Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Havoc

Weet nog zo niet, 3 km/h is de helft van iemand die stapt. Ze hebben toch al met iets rekening gehouden...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

Citaat van: doomslu op 05 oktober 2014, 11:47:46 AM
En kom je ook met de bus naar de expo?  ;) ;D
Nee hoor gewoon met de Picasso.

Met die bussen mag je maar 80km/u we hebben er meer dan 2uur30 minuten over gedaan om in Endhoven te
geraken.
Moet je je voorstellen wat dat wordt om naar Leuven te rijden.
Dus dat gaan we maar niet doen.

grt Piet.

Huugooke

Dat ik eindelijk de uitdrukking "zo fier als een gieter" begrijp! ;D

PeterC

Wat maakte mijn dag?  Dat ik een gouden tip van Gerolf heb opgevolgd om SMD's te solderen: heel dunne stukjes standaard soldeer met een scherpe cutter afsnijden.  Die dunne stukjes met een pincet op je te solderen SMD plaatsen en even met de soldeerbout er tegen.  Zelfs met een 25W beitelpunt soldeerbout lukt dat!

Nu enkel nog Simonne wat opkuiswerk laten doen:



PS Simonne is een HO Nochje  :)

Groetjes, Peter


janieburton

#1624
Citaat van: Havoc op 05 oktober 2014, 16:52:41 PM
Weet nog zo niet, 3 km/h is de helft van iemand die stapt. Ze hebben toch al met iets rekening gehouden...

Defensie heeft door een misrekening ::) het pleziertje van  duizend mensen om zeep geholpen >:( :(, dit is triestig voor de mensen die een ticket hadden waarvan dit in allerijl is geannuleerd.

Misschien gaan ze de schuld bij de Nederlanders leggen want de pontons waren van het Nederlands leger.
 

SuSke

Citaat van: Havoc op 05 oktober 2014, 16:52:41 PM
Weet nog zo niet, 3 km/h is de helft van iemand die stapt. Ze hebben toch al met iets rekening gehouden...
6 km/u is al flink doorstappen voor de meeste mensen.
3à4 km/u is wat ze normaal stappen, dus nu moet je rekening houden met mensen die stoppen en foto's willen trekken, eens achterom kijken,...

Een snelheid van 1 tot 1,5 km/u is veel realistischer = shopping snelheid en wandelsnelheid in een dierentuin.

Ook de flessenhals aan het einde van de ponton zorgde voor een boel oponthoud: van 5 mensen breed naar hooguit 2.
Ook het hele "blokwandelen" doet daar geen deugd aan: "de volgende wachten dus we hebben tijd".

Hou ook rekening met het feit dat mensen schrik hebben van elkaar en verder uit elkaar gaan staan als daar de kans toe krijgen, het zijn geen militairen.
verder op L.O. voldoen,de ruimte om de mensen plaats te geven om de brug nog eens te bekijken en het demonteren te aanschouwen.

Gewoon fuiken en een druppel systeem om door te gaan is veel efficiënter in zulke gevallen, zie maar naar een pretpark waar dit systeem legio wordt toegepast. Dan hou je ook de druk op de mensen om verder te gaan, er komt volk achter hen.

Soit, ik had geluk, en ben er zaterdagochtend met 1u1( vertraging nog overgeraakt maar het was zeker geen "wauw"gevoel. Animatie was er weinig tot niet, dus alles een beetje sec.
Wat je kreeg na 1,5u aanschuiven stond zeker niet in verhouding met de geschapen verwachting in de propaganda en aankondigingen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Los van de herinnering aan de oorlog is er dan ook niets speciaal aan om over een brug te lopen,
Vandaar dat je er geen 'wauw-gevoel' aan overhield.

Maar ik heb dan ook niet dat "Antwerpenaar-gevoel",misschien is dat wel een gemis..?
En 99,9% van de mensen weten ook niet hoe het er aan toe ging in 1914,zelfs Flip en Mathilde niet!

Ik zou het er in ieder geval niet voor over hebben,temede daar ik het gevoel heb dat héél de stunt diende om één of ander te promoten,zij het politiek of commercieel...

Maar ja,ieder zijn pleziertjes!

;)

SuSke

Het heeft me niks gekost (gesponsord door cultuurraad district), dus waarom niet.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Doornroosje

Citaat van: SuSke op 06 oktober 2014, 14:46:46 PM
Het heeft me niks gekost (gesponsord door cultuurraad district), dus waarom niet.

Dus iedereen heeft er voor betaald met zijn belastingen?

jb

Met de (Flandria) kan je ook een schelfie nemen op het midden van de Schelde en van de omgeving.
Niet aanschuiven, niet wandelen en je komt aan waar je vertrekt  ;)

SuSke

Citaat van: Doornroosje op 06 oktober 2014, 15:52:52 PM
Citaat van: SuSke op 06 oktober 2014, 14:46:46 PM
Het heeft me niks gekost (gesponsord door cultuurraad district), dus waarom niet.

