Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

SuSke

Citaat van: Gerolf op 13 april 2016, 10:49:33 AM
Toffe foto's, Chris. Ik vraag me wel af wat die draden aan en rond die deur zijn. Ze lijken op rubberen banden ...

Lijkt mij een soort van "versiering" met draden die rond de bovenzijde van de deur gespannen zijn.
Er hangen nog een aantal draden door de ruimte opgespannen
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

die draden geleiden de bezoekers naar de deur, het portaal naar de 4de dimensie....

It's a worm hole !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Chrisrail

#2687
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

dani

mijn dag is goed, ik heb de TCP-IP communicatie protocollen tussen PC en ECOS aan de praat !!  Nu kan ik mijn eigen  "koploper-clone" software maken.

Het gaat vlotjes !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Palo Alto Networks ACE examen geslaagd. :) (je moet meer dan 80% halen).

Andere mindere vlinder is dat onze robotwedstrijd van de UGENT/WELEK competitie met nen onnozele sensor zit sinds vandaag. We weten morgen weer wat te doen. Beetje een domper op de euforie van woensdag.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

het verstand komt schijnbaar met de jaren  ;D :-\ alvast gefeliciteerd en hopelijk morgen weer succes ! ;)

Havoc

Nieuwe thermostatische kranen en controller gemonteerd op de verwarming en tot nu toe geen vuurwerk. Alles nu met draadloze comms, kranen kunnen per kamer vragen om verwarming ipv dat het in de badkamer ijskoud is omdat de living nog warm genoeg is omdat daar de hele dag zon op de ramen zit. Eigenlijk idioot dat dit nog niet meer gekend is. Had ik dit 15 jaar geleden gekend, het had er toen al geweest.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Stieven76

Citaat van: Havoc op 23 april 2016, 22:38:59 PM
Nieuwe thermostatische kranen en controller gemonteerd op de verwarming en tot nu toe geen vuurwerk. Alles nu met draadloze comms, kranen kunnen per kamer vragen om verwarming ipv dat het in de badkamer ijskoud is omdat de living nog warm genoeg is omdat daar de hele dag zon op de ramen zit. Eigenlijk idioot dat dit nog niet meer gekend is. Had ik dit 15 jaar geleden gekend, het had er toen al geweest.

Je hebt PM :)

OlivierV

Robot voor de robotwedstrijd doet het terug. Sensor vervangen, nieuwe verbindingsstekkers gemaakt en alles is in orde. :)

Zal straks een filmpje maken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Maar rijden en lijnen volgen gaat dan weer wel.

In het kader van het vak projecten 1 uit het 2e jaar Elektronica-ICT kozen we er voor als ICT studenten om toch maar voor een elektronicaproject te kiezen, namelijk de jaarlijkse UGent/WELEK robotcompetitie (http://www.ieeesb.ugent.be/ieee/welek/robotcompetition/2015_2016). Dit jaar is het een race of champions, volgend jaar weer een sumo-wedstrijd.
Ondertussen rijdt de robot redelijk accuraat, maar er moet nog wat gefinetuned worden. Dat zal in de komende 3 dagen moeten gebeuren want woensdag 27 april 18u is het zover.

De robot bestaat uit een chassis dat in China is besteld via AliExpress. Motoren en wielen waren inbegrepen.
Keuze viel op een lijnvolger, leek ons persoonlijk het eenvoudigste.
De werking is Arduino UNO based. Motoren worden aangestuurd via een Motorshield. Lezingen via TCRT5000 sensoren in een array wiens signaal versterkt wordt door een OPAMP-bord. Array van sensoren en OPAMP bord is door mij in mekaar gezet, leek me een leuke uitdaging om te doen. De 2 overige teamleden hielden zich vooral bezig met de code.







https://www.youtube.com/watch?v=v9GWPR0oTyQ
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

adrievans

Wordt die robot niet teveel "afgeleid" door de voegen tussen de tegels.
Of leest de sensor alleen zwarte lijnen?
Adrie
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

OlivierV

Leest enkel echt zwart, de voegen zijn grijs, op het echte circuit zijn de voegen er niet. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

adrievans

Citaat van: OlivierV op 25 april 2016, 17:32:56 PM
Leest enkel echt zwart, de voegen zijn grijs, op het echte circuit zijn de voegen er niet. :)

Okè , probeerde - ondanks geen kennis van de materie - mee te denken.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

TBCédric

Het werd tijd. Eindelijk is het gebeurt. Vorige week had ik eens gekeken terug, om me in te schrijven. Toen zochten ze enkel maar treinbestuurders voor werktreinen en bestuurder-rangeerder. Maar geen treinbestuurder. Vandaag keek ik nog eens voor de verandering én wat zag ik: Treinbestuurder was terug beschikbaar.
Dus me maar direct aangemeld en ingeschreven. Het is eindelijk een feit. Binnen een maandje of twee een punt achter een lange, saaie en frustrerende periode én einde van mijn schoolloopbaan. De laatste drie jaar was ik echt schoolmoe én ben dus blij dat ik hier bijna een punt kan achter zetten.

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Havoc

Citaat van: LS Models op 27 april 2016, 22:47:29 PM
Het werd tijd. Eindelijk is het gebeurt. Vorige week had ik eens gekeken terug, om me in te schrijven. Toen zochten ze enkel maar treinbestuurders voor werktreinen en bestuurder-rangeerder. Maar geen treinbestuurder. Vandaag keek ik nog eens voor de verandering én wat zag ik: Treinbestuurder was terug beschikbaar.
Dus me maar direct aangemeld en ingeschreven. Het is eindelijk een feit. Binnen een maandje of twee een punt achter een lange, saaie en frustrerende periode én einde van mijn schoolloopbaan. De laatste drie jaar was ik echt schoolmoe én ben dus blij dat ik hier bijna een punt kan achter zetten.

Proficiat, maar toch...je gaat daar binnen jaren anders over denken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.