Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

M5 dubbeldekkers worden vernieuwd

Gestart door Arnenys, 12 februari 2006, 18:40:24 PM

Tom

citaat:
Geplaatst door rgp

de eerste en laatste rijtuigen zijn meestal leeg.  Een typische voorbeeld: het stuurstandrijtuig bij de I11 [;)])

ik hebb dat eens meegemaakt in Oostende.
Ik ging naar huis met een megalange trein (als je bij het begin stond kon je het einde niet zien maar dat kan ook omdat het peron een beetje buigt) die bestond uit een 13 met 10 of meer I11 rijtuigen.
En in ??n van de laatste rijtuigen zat ik alleen met nog iemand anders.
Wel grapig want er zat ergens halverwege de trein een I11 BDx.
Tom

dirkske

Kan er mij iemand vertellen wat het kleurnummer is (bv:RAL...?)  van de M5 rijtuigen. Het lijkt mij bordeaux maar...?
En als ik dan toch aan het vragen ben, misschien een tint van humbrol of revell dat er dicht tegenaan leunt?

Alvast bedankt.[;)]

Dirk.
Je eigen baan, je eigen wereldje!

itchy

kijk hier eens...
http://www.de-pijl.be/kleuren.html
succes met de schilderwerken!
steven

citaat:
Geplaatst door dirkske

Kan er mij iemand vertellen wat het kleurnummer is (bv:RAL...?)  van de M5 rijtuigen. Het lijkt mij bordeaux maar...?
En als ik dan toch aan het vragen ben, misschien een tint van humbrol of revell dat er dicht tegenaan leunt?

Alvast bedankt.[;)]

Dirk.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail


Jurgen

Eerlijk gezegd misstaat het een beetje bij deze rijtuigen.
Ofwel moet ik er nog aan wennen, dat kan ook. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

Is dat nu echt ? [:o)]
Een eerste klasse rijtuig, en de zitjes op het "gelijkvloers" aan de kop dus, tweede klasse ? Of was dit een ??n aprilgrap ? [B)]
Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

janjozef

hopelijk komen er nu ook tafeltjes in
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

chef garde

citaat:
Geplaatst door janjozef

hopelijk komen er nu ook tafeltjes in


Tafeltjes komen erin, vuilnisbakjes ook, airco, SIV.  En elk rijtuig wordt voorzien van een omvormer, bij de vorige was enkel het stuurrijtuig voorzien van een omvormer.

trainfreak

citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door janjozef

hopelijk komen er nu ook tafeltjes in


Tafeltjes komen erin, vuilnisbakjes ook, airco, SIV.  En elk rijtuig wordt voorzien van een omvormer, bij de vorige was enkel het stuurrijtuig voorzien van een omvormer.



Airco zal enkel in de stuurpost zijn want de ramen kunnen nog steeds open..
Ook over die omvormer in elk rijtuig hoor je verschillende versies. Volgens sommigen zit er enkel eentje in het stuurrijtuig, zoals vroeger dus..
Spoorse groeten
Dimitri

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Anarchy

citaat:
Geplaatst door janjozef

en wat is die "omvormer"

Jan



Zoals het woord zelf zegt. De spanning die binnenkomt (van de locomotief via de HS kabel naar en door de rijtuigen) wordt door die omvormer omgevormd naar een bruikbare spanning. In het geval van bij de M5 is dat naar een 24V en 380V kring.

Gerolf

... en nu nog 220v voor de reizigers [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

In de breaks zijn er tussen de rijtuigen stopcontacten, mischien niet altijd dat weet ik niet

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

chef garde

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

... en nu nog 220v voor de reizigers [:I]

Thuis scheren h? man!! [;)]

Lukas

Hoi,

Vorige week woensdag heb ik in Mons(Bergen) een stam van +- 8 a 9 gemoderniseerde rijtuigen gezien en ik vind ze supergeslaagd.

Lukas
LEVE HLR 73,74 EN 82