Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Tweetjes van Jocadis

Gestart door Peter, 04 september 2013, 09:28:20 AM

Peter

Langs de andere kant: spijtig dat er zijn die een tiental of meer modelletjes gekocht hebben en die ze langzaam voor veel hogere prijs proberen te verkopen. Het is hun goed recht natuurlijk, maar toch....
Met vriendelijke groeten
Peter

TBCédric

dat is correct. Zeer spijtig, ik heb aeker npg 2 van die stelletjes nodig.

(via gsm)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Jurgen

Citaat van: Peter op 14 september 2013, 09:55:49 AM
Langs de andere kant: spijtig dat er zijn die een tiental of meer modelletjes gekocht hebben en die ze langzaam voor veel hogere prijs proberen te verkopen. Het is hun goed recht natuurlijk, maar toch....


Klopt wel. Maar dan is het aan ons om niet in die praktijken in te trappen en de aangeboden stelletjes gewoon te laten liggen. Jammer genoeg zijn er gekke mensen met veel te veel geld die maar al te graag het dubbele zouden geven voor deze modellen.


Langs de andere kant, er zijn inderdaad verschillende varianten en nummers geproduceerd geweest. Maar ze waren wel meteen uitverkocht wat toch een bewijs is dat er vraag naar is.

Ach, we kunnen er lang over zeveren. Ik denk niet dat het veel uitmaakt om onszelf er druk in te maken. Als iemand er ooit opnieuw mee komt zullen we dat wel zien.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: Jurgen op 13 september 2013, 17:36:05 PM
Ze moeten zich in ieder geval niet haasten. Er komt momenteel nog genoeg op de markt en ik zou eerst nog eens wat geld willen verdienen vooraleer ik het weer ga uitgeven.
Ik volg jou hierin wel.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 14 september 2013, 11:57:59 AM

Ik volg jou hierin wel.

Verder zijn er die nog afgestudeerd moeten geraken om eerst het geld te verdienen !  :)

Groeten Peter ;)

Havoc

CiteerIk vrees dat die mallen een bom duiten zullen kosten.
Bovendien, er is wel vraag naar modelletjes, maar er zijn er ook al heel veel verkocht, in alle mogelijke livreien. Hoeveel exemplaren gaan er nog verkocht worden?

Het is het een of het ander, Luc. Ofwel is er nog vraag naar en gaan die mallen veel geld. Ofwel is er geen vraag meer en is het de prijs van oud ijzer. Dus als andere "fabrikanten" de vraag sterk onderschatten kan je een koopje doen. De productie organiseren is nog een ander probleem.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Maarten

Er zijn treinstellen die letterlijk zo klassiek zijn dat elke volgende generatie modelspoorders zo'n model op de baan zou willen hebben.

Ik kan me niet voorstellen dat er geen (blijvende) vraag naar zal bestaan.
met de groeten van Maarten

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 september 2013, 13:29:33 PM
Citaat van: OlivierV op 14 september 2013, 11:57:59 AM

Ik volg jou hierin wel.

Verder zijn er die nog afgestudeerd moeten geraken om eerst het geld te verdienen !  :)

Groeten Peter ;)
Eerst eens goed bezinnen want ik weet het niet goed meer.

Citaat van: Maarten op 14 september 2013, 14:26:47 PM
Er zijn treinstellen die letterlijk zo klassiek zijn dat elke volgende generatie modelspoorders zo'n model op de baan zou willen hebben.

Ik kan me niet voorstellen dat er geen (blijvende) vraag naar zal bestaan.
Moet je er wel ook even bij stilstaan dat binnen een jaar of 20 er wel heel wat modelspoormateriaal op de markt zal komen uit verzamelingen van weetikveelwie. Er zal sowieso vraag naar zijn en blijven, zelfs ik wil zo'n stelletjes, maar het hoeft nog niet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Chrisrail

#23
.

http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Chrisrail op 14 september 2013, 15:54:32 PM
Citaat van: OlivierV op 14 september 2013, 14:50:12 PM
Eerst eens goed bezinnen want ik weet het niet goed meer.

Ollie, je bent toch niet van plan om Giel zijn plaats te gaan innemen in Indië????? ;) ;) ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
[/quote]

volgens mij is daar geen orde van nonchalante priesters !  ;D
Groeten Peter ;)

liefhebber

Citaat van: Maarten op 14 september 2013, 14:26:47 PM
Er zijn treinstellen die letterlijk zo klassiek zijn dat elke volgende generatie modelspoorders zo'n model op de baan zou willen hebben.

Ik kan me niet voorstellen dat er geen (blijvende) vraag naar zal bestaan.

De tweetjes zijn zo verbonden met het beeld dat we hebben van de spoorwegen?
Ze zijn bij gevolg ( vindt ik ) onmisbaar op een spoorbaan naar Belgisch voorbeeld.

Ik vindt het jammer dat ze niet meer te verkrijgen zijn en tweedehands zo duur zijn.
Deze die het meeste geld hebben en dus speculeren,  maken deze hobby zeer duur en bepaalde zaken onbetaalbaar.
Dit is zo jammer maar wat doe je er aan.
 

Metpetergaathetbeter

jammer maar ne duvelzak is niet gauw gevuld zeggen we hier ! Jammer dat er zijn die speculeren op deze hobby en helaas zijn die mede verantwoordelijk voor de teloorgang van deze boeiende hobby !  :(  :-\

Groeten Peter ;)

PS en dan maar hopen dat ook zij vroeg of laat iets moeten kopen en dat ook veel te duur is  !  ;D

Ik probeer steeds te ruilen voor iets met dezelfde aankoopwaarde ! Soms lukt dat al eens en som niet !  ::)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 september 2013, 17:17:05 PM
jammer maar ne duvelzak is niet gauw gevuld zeggen we hier ! Jammer dat er zijn die speculeren op deze hobby en helaas zijn die mede verantwoordelijk voor de teloorgang van deze boeiende hobby !  :(  :-\

Groeten Peter ;)

PS en dan maar hopen dat ook zij vroeg of laat iets moeten kopen en dat ook veel te duur is  !  ;D

Ik probeer steeds te ruilen voor iets met dezelfde aankoopwaarde ! Soms lukt dat al eens en som niet !  ::)
Terug naar de 17e eeuw, elke donderdagavond op jouw buis met metpetergaathetbeter! ;)

@Chris, om eens na te denken hoef ik niet naar Indië.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

rgp

Hallo,

Ik kan begrijpen dat er sommigen een beetje - laat ons zeggen gefrustreerd zijn- omdat ze er geen hebben gekocht, maar ...
a. het is onjuist dat alle modellen onmiddellijk uitverkocht waren
b. het - ondere andere - die zijn (ik niet) die er meerdere gekocht hebben dat ze ook geproduceerd zijn !

Roland

Maarten

#29
Waar ik over spreek is geen frustratie. Ik behoor bij de categorie die pas daarna een interesse voor Belgisch spoor ontwikkeld heeft. En toen waren er al geen tweetjes meer. Zo zijn er velen met mij, en zullen er in de toekomst nog velen volgen.

Simpelweg omdat het treinstel een must is op een Belgische baan.

In Nederland zijn sommige klassieke treinstellen ook een tijdlang voor torenhoge prijzen doorverkocht. Zelfs als ze nog niet goed op schaal waren. Gelukkig zijn er veel klassieke treinstellen heruitgegeven.

Ik hoop op een heruitgave, zonder enige vorm van frustratie te voelen. Belachelijke prijzen ga ik zeker niet voor treinen neerleggen.
met de groeten van Maarten