Dus iedereen heeft er voor betaald met zijn belastingen?

yep, iedereen mag toch wel eens een beetje profiteren zeker, ik heb al 30 jaar netjes bijgedragen zonder ergens te profiteren en een vrouw die 20j voor de kinderen zorgt voor "nada", toen geen probleem, nu dikke miserie om een fatsoenlijk pensioen bij elkaar te krijgen.

soit, mijn dag is gisteren goedgemaakt door de kleinzoon, een halve dag plezier.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

Citaat van: Doornroosje op 06 oktober 2014, 15:52:52 PM
Dus iedereen heeft er voor betaald met zijn belastingen?
Voor een pleziertje van Suske (Frans) betaal ik graag een paar centjes meer.  Je zou eens moeten weten waar al de rest van ons belastinggeld naartoe gaat .....    Don't even ask !   Kijk eens rond je heen en denk eens aan de grote lichten die ons land "besturen" :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Wij hebben eerlijk 5 euro per persoon betaald, en ondanks de zeer lange wachttijd was het de moeite waard.
Niet om de herinnering van 14/18, nee, gewoon om het prachtige uitzicht over de reede en over het wateroppervlak.
Ik weet wel dat je dat van op de Flandria enz. ook zou kunnen, maar dat is niet hetzelfde gevoel.

En, ja, wij zijn trots op onze stad, ondanks de vele dingen die veel beter zouden kunnen.
De meesten zijn vol lof over vreemde steden en landen, maar vergeten daarbij al te gemakkelijk dat we hier ook veel moois hebben.
Een beetje gezond chauvinisme is zeker niet misplaatst
Met vriendelijke groeten
Peter

janieburton

Citaat van: Peter op 06 oktober 2014, 17:43:55 PM
Wij hebben eerlijk 5 euro per persoon betaald, en ondanks de zeer lange wachttijd was het de moeite waard.
Niet om de herinnering van 14/18, nee, gewoon om het prachtige uitzicht over de reede en over het wateroppervlak.
Ik weet wel dat je dat van op de Flandria enz. ook zou kunnen, maar dat is niet hetzelfde gevoel.

En, ja, wij zijn trots op onze stad, ondanks de vele dingen die veel beter zouden kunnen.
De meesten zijn vol lof over vreemde steden en landen, maar vergeten daarbij al te gemakkelijk dat we hier ook veel moois hebben.
Een beetje gezond chauvinisme is zeker niet misplaatst

Ik denk zeker dat het de moeite was maar spijtig dat het leger of diegene bij het leger die de berekeningen heeft gemaakt het plezier van 12.000 mensen heeft verknalt.
 

marc goovaerts

Citaat van: Peter op 06 oktober 2014, 17:43:55 PM
En, ja, wij zijn trots op onze stad, ondanks de vele dingen die veel beter zouden kunnen.
De meesten zijn vol lof over vreemde steden en landen, maar vergeten daarbij al te gemakkelijk dat we hier ook veel moois hebben.
Een beetje gezond chauvinisme is zeker niet misplaatst
Een beetje eerlijke 'mea culpa' van onze bewindsleden zou ook niet misplaatst zijn (van àlle 'merken')...
- Het Steen (historisch gedeelte): afgesloten
- Bontwerkersplaats: afgesloten
- Bourgondische kapel: afgesloten
- Jacob Jordaenshuis: afgesloten
- Hessenhuis: afgesloten
- Bovenverdiepingen Vleeshuis: afgesloten
- Bourgondische kapel: afgesloten
- De Wolsack: in het weekend afgesloten
- De Beurs: afgesloten
- De Oude Beurs: in het weekend afgesloten
- Scheepvaartmuseum: afgeschaft
- Etnografisch museum: afgeschaft
- Folkloremuseum: afgeschaft (hoewel er testamentair vastgesteld was dat de stad de collectie kreeg op voorwaarde dat het altijd een afzonderlijk museum zou blijven)
- Museumgedeelte Paleis op de Meir: binnenkort afgeschaft
- Historische kranen: zo ver mogelijk weggezet en op eigen kosten door vrijwilligers in stand gehouden
- Antwerpen Miniatuurstad: door het stadsbestuur kapotgepest...

Er valt inderdaad nog veel moois te zien, maar het bovenstaande lijstje zou sommigen toch in de grond moeten doen zinken van schaamte.
Gelukkig had de weduwe Mayer-Vandenbergh testamentair vastgesteld dat haar museum nooit naar de stad mocht gaan. En is het Rockoxhuis privé-eigendom.
Anders waren we die gegarandeerd ook kwijt geweest en zat de collectie nu ook in de kelders van het MAS of in hangars op Luchtbal, waar enkel een paar stadsambtenaren 'ermee mogen spelen'.