Geschiedenis : Jouef catalogi en brochures vanaf 1952

Gestart door eve, 10 augustus 2013, 09:27:41 AM


oebr

prachtig, bedankt !

Iemand een idee hoe je scans tot een pdf kan combineren met een of ander progje ?
Heb hier ook wel wat catalogi liggen die veel mensen blij zouden maken.
(niet alleen moba, maar ook matchbox, graupner, enz...)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

doomslu

Kan je niet rechtstreeks scannen in pdf? Of bedoel je meerdere pdf's samenvoegen?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Citaat van: doomslu op 10 augustus 2013, 13:49:01 PM
Kan je niet rechtstreeks scannen in pdf? Of bedoel je meerdere pdf's samenvoegen?
zoals Luc zegt, meeste scanners laten je ineens in pdf werken.
anders dit:
http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/PDF+Creator+pdf+maken

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

thor

leuk overzicht, dit brengt me terug naar vroeger, mijn eerste treinbaan (1962) toen ik nog een broekventje was van 10 jaar oud en uitsluitend Jouef materiaal had.
een prachtige baan van 4x2 m door mijn vader zaliger met veel liefde ongetwijfeld, opgebouwd.
ach ja, nostalgie.....
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

dani

check ook eens    Jaws PDF    of  Cute PDF Writer.
Die laten je toe om bvb je scans in een word of  powerpoint document samen te plakken en dan draaien die progjes  als  een soort "virtuele printer".  Dus je "print naar PDF" en het programma doet de rest en spuwt een mooie pdf versie uit van jouw samengesteld documentje.   En zijn zijn (zo goed als) gratis geloof ik.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Dat is wat die "pdf-creator doet: je krijgt een virtuele printer erbij, en je "print" daar je document (tekst, foto, ..;) af en je hebt een pdf.
Dus wel kwestie van je gegevens (scans=.jpg's) eerst allemaal in een document te zetten.

janieburton

 

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992