Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Euromodelbouw Genk

Gestart door railtravelmanager, 22 augustus 2013, 13:00:10 PM

ACFI

Citaat van: Jurgen op 12 oktober 2013, 18:05:01 PM
Inkom kost wel al € 15,00, je moet er dus iets voor over hebben.

Ook de wc-madammen weten wat inflatie is. 0,50€ voor een pitsstop onder pitspoes is ook prijzig.

Willems

Citaat van: itchy op 12 oktober 2013, 17:14:11 PM
Citaat van: Willems op 12 oktober 2013, 10:24:02 AM
Ook ik was er graag heen gegaan maar ik mag de auto afstaan aan mijn wederhelft die zondag naar Kaprijke wil,(rommelmarkt) en ja vanaf deze kant zitten er niet al te veel spoorders dus meerijden is ook geen optie.:( en zaterdag heb ik al afspraken staan.
't Is op vijf minuutjes stappen van Genk station...

;D maar voor ik op de trein kan stappen ben ik ook al een uurtje zoet, Knokke of Brugge en dat vanuit Breskens................nee wordt het niet dit keer.
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

Catje


Olivier77

Een goede avond iedereen,

Best wel de moeite maar het was er wel "ijskoud" tot in de namiddag.
Geen verwarming in de hallen en dus 's morgens ik denk een graad of 10 in sommige hallen.
In de kleine zaal mooie banen gezien en Hasselt was (alhoewel nog niet volledig af en een beetje weinig treinverkeer)
gewoon prachtig.

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

oebr

vond het wel de moeite, ben toch veel geld kwijt  8)

Ongelooflijke koopjes zijn er niet echt veel te vinden, maar er zijn toch wel wat winkels met interessante gamma. Altijd tof om iets op te vinden waar je mee aan de slag kan. Oa iemand die een mooi digitaal systeem aanbiedt, tegen interessante prijzen. Oa functiedecoder om in wagentjes servo's te bedienen vond ik wel de moeite waard. Of boosters die bij kortsluiting niet de hele baan stop zetten maar alleen hun eigen bedieningssectie.

Leuke banen gezien ook:

Hasselt is bijna afgewerkt en benadert stilaan de perfectie, toppunt is dat je je er een beetje een spotter waant wanneer je op een trein staat te wachten.

De allermooiste baan vond ik 'Capturing Clervaux'. In de verste verte geen trein op te zien want het gaat om een militair diorama, maar dat is werkelijk subliem. Daar kan je uren naar kijken en steeds nieuwe dingen op ontdekken. Er werd dan ook 8 jaar lang bijna dagelijks aan gebouwd en dat merk je.

Tongeren heeft nu een extra module en die is ook prachtig gebouwd.

In Lego werden er ook verbluffende zaken getoond, die moeten fortuinen kosten, maar het blijft wel speelgoed.

Verder bleek het plots sluitingstijd te zijn, waarschijnlijk nog veel niet gezien...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Jurgen

Citaat van: ACFI op 12 oktober 2013, 19:42:03 PM
Citaat van: Jurgen op 12 oktober 2013, 18:05:01 PM
Inkom kost wel al € 15,00, je moet er dus iets voor over hebben.

Ook de wc-madammen weten wat inflatie is. 0,50€ voor een pitsstop onder pitspoes is ook prijzig.

Dan ben je toch op het verkeerde toilet geweest. Aan de inkom rechts helemaal achteraan in de gang is ook een toilet en daar kost het niets.  ;)


Wat me vanmorgen ook verbaasde was dat de parking volzet was. Dat had ik in de 10 jaar dat ik ga nog nooit meegemaakt. Toch viel het nog mee binnen, ik had meer volk verwacht.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

philippe_007

Ik zie juist op de site dat het vanaf 9u30 open is, goed dat ik het zie, moet dus iets vroeger vertrekken ;-)

marc goovaerts

Het was er inderdaad koud. En 15 euro inkom is er ook een beetje over.
Wel mooie banen gezien en interessante mensen ontmoet.

Laszlo Osy (Kit Nord) stond niet op de plaats waar hij op het plannetje moest staan (naast Goover). Om onbegrijpelijke redenen door de organisatie op het laatste moment verbannen naar een hal daarnaast, midden tussen de stands die niets met treintjes te maken hadden. Hij heeft dan ook niet veel volk/klandizie gezien.
Weggepusht door een grootsprakerige Ollander van Olba lijmen ?

Maar 'onder de toog' had hij wel iets interessants bij: zijn eerste proefgietsels van baksteentjes in N. En ze zagen er bijzonder goed uit.

Stieven76

Ik ga morgen. Zal maar wat op tijd vertrekken en me iets dikker kleden :) Ben eens benieuwd. Het is ondertussen toch al wel enkele jaren geleden dat ik nog eens een modelbouw/treintjes beurs bezocht heb...
Ook kom ik zeker eens lang de MSM stand!

conducteur

Krijg je een zaalplan aan de ingang?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

marc goovaerts

Ik heb er in ieder geval geen gekregen. Maar er is wel een (deze keer altijd bemande) infostand vlakbij de ingang.
En misschien kan je het van de website downloaden ?

conducteur

T'is dat ik morgen met de trein van 8u verterk, om daar hopelijk tegen 11u te zijn, en nu al voorbereiding doe (treinreis, waar moet ik overstappen, m'n fototoestel opladen...) en ik vind dat handig.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dieselfreak

Wat was er op de stand van Goover te zien, al enig nieuws over de R rijtuigen en andere aangekondigde nieuwigheden?
MC

OlivierV

Citaat van: erik50 op 12 oktober 2013, 14:52:14 PM
Morgen ga ik eens kijken.
Heeft Olaerts interessante aan biedingen deze beurs ?
Ik ben vooral in 3 rail geïnteresseerd.
16 van Vitrains in Blauw met grijs voor 99 (drierail), M2's aan 135 verder niet zo heel veel speciaals.
Alsook de boekjes van de 59 en de stoomlocs 64, 81 etc aan €2 't stuk.

Ben ook terug, heb mij wat ingehouden met kopen, mooie banen gezien en nu ziet mijn bed mij gaarne denk ik.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ERVIN

Ik heb gisteren een bezoekje gebracht aan de beurs , enkele nieuwe toffe gezichten gezien bij de bijeenkomst op de MSM stand , een zeer  leuk en leerrijk gesprek gehad met Paulogic , wij spreken mekaar zeker nog. ;)

Voor de 15€ inkom had ik misschien wel wat meer verwacht , of lagen mijn verwachtingen té hoog , zou ook kunnen?
Gekocht heb ik bijna niet gedaan , enkel twee wissels en 5 flessen ballastlijm die ik op voorhand reeds had besteld.

Persoonlijk ga ik liever naar de MSM-beurs dan naar deze in Genk.