Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Treinsamenstellingen

Gestart door doomslu, 02 augustus 2013, 20:36:38 PM

Hou ik me op de modelbaan aan realistische samenstellingen?

Maakt niets uit voor mij.
Ik probeer het maar heb weinig kennis van zaken.
Ik probeer het maar heb niet steeds het juiste materieel.
In hoofdzaak wel, maar ik ben geen pietje precies, dus soms is het 'ongeveer'.
Het is vaak onmogelijk omdat echte treinen te lang zijn.
Ik hou me aan realistische samenstellingen.

janieburton

Citaat van: Ikar op 11 juni 2014, 13:02:14 PM
"Cisalpino" Genève aéroport-Milano



"Freccia della Calabria" Zurich-Villa.S. Giovanni




Groeten ;)

Op welke modelbaan is dit? Je persoonlijke baan?
 

Metpetergaathetbeter

deze fraaie treinsamenstellingen staan in 2 draadjes op LR presse, mocht Ikar je niet antwoorden dan plaats ik de linken !

Groeten Peter ;)

Ikar

 

Metpetergaathetbeter

dus niet meer nodig met dank Ikar  ;D ;)
Groeten Peter ;)

janieburton

 

Metpetergaathetbeter

http://forums.lrpresse.fr/viewtopic.php?f=2&t=24143&sid=04d3c0833f300b094fa5a1ee7e51b86c&start=7620

ook deze is een hele leuke waar foto's vorige sites ook in voorkomen,zelfs Belg. Int. treinen staan hier

Groeten Peter ;) ;)

janieburton

#66
Er staat een kort stukje over de Italiaanse migranten met enkele leuke foto's in de link

http://forums.lrpresse.fr/viewtopic.php?f=2&t=24143&sid=04d3c0833f300b094fa5a1ee7e51b86c&start=7620
 

The Railwarrior

dit is mss het beste draadje om even mijn ballonnetje op te laten:

naast een reeële lengte heb ik net als bijna iedereen hier wat gemengd materieel, veelal duits, frans en belgische treinen dus, het landschap wat ik wil bouwen zou overwegend belgisch zijn... of zou ik me er toch aan wagen om iets anders te maken?

ik ben momenteel op bezoek bij mijn italiaanse schoonfamilie en ga dan ook regelmatig eens langs bij de regionale modelspoorclub verbonden aan het spoorwegmuseum van lecce.  Daar had men het idee (patriotisch als onze italiaanse vrienden zijn) om zelfs italiaanse treinen op mijn landschap te laten rijden.  ik ben aan het plannen om een modulebaan te bouwen van 7m20 en een diepte van ongeveer 80cm. het feit is alleen dat ik soms wat twijfel over welke richting ik zou uitgaan. is er veel volk hier die treinen laten rijden op een baan die niet noodzakelijk eigen is aan de nationaliteit van de treinen waar het om gaat? zou ik trouw blijven aan een bepaald concept of zou ik gewoon alles door mekaar laten rijden?  wat ik wel weet is dat ik relatief langere treinen wil laten rijden van ongeveer 7 rijtuigen.
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

Michiel

Bjorn, het is jouw wereld, jouw waarheid. Er is niets verkeerd om Italiaanse, Russische of Spaanse treinen te zien voorbij schuiven over jouw baan. Je kan een concept nastreven, en dan daarvan afwijken met eigen voorwensels waarom een bepaalde sleep op dat moment over jouw baan rijdt. Niets verkeerds mee, gewoon doen. Heb plezier en leef je uit!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

#70

OlivierV

@railwarrior.

Je gebied waarin je je baan ontwerpt kan toch geheel eigen ontwerp zijn, naar smaak en goesting, zolang het er voor jou goed uitziet en het een mooi vloeiend en vlot spoorverloop (geen belachelijk scherpe bochten en superkorte wissels) kent is er niks mis denk ik, het is alleszins makkelijker dan hyperrealistische modelbouw.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Citaat van: OlivierV op 17 juni 2014, 14:22:40 PM
... geen belachelijk scherpe bochten en superkorte wissels ...

En zelfs die zijn je eigen keuze :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ikar

#73
Capitole SNCF




;)
 

Metpetergaathetbeter

fraaie trein !

Groeten Peter ;)