Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

miniNatur

Gestart door Tom, 26 februari 2006, 17:34:46 PM

Tom

Ik zou willen mijn boerderij aankleden, en ik zag dat men in het artikel in MSM 35 over de Belgische boerderij producten van miniNatur gebruikten.
Ik vind het heel mooie struikjes en plantjes.
Maar weet er iemand weer je de producten van miniNatur kan kopen?
Tom

Gerolf

Even googlen leerde me dat MiniNatur het vroegere Silhouette is //www.mininatur.de, en online te koop is in Duitsland:
http://www.modellbahn-online.de/inhalt/kleinserien/mininatur/mininatur.php3
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Ik zou hier in Belgie niet direkt een winkel weten waar ze het verkopen.
Je kan het wel rechtstreeks bij hen zelf bestellen. Helaas heb ik geen adres van hen. Maar wees gewaarschuwd :HET IS DUUR !!!
Ja kan het vergelijken met Silflor en Silhoutte produkten: Prachtig maar..... Zelf de winkel waar ik het meest kom: H?nerbein in Aachen heeft slechts enkele van die dingen binnen.
Ik vergelijk het zowat met de bomen van de Firma (Herr) Jerusalem.
Enorm echt maar 28 tot 60 euro voor 1 (??n) boom (waar is die bank om te beroven.
Persoonlijk vind ik dat je met de produkten van Heki, Woodland en een aantal van Busch bijna even goede resultaten kan bereiken.
Je kent het gezegde: Het is niet omdat een kunstenaar duur materiaal gebruikt, dat hij mooie schilderijen maakt.
Met vriendelijke groeten
Peter

martintje

Mininatur is ook Bij Anita Decor te krijgen die op verschillende beurzen in Belgie en Nederland staan.
En zolang de handelsgeest in Duitsland niet veranderd zal het in de benelux ook niet op grote schaal verkocht gaan worden.
De duitsers vertikken het namelijk om de winkeliers wederverkoopkoringen te beiden waardoor de winkelier hetzelfde moet betalen als de consIk met nog een paar modelbouwvrienden hebben dat opgelost om om de zoveel maanden groot in te kopen bij silflor.
Niet dat het kortingen oplevert, maar over het algemeen hebben we het dan binnen een paar dagen binnen.
Bestel je als 1 ling 2 rolletjes, moet je niet raar opkijken als je lang op je spullen moet wachten, als ze uberhaupt al de moeite nemen om wat met je bestelling te doen. ument die het in duitsland bestelt.

Het is inderdaad waar dat je niet de duurste spullen hoeft te gebruiken om mooie resultaten te bereiken, maar gebruik je de dure spullen goed dan kan het wel weer net iets meer geven.
Heki vind ik persoonlijk achteruitgaan wat de kwaliteit betreft, en Noch wordt steeds beternadat die met hun profiline zijn gekomen.
Woodland is mooi als je het gebruikt waarvoor het gemaakt is, steppe velden ed. of ter aanvulling.
Zwitserse alpen bekleed met woodland turf kan mij persoonlijk niet bekoren als je mininatur of Noch wildgras ook kan gebruiken.
Toch blijf ik voor 90 % silflor gebruiken.
Silflor en mininatur, daar zit weinig verschil in, het wordt opp dezelfde manier gemaakt. het heeft met elkaar te maken.
Hoe het precies zit weet ik niet meer omdat ik teveel tegenstrijdige verhalen gehoord heb erover.
Vind Duur ook een relatief begrip, ik koop liever 1 kostbare lok minder en dat de rest van mijn materieel door een mooi landschap rijdt dan dat 1 lokkie extra over een grasmat moet rijden uit kosten besparing.

