Hoi Erwin,
"meten is weten."Als de loc vonkt aan de wielen en het contactvlak met de rails, dan treedt de stroomonderbreking ook daar op.

Je zegt dat de bewuste loc met alle wielen stroom neemt. Is dat in theorie, of heb je dat werkelijk ook gemeten of per experiment geconstateerd. Mogelijk dat niet alle sleepcontacten goed tegen de wielen aandrukken, of ze slepen tegen verf of kunststof deel van het wiel.
Een intern gebroken draadje tussen draaistel en motor kan al meteen 2 wielen uit de stroomopname kan halen, waardoor er maar twee wielen overblijven (per kant). Als eentje dan nog anti-slipbandjes heeft, dan loopt je loc echt nog maar op 1 wiel, met de onvermijdelijke vonken.
Een andere mogelijke oorzaak is dat de wielen niet voldoende vertikale vrijheid hebben. Ben je zeker dat de draastellen niet ergens mechanisch knellen, waardoor de loc nog maar op 4 wielen rijdt? Onwaarschijnlijk maar ík zou het toch eens checken.
Een hoop spuculaas bij elkaar, maar ik geloof niet de LS op dit model ander wielen zou plaatsen (met andere legering of zo) dan op haar andere modellen. Ik stel voor dat je je loc eens aan een aandachtig elektrisch onderzoek onderwerpt.
