Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Havoc

Ne St-Bernardus triple op een terrasje achter de scheve.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Stilaan het rustige leven in Italië gewoon aan het worden en eindelijk weer internet al is het nog maar enkel op de smartphone.

   ;)

Havoc

Mijn huisdokter heeft me niet in zo'n kamer met van die zachte wanden laten steken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

https://www.youtube.com/watch?v=r5L4eRrMuF8
het sein systeem aan kunnen sluiten aan de uitgang van het station
https://www.youtube.com/watch?v=7kNdGlz_pjg
https://www.youtube.com/watch?v=UhebknoZy7M
alsook de rangeer seinen zodat in kleine beweging het depot kan binnen gereden worden
het volgende werkje is het depot van analoog naar digitaal ombouwen
er zijn toen wel 20 stop secties gemaakt en deze moeten nu allemaal verbonden worden
voor digitaal bedrijf

maar de seinen werken dus ik ben tevreden
dat de 5916 uit het spoor liep kwam door dat er door de werkzaamheden een stukje in het kruisstuk van de wissel was terecht gekomen
de keren daarna ging hij wel vlotjes door de wissels
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Niet trein gerlateerd maar toch happy ..

Na 6 jaar "winterslaap" in de garage heeft mijn  1303 kevertje van 1974 deze zomer een flinke opknwpbeurt en make - over gekregen.
Vandaag als kers op de taart naar de  oldtimer keuring geweest.   Ik had een lijstje verwacht met afkeurpunten of  mankementjes  die ik moet fiksen maar zelf niet kon meten....

Al bij wonder :   Wel afgekeurd maar enkel voor de R koplamp die te laag schijnt.
Al de rest is DIK IN ORDE  voor een 47-jarige  VW.

Voldoening van mijn werk.   Een gedeeltelijke motorrevisie,n nieuwe carbu, elektronische ontsteking,  uitlaat, elektriciteit herzien en aangepast,  nieuwe koplampen en nog meer werkejes gedaan.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Dat is alvast goed nieuws
Kan je nog een foto plaatsen van je opgepoetste Kever aub.
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

Citaat van: Peter op 29 september 2021, 12:10:11 PM
Kan je nog een foto plaatsen van je opgepoetste Kever aub.
Thanks Peter. 
Bij deze, foto's vers van de pers op de keuring vanmorgen :)    Het is een "jonge" kever hee, een 1303S

IMG20210929090933 by Dani Van Mieghem, on Flickr

Wel nat van de regen ....    helaas

IMG20210929094721 by Dani Van Mieghem, on Flickr

IMG20210929094729 by Dani Van Mieghem, on Flickr

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

mooie leuke uitstraling die  wagen ! ;) Waarom dient die spoiler op je dak  ;D ;) Interieur toch geen jeans ?

Stieven76

Die surfplank is erover Dani  ;D
Leuke kever. De ouders van een vriendinnetje hadden vroeger ook ene. Ik heb daar toen dikwijls mee meegereden. Zelf rijden met de Kever kon niet, ik had nog geen rijbewijs.
Vond het altijd wel super bakjes.

Andress24

Hey, ik heb ook zo'n surfplank! Of toch eentje uit die reeks, een BIC Presto...
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Dirky

... en met spatbordverbreders :-)  Mooi karretje.

dani

@peter: die spoiler is een longboard en dient om de wagen beter op de baan te houden bij heel hoge snelheden boven de 200 km/u (let op de kromming naar beneden vooraan, aerodynamica) :) :) :)     Het interieur is GEEN jeans, maar zoals het een jaren 70 beetle betaamt  in Witte Luipaard print op deurpanelen en zijpanelen achteraan.  De zeteltjes zijn race kuipjes van Raceland en de achterban ik gecustomiseerd exemplaar van een Golf 2.
@Stieven:  dat board lag oorspronkelijk op mijn T2 busje, maar de bus is weg en de plank is gebleven.    in de winter stond er vroeger een slee en 2 paar ski's op ...  Vooral de kleur van de plank is van belang, om het "Dinky Toy" gehalte wat op te krikken.
@Andress: inderdaad een Bic, maar  heel oud en volgens mij niet echt "zeewaardig " meer.  ooit eens gekocht voor 25€ of zo, een koopje vond ik
@Dirk :  die flared fenders zijn err op gezet omdat anders de veel te brede banden onder de wilkassen uit komen en dan keuren ze hem af.  (achteraan zitten normaal nog 1 inch spoorverbreders om de kassen mooi uit te vullen maar die mogen niet voor de keuring dus nu lijkt het achteraan wat leeg in de wielkas !!)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: dani op 29 september 2021, 14:12:04 PM
@peter: die spoiler is een longboard en dient om de wagen beter op de baan te houden bij heel hoge snelheden boven de 200 km/u (let op de kromming naar beneden vooraan, aerodynamica) :) :) :)   
8) ;D dat hadden we wel begrepen, wagentje om best fier op te zijn...was ze al regelmatig tegengekomen om sites want ik ben een beetje gek op dat andere kind uit onze tijd een VW/apal/buggy steeds met een zlfde motor of al eens met een Porsche ( :o)motor  ;)

Peter

#4183
Heeft er soms iemand nog een "Pretzelkäfer"
Dat is de Volkswagen Kever met de twee zeer kleine raampjes aan de achterzijde net boven de motorkap
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Citaat van: dani op 29 september 2021, 14:12:04 PM
@peter: die spoiler is een longboard en dient om de wagen beter op de baan te houden bij heel hoge snelheden boven de 200 km/u (let op de kromming naar beneden vooraan, aerodynamica) :) :) :)     Het interieur is GEEN jeans, maar zoals het een jaren 70 beetle betaamt  in Witte Luipaard print op deurpanelen en zijpanelen achteraan.  De zeteltjes zijn race kuipjes van Raceland en de achterban ik gecustomiseerd exemplaar van een Golf 2.
HELP!!!!!!
Met vakantie voor onbepaalde duur.