dit gedaan is maar eerst verder met de rails schilderen en dan de nieuwe wissel en conrad aandrijvingen monteren.

Stieven

ysbeer

Ik verzamel mijn zaagsel,gooi er wat houtlijm er bij en zwarte of bruine verf.
Goed mengen en dan een laagje op de plaats van het huisje.
Er gewoon in drukken,wat gras er op,of zo iets.
hard laten worden
Hecht op plastic niet erg maar net genoeg
wim(nu met tekst)