Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Update CS1

Gestart door Kusttrein28, 25 september 2013, 21:37:06 PM

Kusttrein28

Heeft er iemand een idee hoe en waar ik nog een central station 1 (zonder enige update) nog kan laten updaten?
HO Marklin digitaal met CENTRAL STATION 2
K-rails (en enkele verborgen M-rails)
(DB, SBB en NMBS)
Forummen is geven en nemen!

INFO

Ik denk zomaar nergens meer. Het is namelijk ook een hardware aanpassing, niet alleen maar software.

Gewoon helaas pindakaas, en je geld weggegooid.

Groetjes.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Jurgen

Je kon de update nog kopen tot ergens vorig jaar of zelfs al 2 jaar terug. Daarna is ESU gestopt met deze updates omdat iedereen die wou updaten in theorie een update gekocht zou hebben.

Je kan altijd eens navragen bij je handelaar of die er nog 1 kan vastkrijgen, maar ik vrees ervoor.

Voor die hardware update moest je wel de laatste update van Märklin hebben voor de CS1, maar zelfs daarvan weet ik niet of je die nog ergens kan vinden. Je zal eens moeten zoeken op de website van Märklin zelf.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kusttrein28

Bedankt voor de tips, ik heb de CS1 al langer hoor maar gewoon geen nood gehad aan een update. Nu dus wel en is het te laat.  Er zal dan niets anders opzitten dan een nieuwe te kopen want bij de handelaars dat ik ga kreeg ik ongeveer hetzelfde antwoord.
Iemand tips, qua prijs/kwaliteit want de CS2 is niet zo goed naar het schijnt.
HO Marklin digitaal met CENTRAL STATION 2
K-rails (en enkele verborgen M-rails)
(DB, SBB en NMBS)
Forummen is geven en nemen!

bellejt

CS1 verkopen en ecos 50200 kopen van ESU.Je kan dan je mobile station ook nog gebruiken.

cyberbeast

CS2 is imo een fantastisch stukje hardware. Ik heb er in alle geval geen last mee.
 

LokSound

Citaat van: Kusttrein28 op 27 september 2013, 15:17:44 PM
... Iemand tips, qua prijs/kwaliteit want de CS2 is niet zo goed naar het schijnt.

Kom gerust maar eens naar Euromodelbouw. We demonstreren je deze graag en staan open voor vragen en opmerkingen.
"naar het schijnt". Kritiek geven is makkelijk!


Patrick

Jurgen

Tja, CS2 of Ecos 2, het zijn beide doorontwikkelingen van de CS1 en Ecos. Alleen de benamingen verschillen een beetje, maar verder denk ik dat de technologie hetzelfde kan.

Het grootste probleem is vooral dat mensen de naam "Märklin" horen en meteen zeggen dat het niet goed is.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

argilla

Citaat van: LokSound op 01 oktober 2013, 15:26:47 PM
Citaat van: Kusttrein28 op 27 september 2013, 15:17:44 PM
... Iemand tips, qua prijs/kwaliteit want de CS2 is niet zo goed naar het schijnt.

Kom gerust maar eens naar Euromodelbouw. We demonstreren je deze graag en staan open voor vragen en opmerkingen.
"naar het schijnt". Kritiek geven is makkelijk!


Patrick


Patrick ik zie (lees) dat jij hiervan goed op de hoogte bent qua sound ? Daarom de vraag ....kan je de sound van een Quantum decoder USA   (middels de PC ) overzetten naar een ESU V4.0 decoder voor een Challenger en een 2-10-2. Deze hebben beide de US decoders. Kan dit ?
roco MM3 protocol sommige functies gaan andere weer niet
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

LokSound

Citaat van: argilla op 02 oktober 2013, 11:00:54 AM
Citaat van: LokSound op 01 oktober 2013, 15:26:47 PM
Citaat van: Kusttrein28 op 27 september 2013, 15:17:44 PM
... Iemand tips, qua prijs/kwaliteit want de CS2 is niet zo goed naar het schijnt.

Kom gerust maar eens naar Euromodelbouw. We demonstreren je deze graag en staan open voor vragen en opmerkingen.
"naar het schijnt". Kritiek geven is makkelijk!


Patrick


Patrick ik zie (lees) dat jij hiervan goed op de hoogte bent qua sound ? Daarom de vraag ....kan je de sound van een Quantum decoder USA   (middels de PC ) overzetten naar een ESU V4.0 decoder voor een Challenger en een 2-10-2. Deze hebben beide de US decoders. Kan dit ?
roco MM3 protocol sommige functies gaan andere weer niet

ESU heeft ook USA-sounds.
http://www.esu.eu/download/geraeuschdateien/generation-4/loksound-v40-usa/
mvg,

patrick.