Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Station Heide

Gestart door vyncky, 26 september 2013, 20:47:14 PM

SuSke

gebruik van vaseline als vet misschien overwegen
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

krispy

De bedoeling was ook dat de verf niet op het vet pakt he , moest er toch verf opzitten , na goede uitharding van de verf , met een lauw sopje het vet weer verwijderen , dan zijn de scharnierpunten opnieuw vrij en kan er nieuwe propere opgedaan worden

Let wel , dit is slechts een hersenspinsel hé , heb het nog niet geprobeerd
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Chrisrail

#122
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Peter

waarom geen klein drupje rubberlijm gebruiken (ook in modelbouwwinkels te koop onder de naam Maskol enz.)
Een heel klein drupje met speldekop op de plaats waar geen verf mag komen. Na het drugen van de verf zeer gemakkelijk te vewijderen zonder sporen na te laten.
Met vriendelijke groeten
Peter

vyncky

#124
Allen bedankt om mee te denken!

Mijn eerste  gevoel gaat toch naar 'n combinatie gaan...
het "droog spuiten" met een bescherming (vet of maskol)

Citaat van: GVL op 11 december 2014, 22:48:53 PM
Yannick, een primer op metaal is aan te raden.  Met de airbrush heb je veel meer controle over de hoeveelheid aangebrachte verf dan met een spuitbus zodat vastkleven van de bewegende onderdelen wellicht vermeden kan worden.  Op de kritische plaatsen zou ik enkele dunne laagjes met een hogere luchtdruk spuiten (probeer eens geleidelijk op te voeren vanaf 2 bar).  Bij die hogere drukken zal je merken dat de verf zo goed als droog op het te spuiten oppervlak terechtkomt. Pas ik bv toe bij het vervuilen van het drijfwerk van een stoomloc waar er ook kleefgevaar heerst. Groeten.
Het "droog" spuiten, deed ik eigenlijk al (onbewust). Na het controleren van de compressor, bleek dat deze op 3 bar ingesteld stond. Tussen het bouwen van het sein ben ik 'n lokje aan het spuiten. Ik heb er zonet op gelet en dat heb ik al gevonden.

Ik heb dit daarnet voor het eerst met Vallejo primer getest . We zitten in de goede richting  ;). Alleen verkopen ze grijze primer, ik noem dat eerder vuil wit, maar ja over kleuren discussiëren we niet   ::) .Er zal hoogst waarschijnlijk 'n tweede laagje verf op moeten...

De Maskol, die van Vallejo, (want ik krijg de pot van humbrol niet open met dat "kinderslot"  ;D ) heb ik ook voor de eerste keer gebruikt op 'n stukje. Is dit normaal dat deze een beetje kleverig blijft? of moet je nog langer wachten ( nu 4u)  voor aleer te spuiten?

Eerst rustig verder experimenteren, het resultaat laat ik dan wel zien.

Ik was de ladder en het onderhoudsplatform nog vergeten :)



Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

eric

#125
Dan heb je geluk gehad dat ik niet tussendoor ben geweest of hij had op ± 7 bar gestaan om te kunnen nagelen of nieten.  ;)

Dirky

Ben wel een beetje laat met een reactie maar zo een sein zou ik spuiten terwijl het mechaniek (continu) in beweging is. Als je het laat bewegen tot alles droog is, blijft ook alles vrij  ;)

vyncky

Citaat van: eric op 12 december 2014, 21:21:59 PM
Dan heb je geluk gehad dat ik niet tussendoor ben geweest of hij had op ± 7 bar gestaan om te kunnen nagelen of nieten.  ;)

Daar stond die nog op! Maar ik had er aan gedacht,en ik heb de druk terug gezet ;)

Citaat van: Dirky op 12 december 2014, 22:10:48 PM
Ben wel een beetje laat met een reactie maar zo een sein zou ik spuiten terwijl het mechaniek (continu) in beweging is. Als je het laat bewegen tot alles droog is, blijft ook alles vrij  ;)


da's ook 'n slim idee! Te laat is het nog niet  ;)

thx!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Buikske

Citaat van: eric op 12 december 2014, 21:21:59 PM
Dan heb je geluk gehad dat ik niet tussendoor ben geweest of hij had op ± 7 bar gestaan om te kunnen nagelen of nieten.  ;)

Denk maar aan u mouluren, de tijd is aan het korten  :P :P :P :P
 

eric

Die geraken voor de kerst niet meer af  ;)

vyncky

#130
Da's weeral te lang geleden dat ik hier nog wat gepost heb.
Door wat neven projecten voor de modelbouwclub en andere klusjes thuis, is het eigen werk wat blijven liggen.

Met de nieuwe oprit , kan het tafelzaagmachine terug gemakkelijk buiten, Met het goede weer was dit ideaal werken. Het houtwerk zit er (voorlopig) bijna op. Nog een vijftal meter en we zijn rond.

Ondertussen werd het spoor gelegd tot net voorbij het stationsgebouw.
Foto's zeggen iets meer dan tekst :)








Binnenkort krijgt het emplacement van het station vorm.

Vervolgens alles aansluiten en kunnen we eindelijk eens gaan rijden ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Buikske

Amaai maat, das gene kattepis.

Heeft onze vriend Eric, daar ook een steentje toe bij gedragen ?
 

Gerolf

Mooie foto's van de constructie, Yannick  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterVG

Leuk dat je ons laat meekijken Yannick.
Mooi werk

vyncky

Bedankt voor de reacties!
Hopelijk geraken we terug wat op dreef  :)

Citaat van: Buikske op 14 mei 2015, 23:53:02 PM
Amaai maat, das gene kattepis.

Heeft onze vriend Eric, daar ook een steentje toe bij gedragen ?

Eric is inderdaad komen helpen  ;)

Da's veel plezieriger werken, dan alléén!

Yannick


Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)