Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

omzetten van adres in delta

Gestart door treinbeginner, 21 februari 2006, 20:33:43 PM

treinbeginner

hallo, heb een leuk lokje op de kop kunnen tikken  voor een zacht prijsje van marklin delta maar er zitten geen switch toetsjes in om adres te veranderen .Steekt ook geen boekje bij.
Mijn vraag hoe kan ik dit adres veranderen?Staat nu op adres 72 of is het te herprogrameren als een digitale?
 

Jurgen

Dit is naar mijn weten niet mogelijk.
Bij Delta zijn een paar vaste adressen ivm de Delta Control vroeger. De nieuwe Delta decoders hebben switches waarmee je een paar andere adressen kan ingeven voor het digitaal systeem.
Jouw loc heeft blijkbaar nog een oude decoder en zal dus alleen adres 72 kunnen hebben. Tenzij je een andere decoder plaatst natuurlijk [;)].
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Leendert

citaat:
Geplaatst door treinbeginner

hallo, heb een leuk lokje op de kop kunnen tikken  voor een zacht prijsje van marklin delta maar er zitten geen switch toetsjes in om adres te veranderen .Steekt ook geen boekje bij.
Mijn vraag hoe kan ik dit adres veranderen?Staat nu op adres 72 of is het te herprogrameren als een digitale?



Dag treinbeginner,

het zou kunnen de dit een delta decoder is uit de eerte serie. Daar werd het adres door middel van een soldeereilenadje vastgesteld. Is het mogelijk om een foto van de decoder te maken en deze naar me te mailen, dan kan ik even kijken. Want als dat zo is, dan is het adres alsnog wel om te zetten door een soldering te veranderen of juist aan te brengen.

Groet,
Leendert

treinbeginner

 

Johnnytrein

Leendert, wat is een soldeereilenadje ? [:I] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

DelticPower

Hoi Johnny, kan het zijn dat dit het stoute zusje is van soldeereilendroogje is?[:D][:D][:D]
Groeten van Jan Simons

n/a

En wat is het nummer van de loc? Zo te zien is het helemaal geen deltaloc. Maar een loc met een vijfpolig anker anders een loc met een programeerbare decoder met optrek en afremvertraging.

erik de noorman

Het is een oude deltadecoder met vast adres zoals al eerder aangehaald

Eri!k

n/a


dgrr57

Hallo,

misschien kan dit helpen :

.

treinbeginner

 

Break302

Dag Treinbeginner en dgrr57

Ge kunt dat altijd eens proberen, maar voor zover ik weet aanvaard die decoder maar 5 adressen.
Ik moet wel toegeven dat ik nooit op het idee gekomen ben om die andere mogelijkheden te proberen.
Laat maar iets weten of het lukt , dan weten we dat ook weer bij [:D]
Break302

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Break302

Dag Treinbeginner en dgrr57

Ge kunt dat altijd eens proberen, maar voor zover ik weet aanvaard die decoder maar 5 adressen.
Ik moet wel toegeven dat ik nooit op het idee gekomen ben om die andere mogelijkheden te proberen.
Laat maar iets weten of het lukt , dan weten we dat ook weer bij [:D]
Break302



Ik heb niets uitgevonden. Dit komt aalemaal van M?rklin zelf. Zij zullen het wel weten [:)].

ftp://ftp.marklin.com/pub/Club%20Day%201998/Delta/


treinbeginner

Ik zal het proberen voor de fun mislukt het dan is het zo .Nooit te oud om te leren.Maar ga er een digitale decoder in steken. Al je gewoon ben digitaal te rijden dan weet je het.
 

Johnnytrein

Treinbeginner die laatste zin van je laatste bericht wil je dat aub eens vertalen.[:I] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about