Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

raf

programma voor het verzorgings depot begint te lopen

eerst uitleg

links boven komt de waarde die ik inlees van de toetsen

links onder de herberekende waarde naar het sporen plan (1 - 18 )en baan vakken
de wissels worden niet aan een schakelaar gekoppeld die worden door de slaven zelf bestuurd

in het midden boven
de waarde die ingelezen word in de spoorbezet array

in het midden onder
het array dat op dat ogenblik gelezen en geschreven word

rechts boven
het vertrek spoor dat je kunt kiezen

rechts onder
het spoor waar je naar toe wil gaan
https://youtu.be/FLoXEO41ch8
als de processor niets te doen heeft ( vertrek en eindspoor zijn 0)dan gaat hij de bezetmelders af om hun gegevens te laden
dat is of een 1 bezet of een 0 leeg spoor

dit heeft hij nodig om een rijweg te berekenen en de wissels te stellen

de wissels vraag ik niet af want dat maakt niet uit ze worden elke keer gesteld al staan ze in de juiste stand
de servo gaat toch niet meer verdraaien als hij reeds de juiste stand bereikt heeft

zo weer wat geleerd maar kan het nog beter met minder code (buiten de print functies)
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Projectverdediging van mijn C# project van tekst naar een WAV file en afspeelbaar geluid viel wel mee.

Nu nog de opmerkingen bijwerken, want bij de verdediging van het tweede project kunnen we dit project nog eens ophalen en kunnen de punten bijgewerkt worden. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirky

De smile op het gezicht van de kleinzoon toen ik mijn oude gitaar naar beneden bracht van de zolder...



Nadeel is wel dat ik ze nu moet herfretten, nieuwe elementen mag inzetten en nog op zoek gaan naar een gitaarversterker...

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirky

Niet echt  :)

Het is een Japanse copie van de SG. Gekocht in de jaren '70 bij het toen nogal populaire postorderbedrijf "Concordia Mail". De reclame slogan toen was "Een echte Gibson? Wat dacht je?"

Achteraf ben ik te weten gekomen dat dit gitaarke in een afdeling van Yamaha werd gemaakt en dat verwonderde me niet echt gezien de nogal goeie kwaliteit...

Gisteren een lijstje gemaakt van wat ik beter zou vernieuwen en het nadert al vlug de prijs van een deftige locomotief  ;) ;) ;)

dani

ja, maar dan heb je wel weer een goeie gitaar , goed voor uren plezier en vermaak....  :-)


Mijn dag ?  morgen HOUTEN DIgitaal !!!   Yes.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: Dirky op 11 december 2015, 07:55:06 AM
Niet echt  :)

Het is een Japanse copie van de SG. Gekocht in de jaren '70 bij het toen nogal populaire postorderbedrijf "Concordia Mail". De reclame slogan toen was "Een echte Gibson? Wat dacht je?"

Achteraf ben ik te weten gekomen dat dit gitaarke in een afdeling van Yamaha werd gemaakt en dat verwonderde me niet echt gezien de nogal goeie kwaliteit...

Gisteren een lijstje gemaakt van wat ik beter zou vernieuwen en het nadert al vlug de prijs van een deftige locomotief  ;) ;) ;)
Instrumenten zijn niet goedkoop he. ;) Nu ja herfretten en nieuwe elementen, vooral dat laatste kost wel redelijk wat. 't Enige wat relatief goedkoop is zijn snaren.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

de eerste proef met de datalijnen gedaan
eentje werkt reeds met een demo programma wat ik eventjes in een pic gebrand had
want het originele programma werkt nog niet goed zoals het nu geschreven is
maar er is licht aan de einder en het begint te werken
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

mijne Pipo X9 is gearriveerd van bij GearBest.
Wel maar de 32 GB versie IPV de bestelde 64 GB, want die was tijdelijk niet leverbaar, pas in februari weer met wat geluk.
Ach ja, dan kukelen we er een 64 GB micro-SD kaartje in van 19 euro en we zijn ook gesteld.

Nu maar testen met WIN10 en Android.  Zo te zien draait het ding op allebei vrij aardig.  Het touchscreen maakt het " af "!

Alleen jammer dat het zo lang geduurd heeft en er zo veel heen en weer aan te pas kwam voor de versie wissel.  Ach ja, uiteindelijk hou ik daar dan een  extra aan over... het verschil in prijs leverde me  "creidits" op waarmee ik dan een DashCam heb kunnen bestellen.  Niet alles is verloren :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Het bijwerken van mijn project 1 van wetenschappelijke toepassingen is zo goed als afgerond.

Hield in:
- Code van plaats verhuizen, had blijkbaar logica in de gui geplaatst op het einde
- Eindelijk een deftig WAV bestand maken met meerdere tonen in zonder gebruik van externe libraries. Ben der echt fier op. :D

Nu nog mijn GUI een beetje bijwerken, vervolgens het verslag wat updaten en we zijn rond. Dan kan ik aan de volgende programmeeropdracht beginnen. ::)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Morgen een dagje verlof. Even naar het buitenland wat koper buis gaan halen want hier is dat niet te vinden. Kompleet van de pot gerukt dat als je iets anders dan sanitairbuis wil je naar het buitenland moet. In dit apeland is echt niets meer te vinden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

philippe_007

Laatste werkdag van 2015 achter de rug... Nu heb ik wat meer tijd voor mijn treinbaan :-)

janieburton

Citaat van: philippe_007 op 17 december 2015, 22:17:17 PM
Laatste werkdag van 2015 achter de rug... Nu heb ik wat meer tijd voor mijn treinbaan :-)

Gelukzak! Geniet van je vakantie!
 

HYA

Citaat van: philippe_007 op 17 december 2015, 22:17:17 PM
Laatste werkdag van 2015 achter de rug... Nu heb ik wat meer tijd voor mijn treinbaan :-)
Werkte woensdag laatste dag. Er wachten ons twee weken lente in de Oostenrijkse alpen, jipie.
Gezien het lenteweer, eindelijk eens een bezoekje aan Salzburg gepland waarbij een bezoek bij een Oostenrijkse kleinfabrikant met een filiaal in Salzburg. Weet al wat op het verlanglijstje staat (plaatselijk materieel voor op m'n Ennstaler bahn). Er is ook een bezoek gepland aan de splinternieuwe baan van Porsche in Anger.

philippe_007

ha, het Porsche museum,
deze gingen we vorige zomer bezoeken, maar we zijn niet in die richting gegaan :-)
Staat dus nog op het lijstje.
goed verlof