Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Tip voor (VRT1)/TV

Gestart door conducteur, 27 augustus 2013, 22:52:46 PM

conducteur


Post hier je memorabel tv-moment dat ze zouden moeten heruitzenden ipv de herhalingen van de herhalingen van de herhalingen van FC De Kampioenen! (waarvan het scenario telkens start met een misverstand dat uiteindelijk een groot misverstand is...)


Voor mij deze zeker al:http://www.youtube.com/watch?v=EZgeSMR0jV4

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Jurgen

Nee laat maar, ik slik genoeg reclame om eens iets nieuw te zien. Laat de herhalingen maar voor wat ze zijn en breng iets nieuw!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dieselfreak

Ik zou graag de avondvullende versie zien van deze Vlaamse klassieker uit 1966:

http://www.youtube.com/watch?v=phsdB1jBqYE

Aangevuld met historische filmbeelden van de Belgische spoorwegen in de jaren 60. In het immens grote beeldarchief van de VRT liggen ongetwijfeld nog tal van onontgonnen spoorse pareltjes die hoognodig eens bovengehaald moeten worden. Die afleveringen van De Kampioenen kennen we zo onderhand van buiten, mij gedacht!
MC

OlivierV

#4
Sommige van die van de kampioenen die ze nu uitzenden heb ik nog niet gezien, dus dat is niet zo erg.

Neveneffecten, Alles kan beter, In de gloria, Willy's en Marjetten, het Eiland, QuizMeQuick (alleen al voor Clara haar mooi ogen), mogen ze gerust een keertje heruitzenden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Chrisrail

#5
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

gardevil

Kijk zelden tv maar als het dan toch moet:

Twin Peaks, Picket Fences, Blackadder, Monthy Python (films en series), ....
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

janieburton

Back to the 80's. Dat was toen leuke TV
 

vanmiegroet

van mijn part mogen Buiten De Zone heruitzenden.
Voor wie dit niet kent:
http://www.youtube.com/watch?v=8Vzas-7Kudo&list=PLReLcN5LoQwcBurgWKQncu2HDHkkA0MHE
En de meest iconische sketch uit de serie
http://www.youtube.com/watch?v=BVJgb5SNYOw
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

vanmiegroet

http://www.youtube.com/watch?v=8nqCxQjnoWM
Deze hoort er ook nog bij als iconische sketch (willy's en marjetten)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

DelticPower

Als we toch bezig zijn oude koeien uit de sloot te halen, dan is een herhaling van alle uitzendingen van "Schipper naast Mathilde" een idee. Vond vooral de buurvrouw "Madame Krielemans" irritant leuk. De naam van de dochter ben ik vergeten.

Groeten Jan.   PS indien mogelijk weer in zwart/wit. ;D

oebr

#13
Citaat van: dieselfreak op 27 augustus 2013, 23:16:20 PM
In het immens grote beeldarchief van de VRT liggen ongetwijfeld nog tal van onontgonnen spoorse pareltjes die hoognodig eens bovengehaald moeten worden.

Dat valt eigenlijk tegen, heb al een poging ondernomen om een en ander te ontsluiten en er zijn uiteraard wel leuke dingen te vinden,
maar het probleem is dat met wat te vinden valt geen evenwichtig aanbod kan samengesteld worden. Wel een mikmak, en dan komt de uitgave van een dvd te duur uit. Je zou kunnen suggereren om het uit te zenden, maar ook dan valt de kosten-baten analyse helaas niet goed uit voor ons.
Wees gerust, ik laat geregeld eens horen dat er te veel geld gaat naar weer maar eens een rechtstreekse repo van het wielrennen of voetbal, en dat liefhebbers zoals wij schromelijk over het hoofd gezien worden, of indien het over modelspoor gaat eigenlijk belachelijk gemaakt worden (mensen die met treintjes spelen). Ze gaan niet filmen bij een Gerolf of een PeterVG. 
Nu, ik heb niets tegen mensen die op hun zolder met treintjes spelen hoor, maar ik vind niet dat die mensen representatief gesteld moeten worden voor de hele hobby. Maar om leken - en dat zijn de meeste reporters echt wel - daar van te overtuigen moet je veel geduld hebben :-)

Een programma over techniek en/of technische hobbies zou omwille van de beperkte scope veeleer terecht komen op OP12. Maar zo'n programma kost - zelfs in zeer sobere uitvoering - snel veel geld (veel opzoekwerk - verbetering van het bronmateriaal - regie en redactie - montage).
Een FCDK uitzenden kost nog amper iets en haalt nog steeds gezwind heel veel kijkers (>500.000), ons progje zou er allicht met heel veel moeite 50.000 halen.
Maw we hebben ook de kost per kijker zwaar tegen... In Duitsland hebben ze wat dat betreft meer geluk (sowieso meer budget - sowieso meer kijkers - en uiteraard in Duitsland meer geïnteresseerden in bvb de moba-hobby) (op ARD 'WISSEN' al eens gezien ? prachtig !) En maatschappelijk gezien wegen we ook al niet zwaar genoeg door (3000 MSM lezers gaan geen indruk maken) .

