Electrische locomotief reeks 23 LS Models/Van Biervliet

Gestart door dieselfreak, 07 augustus 2013, 18:12:56 PM

janieburton

Citaat van: Jurgen op 25 september 2013, 13:58:34 PM
Ik vind het eigenlijk zelfs vreemd dat er nog mensen aan LS denken om een model te laten produceren. Men weet op voorhand dat de planning nooit gehaald zal worden. Volgens mij is dat toch ook een financieel risico want je krijgt de inkomsten pas veel later dan dat je de kosten gemaakt hebt. Maar afin, nu wijk ik zelf af.

LS is toch geen eigenaar van MG, waarom moet VBV dan via LS gaan om een model te produceren?

Waarom gaat VBV niet direkt met de Chinezen in zee?

 

loco

Inderdaad VBV zou rechtstreeks met MG kunnen praten, en dan is het aan MG om met VBV in zee te gaan... of niet.
Maar geen nood, VBV heeft wel andere bedrijven in China waarmee zij nu samenwerkt voor andere modellen en hun goederenwagens. Alleen hebben ze indertijd (enkele jaren geleden) beslist om hun eerste model i.s.m. LS Models uit te brengen. VBV had toen nog geen ervaring met het zelf ontwikkelen van een model. Beschouw hun samenwerking met LSM als een leerschool. LSM is voor VBV nu alleen een doorgeefluik die wel instaat voor het leveren van het gewenste model. Eenmaal een model er is zorgen zij ook voor de verschillende varianten en de opschriften.

janieburton

Citaat van: loco op 15 november 2013, 11:28:19 AM
Eenmaal een model er is zorgen zij ook voor de verschillende varianten en de opschriften.

Dan hebben ze LSM nog steeds nodig als zij voor de opschriften zorgen en voor de verschillende varianten.
 

loco

Inderdaad. Ze kunnen het ook anders aanpakken, maar of dit goedkoper is, betwijfel ik ten zeerste. VBV is eigenaar van zijn matrijzen die het heeft laten maken in supervisie door LSM bij MG of een ander Chinees bedrijf. Deze matrijzen zitten in China en het is niet zeker of die naar hier kunnen overgebracht worden. Maar dat moet niet, aangezien er nog andere Chinese bedrijven zijn die met dezelfde matrijzen overweg kunnen. Dus VBV kan perfect zijn matrijzen elders laten spuitgieten. Maar ook alle andere stukjes zullen ze moeten aankopen. Denk maar aan de wielen, de motor, ... enz. Maar dat lijkt me ook geen probleem aangezien zij hierin reeds ervaring hebben met hun andere modellen. De printplaat is ook geen probleem, want die laten ze al in eigen beheer maken. Trouwens dit is één van de zogezegde redenen waarom de 23 wat later is. Dus als VBV wil, kan ze elders gaan en zijn 23 enz elders laten spuiten en bedrukken en monteren . Alleen blijft de vraag, is dit wel de beste keuze die ze kunnen maken?
btw, de 23 is op komst. Hij zit bijna op de vlieger. Eind deze maand of begin volgende maand ligt hij naar het schijnt in de winkel.

Binco

Citaat van: loco op 15 november 2013, 13:40:59 PM
...
btw, de 23 is op komst. Hij zit bijna op de vlieger. Eind deze maand of begin volgende maand ligt hij naar het schijnt in de winkel.
Maar dat is goed nieuws!  8)