Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Jezelf op de treintjesbaan ? (3D print)

Gestart door marc goovaerts, 07 september 2013, 22:08:05 PM

marc goovaerts

Op ATV was er gisteren een item over 3D-printen, waar mensen zichzelf gratis konden laten scannen in Hoboken.

Naartoe dus. Niet om mezelf te scannen (ik blijf uniek), maar om de mogelijkheden van hun printer eens te zien.

En ja, wie zichzelf op zijn treintjesbaan wilt zetten, kan dat nu. Maar voorlopig enkel voor de LGB-ers.
De personeelsleden van die firma zijn hier in 3D gescand en geprint:



Nee, ze zijn niet nabewerkt, noch geschilderd. Ineens in kleur geprint, inclusief de schaduwen) en zo'n 10 centimeter hoog.
Dichterbij als dit mag je toch niet komen, want dan valt het korrelige van het materiaal wel op.
Jezelf printen op deze schaal (zonder de scan) zou zo'n 50 euro moeten kosten. Ze rekenen 1 euro per kubieke centimeter.

Als ge wilt zien hoe ze gemaakt, werden, dees filmke van ATV:

http://atv.be/nieuws/2013-09-06/perfecte-kopie-van-jezelf-in-3d/#.Uit3zrwQvxg

janieburton

 

marc goovaerts

Nee, ze zijn nog in ruzie met hun webhoster. Telenet geloof ik.
In theorie zou het www.3dlgprinting.com moeten worden, maar die geeft momenteel nog 'problem loading page'.
Ik zal het van tijd tot tijd eens opvolgen en hier posten.

En de antwoorden op mijn vragen leerde me ook wel dat ze zelf nog wat in de kinderschoenen staan.
Ik noteerde dat ze een Albyco Projet 660 Pro gebruiken.
Werkvolume: 28x20 cm, 20 cm hoog.
Minimum wanddikte: 'één millimeter zeker ?'
Voor het sinterpoeder gebruiken ze de benaming 'kalk'.
En volgens hen zou de resolutie in alle richtingen 100 micron zijn. Bij Albyco vind ik andere gegevens.

En daarmee weten jullie even veel als ik.

De scanner die ze vandaag gebruikten kwam van 4D Dynamic in Deurne.

janieburton

Ok bedanjt voor info.

Ik ben benieuwd naar meer informatie.