Hivercoup

Gestart door evan, 15 september 2013, 20:05:21 PM

dani

ik zit telkens even met open mond en vol bewondering naar dit topic te kijken, ook al heb ik nog niet veel gereageerd.
Dit is een niveau waar ik enkel kan van dagdromen....   de afwerking, het oog voor details en de techniek, man, man, man..... SUPER !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Durango

Zeer fraai Evan. Zoals we van jou gewend zijn ;D
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

evan

Merci mannen ;)

Omdat we graag allemaal foto's bekijken...

Dit moet de Hivercoup Sfeer gaan worden:











en dan nog een kasseide zwart wit foto:  ;)



Voila :)

Het eigenlijke baantje Hivercoup start pas half april omdat er eerst wat andere zaken op het programma staan.

In April is het weer Intermodellbau te Dortmund en daarvoor ga ik Lauscha (http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,13831.255.html) wat opfrissen en "pimpen".
Tevens gaat er nog een extra diorama mee en dat moet nog gemaakt worden  ::)

Groetjes en bedankt voor de reacties ;)



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

Prachtige beelden, meesterlijk uitgevoerd. Evan je lijkt volledig controle te hebben over de disciplines van het modelbouwen. Snel, doeltreffend, en estetisch verantwoord; een streling voor het oog. De rotsen zijn wel een beetje eigenzinnig (niet naar jouw gewoonte, want meestal zijn jouw rotsen zeer overtuigend), en ook een beetje vreemd: het overgoeide zijspoor wél bovenleiding heeft.  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

#79
Hello Michiel,

Bedankt voor je reactie.

De rotsen zijn inderdaad iets anders dan gewoonlijk.  Ze moesten bruiner zijn en bevat dus ook meer zachter gesteente.
De rots stelt eigenlijk ook niet veel voor, maar ik wou toch een beetje gesteente hebben dat door het groen uitstak.

Het doodspoor is de uitloper van de spoorbundel die zogezegd links ligt.  De E-loks komen hier indien een frontwissel nodig is in de bundel.  Het spoor op de voorgrond loopt naar de mijnsites.
Beetje gelijk winterslag ... maar dan was er natuurlijk geen bovenleiding ten tijde van de mijnbouw en nu is er geen mijnbouw, maar wel bovenleiding, maar Hivercoup is dan ook een fictief gegeven.


Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Nog eentje:

Het diorama staat nu op de barkast onder de spotjes:  8)



Ik ga die Picasso toch wel ns moeten aanpakken... buffers enz zijn nogal plastiekerig ::)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steven123

Opnieuw schitterende beelden  :D
Mooi mooi!
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

erik de noorman

Zoals steeds weer prachtig werk. Maar als ik mag eerlijk zijn vind ik de inplanting van de graspollen niet echt natuurlijk overkomen.

Erik.

Catje

Hallo Evan,

Net zoals Dani al schreef, heb ik dit topic vol bewondering gevolgd.
U bent een groot vakman, daar kan ik alleen maar van dromen.
Blijf dit topic volgen, en kijk uit naar de volgende updates.

Gr.
Willy

evan

#84
Bedankt Willy, Steven en Erik,

Hoi Erik,

Je opmerking staat voor discussie vatbaar, maar begrijp je opmerking.

Als je foto's bekijkt van overwoekerde sporen of als ik in het spoor rondloop kom ik echt alles tegen.

Nu heb ik wel aandacht voor je opmerking en vermits het een testdiorama is heb ik het weer even op de werktafel gezet ::)

Tussen de bosjes gras door heb ik lagere grassoorten bijgeplant.  Weet wel dat hier nergens "toefkes of grasplukjes zijn aan te pas gekomen.  Alles is met de elektrostatische wijze gedaan.

Het nadeel is dat mn grootste voorraad gras bij Patrick ligt en moet ik het doen met je restjes in de "grasbak"

Hier het resultaat...





De grasplukken in het midden van het spoor zijn best vaak voorkomend...

En wat denk je?

Groetjes,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

erik de noorman

Vind ik persoonlijk veel beter, het loopt vloeiender door elkaar. Voorheen leek het me meer alsof iemand wat graspollen had rondgestrooid.

Erik.

Binco

Ja, persoonlijk vind ik dit ook beter Evan!  ;)

Zelf zou ik nog een hoop dwarsliggers en stukken rails in de het gras leggen. Typisch Belgisch  ;D
Maar aangezien het diorama nog niet af is, ben ik misschien wat vroeg met mijn commentaar.
Leuk om jou eens iets Belgisch te zien maken!

Klaas Zondervan

Citaat van: erik de noorman op 20 januari 2014, 16:58:25 PM
Voorheen leek het me meer alsof iemand wat graspollen had rondgestrooid.
Dat is toch precies wat er is gebeurd? 8)
Ik heb het idee dat het groen wat te licht is, ik zou het wat donkerder nemen.
Niettemin een knap stukje werk. Zoiets probeer ik ook te bereiken, maar wil nog niet echt lukken.

Martin Welberg

Ik denk dat je je lijm minder moet verdunnen..

evan

Verdunnen?  Wat bedoel je ???

Hij is amper verdund... hooguit 1/5 e deel water. Anders loopt het overal heen en had ik zeker niet dat "toefkes" effect gekregen.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.