Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Hivercoup

Gestart door evan, 15 september 2013, 20:05:21 PM

Herwig

@ Evan,

Wat je ook nog extra kunt doen: 
Alle onderlinge verbindingen van de plastiek bielsjes doorknippen, onderaan de H0-rail.

Het aantal bielzen op de H0-flex verminderen, dus enkele verwijderen.

Dan de overblijvende dwarsliggertjes t.o.v. elkaar iets (niet té..) schuins herpositioneren.  Vastleggen met minidruppeltje lijm.

De HO-bielsjes één-voor-één    mishandelen    met een (x-acto of ander) mesje:  in kerven en her & der hoekjes afsnijden.

Het modelspoor ziet er hierdoor nog minder   "uit de doos"    uit.
'k Heb me hiermee ooit bezighouden voor pakweg  1/2 dozijn meters H0-spoor. Is te doen... .
Voor ruimere banen is het wellicht van het goede te veel (wat arbeidsduur betreft toch...)


evan

#106
Thanks Herwig, :)

Van het doodspoor zijn de dwarsliggers onderling van elkaar losgemaakt.  Bovendien is de afstand ook vergroot.  Vergelijk maar met het spoor op de voorgrond. ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Herwig

@ Evan,

Nu dat je 't zegt ... en dus even teruggegaan naar je foto in je bericht  #84  én grondig bestudeerd.... .
De bielsen van achterste spoortje werden inderdaad   (reeds)  aangepast.
Wellicht heb je weloverwogen redenen om voorste spoor   "uit-de-doos"   te houden...en niet te bewerken... .



evan

#108
Yep :)

De voorste lijn stelt een fractie van een diesel lijn voor die de mijnen bediend.  Zware treinen die het zwarte goud transporteren en dus deze lijn moet wel onderhouden lijken.

Het doodspoor is het uiterste stuk van een rangeerspoor van de bundel waar locs komen voor een frontwissel of een rangering in de bundel.

Het diorama is maar een fractie van het fictieve geheel.  Het baantje hivercoup zal uiteindelijk ook maar een fractie zijn van een groter geheel.

Op een beperkte ruimte vind ik het te geforceerd een heel verhaal te vertellen en bouw ik liever een stuk omgeving na waar je bv zou gaan staan om te spotten waar dus veel beweging is.

In het geval van Hivercoup:  de inrit van een bundel, waar locs, treinen op en af rijden naar de verschillende bestemmingen.  Rangeringen, frontwissels, locwissels, vertrek en aankomst van treinen,...welliswaar in een herkenbare setting met nostalgische sfeer.

Dat is mn filosofie voor Hivercoup.

Begrijp je wat ik ongeveer wil bedoelen? ;)

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

'k Was eventjes ondergedoken, maar kom even uit mijn hol om Evan te feliciteren met zijn prachtig werk.

'k Zou warempel ook eerder zin krijgen om zoiets kleins te maken waar ik een loc en een wagentje op zet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ToThePoint

Citaat van: evan op 21 januari 2014, 22:18:59 PM

Bouw ik liever een stuk omgeving na waar je bv zou gaan staan om te spotten waar dus veel beweging is.


Dat meent u niet Evan ?
Jij en omgevingbouw ?
Wonderen zijn de wereld nog niet uit !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Herwig

#111
@ Evan,

"Begrijp je?"   [citaat uit Evans reactie  #108]

Waarom een klein ding (*) groots kan zijn.... .
((*)  fictief fragment van een groter geheel..)

Je toont dat kleine, netjes en kundig/kunstig afgewerkte,  maquettes ook sympa kunnen wezen....

Herwig

@ Evan,

Je hebt dingen van Langmesser benut.... . 
Vraag:    "Wiland"-tunnelportalen  e.a.:   bestaat deze (klein)fabrikant nog, dat je zou weten?

Martin Welberg

#113
te snel gelezen...

evan

Hoi Herwig,

Ik ben al lang niets meer van Wiland tegengekomen.  Laatste keer was bij Collectorsbank en dat was nog stock van Chalumano.  Op beurzen zie ik er ook niets van terug.

Wat die langmesser mallen betreft: kwaliteit, diversiteit, fijne afwerking en ik ben er heel tevreden over.   Ik denk dat ik er reeds een 15 tal heb...

Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Herwig

Wiland:
'k Dacht nog Wiland-restantjes in een rommelbak te hebben tegengekomen op de jaarlijkse IPMS-beurs te Antw.-Hoboken.
(Internat. Plastic Modellers Society) (ook in grotere schaal dan H0)

evan

#116
Goede middag,

Hivercoup gaat even in de ijskast.

Hivercoup moet een tijdje wachten vermis er voorrang wordt gegeven aan een ander, maar belangrijk project.  Tja Prioriteiten he...

Nu de goesting om hieraan te werken blijft wel natuurlijk :)

Vorig weekend heb ik het proefstukje van Hivercoup meegenomen onder de luxemburgse zon...  8)



En dan heeft Luc wat van zijn goed onderhouden rollend materieel van stal gehaald  :D





Tot binnenkort   ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Peter

Blijf dat prachtige werk van je steeds volgen.
Al die stukken zijn telkens super.
Met vriendelijke groeten
Peter

evan

Hartelijk bedankt Peter voor je compliment!  Dat motiveert steeds! :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Als ik je mag geruststellen... later komt er zeker een lichte verwering op deze machines.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *