temperatuurschommelingen

Gestart door stefan rosiers, 26 februari 2006, 21:02:14 PM

ysbeer

johnny

De faether motor staat in MSM 46 kijk dus daar.
De conrad aandrijving kost zonder contacten 5,25.
Is perfect ,maar maakt nogal wat herrie,en echt langzaam gaan de wissel nu ook weer niet om.
De speudo feather motor is geruisloos/eenvoud te plaatsen/en de wissel gaat langzaam om.

Wim

Fretbol

En zijn dergelijke wisselmotoren ook bruikbaar met wisselstroom ( dus bij M?rklin ) ?

Voor mijn nieuwe baan ben ik nl op zoek naar een betrouwbaar en goedkoop systeem om de wissels traag en geluidloos om te zetten

Fretbol ;)

ysbeer

Dat jij marklin rijdt,d.w,z dat je treinen op wisselspanning rijden betekend natuurlijk niet dat alles wat je doet op wisselspanning moet.
De bedoelde motoren lopen op gelijkspanning n.l 1.5 volt een dergelijke spanning is vrijsimpel te maken b.v met een stopcontact voeding zoals je b.v gebruit bij het laden van je telefoon of voor draagbare radoi s e.d
Dat soort dingen bestaat met in stelbare spanning en kost heel weinig
Om hem(de motor)heen en weer te laten draaien is ,zoals bij vrijwel elke motor aandrijving een relais nodig.
KOst alle maal niet zoveel.
Ik heb eventueel ook wel een schema voor e.e.a
langzaam en geruisloos en betrouwbaar.
rij je digitaal ????

Wim


Fretbol

Ja, de modelbaan wordt digitaal bestuurd ( M?rklin digital en Koploper op de pc )

Mijn huidige modelbaan zal binnenkort worden afgebroken en ik wil een nieuwe modelbaan bouwen die volledig belgisch moet worden. Op de nieuwe modelbaan zal ik eventueel ook het Faller Car System gaan gebruiken en daarvoor moet ik ook gelijkstroom gebruiken, dus het aansturen van de wissels met gelijkstroom zal wel geen probleem zijn

Als je mij het schema zou kunnen doorsturen kan ik de zaak alvast even bekijken :)

Alvast bedankt,

Anthony ;)

ysbeer

hallo fretbol
hierbij een schema.
Wat niet duidelijk is even vragen

[/img]


wim

stefan rosiers

Een te hoge luchtvochtigheid kan toch opgelost worden met een luchtontvochtiger, ok , zo'n toestel kost wel wat geld maar als dit het probleem kan oplossen denk ik dat het zijn geld wel waard is.

stefan rosiers

Om de temperatuur constant op 16?graden te houden kan dit eigenlijk alleen opgelost worden met een aircosysteem. Denk iemandsoms nog aan een andere oplossing?

stefan rosiers

Ik heb zopas vernomen dat een airco niet mogelijk is op mijn treinenkamer; zouden enkele ventilators in de zomer de temperatuur naar beneden kunnen halen? Hoe lossen andere vezamelaars dit probleem op?

Tom

Het zal wel een beetje elpen denk ik, maar ventilators zullen meer lucht verplaatsen dan afkoelen.
Gordijnen voor de ramen of ladestoors naar beneden kan ook wel helpen.
Tom

Gerolf

Het helpt om zomerse warme lucht buiten te krijgen. Zeker niet gebruiken om lucht aan te zuigen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

stefan rosiers

En hoe doe je dat dan best als je geen airco kan zetten en geen ramen hebt om open te zetten?

Gerolf

Een gat in de muur maken (als het een buitenmuur is tenminste)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

stefan rosiers

Heb jij thuis een airco of een gat in je muur?

Gerolf

citaat:
Geplaatst door stefan rosiers

Heb jij thuis een airco of een gat in je muur?

Geen airco, maar zolderraampjes, en mijn spuitcabine heeft een afzuiging naar buiten toe, via een gat in de muur [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Arnenys

en zorgen dat ze niet roesten: artikeltje in de nieuwste modelspoormagazine