Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Tweetjes van Jocadis

Gestart door Peter, 04 september 2013, 09:28:20 AM

itchy

Dat is toch wel heel goed nieuws vind ik. Toen ik een paar maanden geleden mijn CityRail ging afhalen in Edingen, vertelde één van de zonen Witmeur me dat dit de bedoeling was: om nog klassiekjes te blijven produceren!  De eerste horde (aankoop mallen uit het faillissement) is blijkbaar al genomen, en de 'naam' Jocadis is ook gered. Ook positief: dat een hele hoop andere mallen (oa van het legendarische buurtspoorwegenmaterieel) ook in 'bevriende' handen is terecht gekomen.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Huugooke

Voor mijn part brengen ze er nu eindelijk eens een bouwpakket van uit.

janieburton

Laten we hopen dat het nog goed komt en dat we ons nog mogen verheugen op nieuwe modelen van de 2tjes.
 

Jurgen

Citaat van: janieburton op 22 september 2013, 02:18:03 AM
Laten we hopen dat het nog goed komt en dat we ons nog mogen verheugen op nieuwe modelen van de 2tjes.


Maar niet te snel! Ik heb geen geldboom en mijn spaarvarkentje sch**t geen geld, dus wacht nog maar even.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

Staat hier al eens: een bouwpakket alstublieft! Voor de verkopers eenvoudig: enkel de onderdelen in een doos doen, en misschien is dat wel betaalbaar(der).

doomslu

Citaat van: Huugooke op 23 september 2013, 13:17:50 PM
Staat hier al eens: een bouwpakket alstublieft! Voor de verkopers eenvoudig: enkel de onderdelen in een doos doen, en misschien is dat wel betaalbaar(der).
Ik vraag me af hoeveel dat aan onkosten bespaart... een euro of 5?  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Citaat van: doomslu op 23 september 2013, 13:33:08 PM
Citaat van: Huugooke op 23 september 2013, 13:17:50 PM
Staat hier al eens: een bouwpakket alstublieft! Voor de verkopers eenvoudig: enkel de onderdelen in een doos doen, en misschien is dat wel betaalbaar(der).
Ik vraag me af hoeveel dat aan onkosten bespaart... een euro of 5?  :-\
hangt er van af waar het geassembleerd wordt, of het ook onbeschilderd/onbedrukt is...
voor mij mag het een blanco versie zijn; kan ik zelf beslissen welke schildering ik kies. Jocadis had toch een lange traditie qua bouwpakketten.

Jurgen

@ Hugo: Dan zijn er ook weer minder handige mensen, zoals ik, die in de kou blijven staan.

Het in elkaar zetten zou ik nog kunnen, op eventueel soldeerwerk na, maar mijn model schilderen zou bijlangen niet het gewenste resultaat geven.
Daarnaast zou ik ook nog eens al die verf en andere benodigdheden moeten aankopen waardoor ik misschien zelfs duurder uit kom dan met een kant en klaar model.

Hou het maar op kant en klare modellen, op die € 5,00 verschil zal het niet aankomen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

Citaat van: Jurgen op 23 september 2013, 14:03:08 PM
@ Hugo: Dan zijn er ook weer minder handige mensen, zoals ik, die in de kou blijven staan.

Het in elkaar zetten zou ik nog kunnen, op eventueel soldeerwerk na, maar mijn model schilderen zou bijlangen niet het gewenste resultaat geven.
Daarnaast zou ik ook nog eens al die verf en andere benodigdheden moeten aankopen waardoor ik misschien zelfs duurder uit kom dan met een kant en klaar model.

Hou het maar op kant en klare modellen, op die € 5,00 verschil zal het niet aankomen.
Zal ik komen helpen dan?
Serieus: er zijn hier op het forum toch een boel leden die blijkbaar met een airbrush overweg kunnen. Misschien een idee voor een (voorbarige) poll?

Jurgen

Ja, ok, maar als die mensen mijn model moeten spuiten ga ik daar ook voor moeten betalen hé.

Hoe je het ook draait of keert, voor een mooi afgewerkt model zal je altijd moeten betalen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dieselfreak

Hier zit nog zo'n onhandige Harry, geef mij maar een op en top afgewerkt model zodat ik zelf niets hoef te doen, dat is het veiligste, voor mij en mijn omgeving.
MC

Peter

Er moet blijkbaar nog veel van de US modelspoorders geleerd worden.
Daar is het volkomen normaal dat er lok in Blanco (grijs of witte kunststof of metaal) en in bouwset worden aangeboden. Heb voor een kennis, waar ik helaas geen kontakt meer heb sinds zijn verhuis)
ettelijke bouwdozen van goederenwagens (tankwagens, reefers enz) in elkaar gezet en gespoten
Daarna van Microscale (die honderden decals hebben) decals aangebracht in de spoormaatschappijen van zijn keuze.

Voor die tweetjes zouden ze bv. bouwsets kunnen uitbreng die gespoten en bedrukt zijn
Het in elkaar zetten zou eigenlijk iedere modelpoorder met een kleine beetje ervaring toch moeten kunnen. En anders zijn er forumleden genoeg die dat dan wel willen doen (meestal gratis)
We zijn hier tenslotte toch allemaal vrienden onder elkaar, of niet soms
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

#57
Ik vraag me dan af wat nu die prijs rechtvaardigt. Als de montagekosten maar 5 euro zijn, die plastic en die wielen kunnen toch ook niet zoveel kosten. Als de kasten met de hand worden gespoten hier ter plaatse,  dat is wat anders!
Zoals ik voorstelde: een poll?

Ik heb die blanco loc's inderdaad ook zien staan. Ook bouwpaketten zijn er normale zaak. En als je er niet tegenop ziet om een baan te construeren, waarom dan geen rollend materiaal?

doomslu

Die 5 euro is maar een gokje.
Lees MSM 109 er nog eens op na, daar wordt wat uitleg gegeven over de kostprijs om een model te produceren.
De grote kost is de ontwikkelkost en de productie van de matrijzen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Citaat van: doomslu op 23 september 2013, 20:02:31 PM
Die 5 euro is maar een gokje.
Lees MSM 109 er nog eens op na, daar wordt wat uitleg gegeven over de kostprijs om een model te produceren.
De grote kost is de ontwikkelkost en de productie van de matrijzen.
OK, dat had ik al begrepen, maar in dit geval zijn de kosten er al uit!