Pas op we zijn niet de enigen met dat probleem hoor. Binnen de openbare omroep is er zelfs een groep wetenschappers met technologie bezig en die mensen maken prachtige applicaties. Maar ook die zaken halen als onderwerp het scherm niet (of hooguit het journaal) wegens te kleine afzet (en allicht ook omdat de redacties meestal geleid worden door mensen die technologie te saai of te moeilijk vinden). Maar zij maken wel dingen die kijkers gebruiken, da's toch al iets...

We zitten dus met de bizarre situatie dat in print en op het web technologie, wetenschap en hobby grandioos floreren, maar dat van al die content amper iets op tv komt. Wat een verschil met de jaren 70/80 toen mensen als Chriet Titulaer, Armand Pien, Carl Sagan, Wibbo Ockers en Wim Officiers in prime time uitgebreid zendtijd kregen.  (ter info voor jeugdige lezers: dat waren wetenschappers die allerlei tv-programma's maakten over wetenschap, ruimtevaart, technologie... )

In dit draadje discuteren we erover of de zoveelste herhaling van een kinderprogramma wel gewenst is...  8)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

argilla

Citaat van: oebr op 30 augustus 2013, 13:22:48 PM
Citaat van: dieselfreak op 27 augustus 2013, 23:16:20 PM
In het immens grote beeldarchief van de VRT liggen ongetwijfeld nog tal van onontgonnen spoorse pareltjes die hoognodig eens bovengehaald moeten worden.

Dat valt eigenlijk tegen, heb al een poging ondernomen om een en ander te ontsluiten en er zijn uiteraard wel leuke dingen te vinden,
maar het probleem is dat met wat te vinden valt geen evenwichtig aanbod kan samengesteld worden. Wel een mikmak, en dan komt de uitgave van een dvd te duur uit. Je zou kunnen suggereren om het uit te zenden, maar ook dan valt de kosten-baten analyse helaas niet goed uit voor ons.
Wees gerust, ik laat geregeld eens horen dat er te veel geld gaat naar weer maar eens een rechtstreekse repo van het wielrennen of voetbal, en dat liefhebbers zoals wij schromelijk over het hoofd gezien worden, of indien het over modelspoor gaat eigenlijk belachelijk gemaakt worden (mensen die met treintjes spelen). Ze gaan niet filmen bij een Gerolf of een PeterVG. 
Nu, ik heb niets tegen mensen die op hun zolder met treintjes spelen hoor, maar ik vind niet dat die mensen representatief gesteld moeten worden voor de hele hobby. Maar om leken - en dat zijn de meeste reporters echt wel - daar van te overtuigen moet je veel geduld hebben :-)

Een programma over techniek en/of technische hobbies zou omwille van de beperkte scope veeleer terecht komen op OP12. Maar zo'n programma kost - zelfs in zeer sobere uitvoering - snel veel geld (veel opzoekwerk - verbetering van het bronmateriaal - regie en redactie - montage).
Een FCDK uitzenden kost nog amper iets en haalt nog steeds gezwind heel veel kijkers (>500.000), ons progje zou er allicht met heel veel moeite 50.000 halen.
Maw we hebben ook de kost per kijker zwaar tegen... In Duitsland hebben ze wat dat betreft meer geluk (sowieso meer budget - sowieso meer kijkers - en uiteraard in Duitsland meer geïnteresseerden in bvb de moba-hobby) (op ARD 'WISSEN' al eens gezien ? prachtig !) En maatschappelijk gezien wegen we ook al niet zwaar genoeg door (3000 MSM lezers gaan geen indruk maken) .

Pas op we zijn niet de enigen met dat probleem hoor. Binnen de openbare omroep is er zelfs een groep wetenschappers met technologie bezig en die mensen maken prachtige applicaties. Maar ook die zaken halen als onderwerp het scherm niet (of hooguit het journaal) wegens te kleine afzet (en allicht ook omdat de redacties meestal geleid worden door mensen die technologie te saai of te moeilijk vinden). Maar zij maken wel dingen die kijkers gebruiken, da's toch al iets...

We zitten dus met de bizarre situatie dat in print en op het web technologie, wetenschap en hobby grandioos floreren, maar dat van al die content amper iets op tv komt. Wat een verschil met de jaren 70/80 toen mensen als Chriet Titulaer, Armand Pien, Carl Sagan, Wibbo Ockers en Wim Officiers in prime time uitgebreid zendtijd kregen.  (ter info voor jeugdige lezers: dat waren wetenschappers die allerlei tv-programma's maakten over wetenschap, ruimtevaart, technologie... )

In dit draadje discuteren we erover of de zoveelste herhaling van een kinderprogramma wel gewenst is...  8)

maar is dit niet juist "één" van de kern taken van de openbare omroep ? het zogenaamde minder populaire genre ...enz.. ook uitzenden ?  Dat heb ik toch Van Den Brande op TV één horen verklaren. :)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15