gr
Marty

Mvg Marty

janjozef

Ik heb de prijzen van mininatur ook een bekeken. Ik ben het met martintje eens dat ge beter 1 loc minder koopt en een mooie baan hebt maar met de prijzen van mininatur zult (mischien) een mooie baan hebben maar geen locs. Voor mij blijft het beste een goed evenwicht tussen zelfbouw een aankoop het beste. Voor het bouwen van bomen bestaan er verschillende goede manieren de een wat arbeidsintensiever met een mooier resultaat dan de andere, snel en minder mooi maar soms goed bruikbaar in het minden van een bosje. idemdito voor alle andere natuur. Met een oude bezem wat metaaldraad lijm en strooisel kan je al een eind ver komen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

martintje

Klopt helemaal, bij mij rijdt er dan ook nog helemaal niets [:)]
Ben het wel met je eens hoor, ik maak de bomen ook met de draadmethode, smeer-maar=raak schors en zeeschuim als takken.
Daarna gaat het loof erop en ligt aan de plaats van de boom welk loof.
Staat het vooraan de modules komt er silflor op. staat het over het midden van de module naar de achterzijde toe gaat er het loof van Noch overheen uit de profi serie.
Deze blaadjes van Noch lijken verdacht veel op die van Silflor, ze zitten alleen niet op een netje.
Een zakje kost 3 euro en doe ik ongeveer 15 bomen mee, silflor doe ik met een pakje van ? 15.00 1 boom [:)], je ziet het verschil wel, maar ook alleen als je er vlak bij staat.

ALs ik een baan had gehad van 10 bij 10 meter die geheel begrast moet worden zou ik er ook nog 6 keer over nadenken of het dan nog wel silflor wordt, 4m2 voor de gehele modulebaan is nog te overzien.

gr
Marty
Mvg Marty

dieseltje

Om terug te komen op de oorspronkelijk vraag :
Bij GPP (Frankrijk) kan je mininatur vinden, leuke website www.gpp.fr met veel fotomateriaal; je kan (denk ik, want ik ben nog lang niet aan deze fase toe) ook via de webshop dingen bestellen.
En hij was bv. ook aanwezig op de MSM expo in Mechelen...
En verder dacht ik dat Collector's Bank (of zeker vroeger bij Chalumano) je ook producten van mininatur had...

Benny

Tom

Bedankt dieseltje, zo'n site zocht ik.
Ik zou eens moeten gaan kijken naar collector's bank, maar het is niet zo dicht bij mij thuis.
Is collector's bank duur?
Tom

dieseltje

Collectors bank (samengegaan met het vroegere Chalumano, lees: het winkelgedeelte is eigenlijk chalumano) is niet d? goedkoopste, maar zeker ook niet de duurste.   Grote voordeel (zoals reeds elders besproken) is de gezellige babbel met Rik, iemand die bezield is door modeltreintjes; als het maar Amerikaans is [:D].  Een tijdje terug lag Rik in bed met een Hernia[xx(], ik weet niet of hij al terug op post is ???  

Benny


janjozef

Rik is nog niet terug in de winkel en collectorsbank hanteerd indentiek dezelfde prijs als chalumano vroeger dus zeker nier duur

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Tom

Ik woon in West-Vlaanderen, en is het de moeite om eens van zo ver naar Antwerpen te gaan naar collecors bank?
Tom

janjozef

Alleen voor collectorsbank voor 1 winkel 100 km enkel is nooit te verantwoorden een dagje in de enige STAD [;)] van Belgie met een bezoekje aan collectorsbank is natuurlijk te verantwoorden.

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dieseltje

Tom;

Ik ben niet van Antwerpen [:p], en ik denk dat als je alleen voor Collectors Bank komt, het misschien niet de moeite is....
CB is al bij al niet zo"n uitgebreide winkel qua ruimte, er is wel veel voorradig; maar dat moet je dan voor een stuk (bij voorkeur met Rik) bespreken .....
Maar combineer een bezoek aan CB misschien eens met een veiling van Veilingen Vercauteren....  
(oei; de concurrentie...)

Tom

ik zou de uitstap combineren, en fototjes gaan nemen van de treinen in Antwerpen, en dan vooral ook in centraal.
Het is jaren geleden dat ik daar nog eens geweest ben, en nu met de verbouwingen zal het veel veranderd zijn.
Tom

janjozef

Heu jongens Rik is nog steeds ziek en gezien zijn leeftijd zou het kunnen dat hij niet meer terugkomt al hoopt hij zelf van wel

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem