Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

janieburton

Citaat van: PietB op 19 december 2014, 22:34:33 PM
Het is een waardeloze situatie Raf.
Ik dacht dat de Nederlandse regering slecht omging met de mensen die voor de welvaart hebben gezorgd.
Maar in België kunnen ze er ook wat van.

sterkte, Piet.

Beste, België is misschien en goed land om in te wonen en wij "krijgen" misschien veel maar als het om mensen te bedanken is en dat mag de regering zijn of de werkgever dan worden we behandeld als "shit".

 

centauri167


minitreintje

DCC side van de 4 delige servo decoder is werkend samen met automatisch positie saver, instelbare vertraging, learning button en power save mode.
Nu nog de feedback toevoegen met hall sensors en magneetjes, draadloze 2.4Ghz module aansluiten en de mount voor C-rail wissels realiseren met servo houder, hall sensoren, ethernet stekker.

Iemand nog leuke features?


groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

janieburton

Citaat van: centauri167 op 21 december 2014, 18:32:55 PM
Je moet niet zo veralgemenen.

Allée dan ben jij bij de gelukkige die bedanking krijgt
 

Peter

Blijkbaar zijn er dan veel leidingevenden hun opleiding vergeten.
Ik heb altijd ondervonden dat met een vriendschappelijk klopje op de schouder of een bedankje, je veel meer van je mensen gedaan kan krijgen.
Dit geld trouwens voor iedereen. Een vriendelijk woord of of gewoon "dank je" bereik je veel meer  en het kost je geen geld en o zo weinig moeite
Met vriendelijke groeten
Peter

centauri167

Citaat van: janieburton op 22 december 2014, 00:37:48 AM
Citaat van: centauri167 op 21 december 2014, 18:32:55 PM
Je moet niet zo veralgemenen.

Allée dan ben jij bij de gelukkige die bedanking krijgt

Als jij dan toch zo gefrustreerd bent over je werkgever, dan hoop ik dat je geen hypocriet bent en meegestaakt hebt tijdens de nationale- en provinciale stakingen van jl.; of ben je er meer eentje van klagen en zagen en niks doen ?

En nee, ik krijg behalve mijn mooi loon geen "bedanking" van mijn werkgever, maar ik zie ook de moeite die men soms doet om het collega's die het moeilijk hebben te helpen. Net als ik het zie dat men voor andere soms niets doet en men van de laagste arbeider tot het senior management mensen buitenzet als er orders van bovenhand komen.

bollen neus

De goeie uitslag van de kleinste , eindstage van de middelste en waarschijnlijk een vast contract voor de oudste, wa moe ge meer wensen bij de kerst?
En wat hiervoor geschreven is, das dus zagen en zeveren, klagen moe ge doen aan de klaagmuur hé mannekes.
Den Eric.

raf

ambras



Vandaag verdorie ambras gehad met die van mij !!!

We komen gisteren een kledingwinkel binnen en ze zei:

'' Ik zou een rok willen kopen die goed bij mijn gezicht past."
Ik zeg: "Kom, dan moeten we ginder van achter zijn,

daar hangen de plooirokken."

Ne ganse dag beeld maar geen klank meer!!!








If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janieburton

Citaat van: bollen neus op 22 december 2014, 15:45:27 PM
De goeie uitslag van de kleinste , eindstage van de middelste en waarschijnlijk een vast contract voor de oudste, wa moe ge meer wensen bij de kerst?
En wat hiervoor geschreven is, das dus zagen en zeveren, klagen moe ge doen aan de klaagmuur hé mannekes.
Den Eric.

Dat is zeker een goede kerst met dat goede nieuws!

Juist het hoort in de rubriek "Deju" maar zoals ik ook al eens ergens schreef je moet jezelf ook geen rad voor de ogen draaien

Citaat van: centauri167 op 22 december 2014, 15:32:14 PM
Citaat van: janieburton op 22 december 2014, 00:37:48 AM
Citaat van: centauri167 op 21 december 2014, 18:32:55 PM
Je moet niet zo veralgemenen.

Allée dan ben jij bij de gelukkige die bedanking krijgt

Als jij dan toch zo gefrustreerd bent over je werkgever, dan hoop ik dat je geen hypocriet bent en meegestaakt hebt tijdens de nationale- en provinciale stakingen van jl.; of ben je er meer eentje van klagen en zagen en niks doen ?

En nee, ik krijg behalve mijn mooi loon geen "bedanking" van mijn werkgever, maar ik zie ook de moeite die men soms doet om het collega's die het moeilijk hebben te helpen. Net als ik het zie dat men voor andere soms niets doet en men van de laagste arbeider tot het senior management mensen buitenzet als er orders van bovenhand komen.

Gefrustreerd ben ik niet maar het is spijtig dat er nooit een bedankje afkan, ik ken iemand die bij een kleine kmo werkt en voor hun "groot verlof" geeft de baas een barbecue bij hem thuis, met kerstmis sluit voor 2 weken en geeft hij zijn personeel een kleinigheid.

Mbt de staking de firma heeft al het personeel thuis gezet en enkel het hogere kader was aanwezig, de firma was bijwijzen van spreken gesloten, vakbonden spreken van een "lock out" maar was hier niet het geval want de firma heeft iedereen een betaalde vakantiedag gegeven.
 

Rangeerduivel

Een betaalde vakantiedag mag een werkgever zomaar niet geven naar willekeur,de werknemer beslist wanneer hij zijn vakantiedagen opneemt,maar dan wel liefst in samenspraak met de werkgever!

;)

centauri167

@ Janie:
Ik weet natuurlijk niet in welk bedrijf jij werkt, maar volgens mij is dat het verschil tussen een kleine kom en de grotere kmo's en multinationals. In een kleine kom kent de baas normaal iedereen, is hij één van hun en weet hij maar al te goed dat al de inzet van het personeel normaal resulteert in extra centjes in zijn zak. Bij de grotere firma's zijn de grote bazen ook maar loonslaven net als de rest van het voetvolk en vergeet men deze positieve impulsen nogal vaak, en de continue spiraal van besparing doet daar ook al geen goed aan ...

Als ik nu kijk naar ons bedrijf ( deel van een grote multinational ) met zijn ontelbare niveau's van leidinggevenden. Ik denk als je dan de vergelijking zou maken met het leger, onze CEO die verantwoordelijk is voor vestigingen in verschillende landen zou volgens mij nog niet eens een officier zijn, als je ziet hoeveel klassen er nog boven hem zijn.

De bazen van vandaag zijn de bazen van vroeger niet meer, dat heb ik de laatste 10 jaar zelf genoeg gezien, ik denk dat dat velen ook afstoot met alle gevolgen vandien.

Maar ook ik mag niet veralgemenen, feit is dat al die de dag van vandaag nog degelijk werk hebben met een faire betaling zich gelukkig mogen prijzen, want de arbeidsmarkt wordt er niet beter op.


centauri167

Citaat van: Rangeerduivel op 22 december 2014, 17:49:24 PM
Een betaalde vakantiedag mag een werkgever zomaar niet geven naar willekeur,de werknemer beslist wanneer hij zijn vakantiedagen opneemt,maar dan wel liefst in samenspraak met de werkgever!

;)

Dagen die een werknemer "moet" thuisblijven van zijn werkgever en waarbij hij dus verlof verliest moeten op het einde van het jaar vooraf, in samenspraak met de vakbonden ( indien deze er zijn natuurlijk, anders met het personeel onderling ) vastgelegd worden.

Maar ik denk dat men in het geval van Janie een extra betaalde dag kreeg van de werkgever, daar hoeft men natuurlijk niets over vast te leggen.

jb

Bijna klaar om de Malediven onveilig te gaan maken, toeristen zullen raar opkijken als wij daar tussen de atol's gaan rondscheuren.
Hulhumale ophogen tot 1,9m boven zeespiegel  :)
Nog wat afwerken na het verlengen van ons zuigbedrijf van 60 naar 90m, nieuwjaarsdag vertrekken vanuit Singapore, het lijkt wel of ik op vakantie ga  8) maar dat is niet haha, vakantie zal in BE zijn januari, koud, regen, grijs....ach dat heeft ook zen charmes na 6 weken tropen.

hier kleine timelaps van ombouw:
https://www.youtube.com/watch?v=qGspsvonvAM

dani

dochter heeft flink vorderingen gemaakt, mag morgen vanuit het ziekenhuis naar huis komen... en de rest van de week is ze bij mij.  Yes !
En daar bovenop ook nog eens een flink rapport, paps gaat in de portemonnee mogen duiken , maar met plezier
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.