Station Heide

Gestart door vyncky, 26 september 2013, 20:47:14 PM

SuSke

2 plankdragers (zo van die winkelhaken) met een lat erop en een led-batten.
Simpel te maken, te monteren en te demonteren en bovendien goedkoop.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

vyncky

Citaat van: SuSke op 27 juni 2020, 21:04:51 PM
2 plankdragers (zo van die winkelhaken) met een lat erop en een led-batten.
Simpel te maken, te monteren en te demonteren en bovendien goedkoop.

Niet aan gedacht  ::) De rest van de modelbaanverlichting is ook zo opgebouwd....

Vandaag nog eens een poging gedaan om een paar wagonnetjes te verweren.

Het zijn oude bakwagentjes van Piko die een tweede leven gaan krijgen bij de Belgische spoorwegen. De beschrifting werd opgesteld aan de hand van de foto's van  Frans Maas en Peter VG.


Maar wat is het moeilijk om het resultaat op foto vast te leggen.

De twee linkse wagons werd een poging gedaan met de airbrush. De rest is met een wash uitgevoerd. Ik ga ze nog een laag matte vernis geven, want op foto blinken ze nogal...




't is niet gemakkelijk en ik heb nog véél te leren,  ;)
Moest er ooit is eens een workshop komen. Ik heb alvast interesse!

Nu mijn 3D geprinte onderstelletjes proberen in orde te krijgen...

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Herwig

#512
Heb je een Forum-PB gestuurd ivm deze Piko-wagentjes en de  UIC 1 St  en de Roco-uitvoering  en zo .

SuSke

Citaat van: vyncky op 28 juni 2020, 19:39:24 PM
...
't is niet gemakkelijk en ik heb nog véél te leren,  ;)
Moest er ooit is eens een workshop komen. Ik heb alvast interesse!
...

Toch al een mooie poging Yannick.

Voor workshops zullen we allemaal nog geduld moeten hebben tot die Corona hier weg is  :(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modèlisme

Yannick,

Doe er mij aan denken als je volgende maal hier in Ranst bent. Ik heb namelijk 2 DVD ( US ) met lessen hoe te verweren met krijt en verf, dan kan je die eventueel op je harde schijf zetten.

Ik heb die DVD's al jaren, maar nog niet naar gekeken.

Groetjes,
Paul.
 

vyncky

Citaat van: SuSke op 29 juni 2020, 00:33:29 AM
Citaat van: vyncky op 28 juni 2020, 19:39:24 PM
...
't is niet gemakkelijk en ik heb nog véél te leren,  ;)
Moest er ooit is eens een workshop komen. Ik heb alvast interesse!
...

Toch al een mooie poging Yannick.

Voor workshops zullen we allemaal nog geduld moeten hebben tot die Corona hier weg is  :(

Bedankt Suske, komt wel goed! ondertussen blijf ik oefenen  ;) .

@ Paul, Ik zal mijn best doen :)

Sinds donderdagavond staat de baan terug opgesteld zodat we kunnen rijden. Dat was geleden van begin maart... Door de Corona zijn de bakken opgestapeld uit de vrachtauto gehaald en in de kelder gezet. Daar bleven ze zo staan tot donderdag.

Ondertussen een paar bollenstampers afgewerkt, en is het wagenpark weer een aantal Belgische kalkwagens rijker.


De bollenstampers is een eigen ontwerp 3D geprint in messing. Met dank aan Peter VG voor de documentatie ;)

Dienst baan zal binnenkort de houten balk van wissel 2 opnieuw gaan onderstoppen, want deze is verzakt.   ::)


Wissel 4  aan de goederenkoer werd zijdelings geplaatst zodat deze niet in de weg zou staan. De bollenstamper werd beschermd door een paar oude dwarsliggers.
Stoomlocomotief 53.055 passeert tijdens het nemen van de foto met vier gloednieuwe kalkwagens richting Essen.




Wissel 5 werd ook zijdelings geplaatst, maar werd in het perron verzonken wegens te weinig plaats.


Zoals dit o.a. in Anseremme gebeurde.



Yannick

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

PeterVG

Allemaal netjes uitgevoerd Yannick.
Ik kijk uit naar de eerste mogelijkheid om je baan te bewonderen op een expo. Al heb ik geen idee waar dat zou kunnen zijn.

eddy

Knap werk Yannick.Bollenstampers functioneel?

vyncky

Bedankt Peter en Eddy,

Wanneer dit zou zijn blijft voor ons ook een groot vraagteken. Enfin, de stress is er nu wel af en we kunnen ze alleen maar verbeteren.

Citaat van: eddy op 05 juli 2020, 12:43:02 PM
Knap werk Yannick.Bollenstampers functioneel?

Eddy, ze zijn niet functioneel. Heb er wel aan gedacht, maar dan werden de 3D onderdelen te lomp en te groot om ze toch stevig te houden.
Maar alle respect dat jij dat wel hebt klaar gekregen  ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

vyncky

 Weer even geleden dat er een update is geweest.

Door familiale omstandigheden lag het modelbouw gebeuren een paar maanden stil. Tussendoor zijn we wel aan de slag gegaan aan een nieuwe werkruimte, met meer opslag, betere verlichting, enz...

Ook werd een nieuwe stoel aangeschaft. Een hele dag op een houten cafékruk zitten was ook niet mijn ding  ;D







Ondertussen werden de eerste 3 open goederenwagons afgewerkt waar ik deze zomer aan begonnen was.
De wagons allen ex-duits (Omm 55) werden omgevormd naar NMBS wagens (Type 1215B). Naar voorbeeld van deze wagon:


(Collectie Fernand Maes, MSC De Kempen, Peter Van Gestel)

De wagons werden opnieuw gespoten en vernummerd en kregen naast een lading ook een laagje vuil. Het zijn ook mijn eerste eigen geweatherde bruine wagons.







Als er wat te leren valt, hoor ik het graag.  ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Metpetergaathetbeter


PeterVG

Wow, geniet van je nieuwe labo. Het ziet er alvast heel mooi uit. ;)

SuSke

Dat is een werkplek om jaloers op te zijn.

en die wagens zien er ook niet slecht uit.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Er gaat niets boven zo een mooie georganiseerde werkplek.  Netjes gedaan!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

HO_COMP_FAN

Niet zo'n gemakkelijke verbouwing geweest , maar eindresultaat is echt mooi.

Hobbywerk wordt nog leuker en mooier.

gr

Dirk 
Met vriendelijke groeten, Dirk
HO 3-Rail Digitaal , Marklin K-rails, Intelllibox 1, W10+Koploper , LDT RM-88-N-B+RM-88-O-B , Viessman 5211/5213/5217(S88) , DR4018 , Boosters 4017 & LDT DB-2 ,
Arduino Uno. Loks Marklin/Roco/Mehano/L.S.