Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

zonder "naft" gevallen!

Gestart door Huugooke, 01 augustus 2013, 18:23:11 PM

Paulogic

Binnen 2 jaar ben ik ook 50... hihi.
Maar als zelfstandige zal ik met alle plezier (?) mogen (moeten) werken tot mijn 75.
Dan zal ik met een grote smile, als ouder manneke, de jeugd uitleggen hoe ze een laserkitje moeten in elkaar steken... ;D ;D ;D

vb : Je neemt zo'n rolletkje Pritt, dat trekt op een cartouche dat je op de playstation in uw shotgun steekt. Je trekt er het tjoepke af, dat tjoepke trekt op
      het dekseltje van een colafles. Dan draai je onderaan dat rolletje zodat de lijm naar bovenkomt gelijk een lippestipt. Je smeert dat een beetje aan een deeltje
      van het bouwpakket, zoals je uw snotbellekes onder uwen bureau plakt en dan duw je beide dingen tegen elkaar, zoals je uw gsm tegen uw oren knijpt met uw
     schouder terwijl je op uw Pad aan het werken bent. Dit laat je een bepaalde tijd drogen, ongeveer zolang als het duurt dat windows is opgestart en dan kan je
     het volgende stukje lijmen. Schilderen doe je met verf en een verfborstel. De verfborstel trekt op uw tandenborstel en je smeert de verf open zoals je doet met
     de chocomelk die je zonet op uw keyboard hebt gesmost. Uiteindelijk kan je het op uw kast zetten naast uw bleutoothboxen maar er komt wel geen geluid uit...
     Enz, enz...  ;) ;D ;D ;D
mvg,
Paul(ogic)

rgp

Janie,

Naar waar er meer ruimte is.  (lang leve de lintbebouwing in Vlaanderen >:()

Mogelijke opties: Wallonië (Duitstalige gemeenschap)(maar dat is niet emigreren), Luxemburg, Frankrijk, Scandinavië (moet financieel kunnen)

Roland

doomslu

Citaat van: rgp op 02 augustus 2013, 10:54:05 AM
Luc,

Ik ben 54 en hoop nog 11 jaar te kunnen werken  :)

Daarna: boeltje pakken en emigreren ;)

Roland
Ik ook (10 jaar is ook goed). Alleen dat laatste hoeft niet meer. Heb ik in 1988 gedaan.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eve

Citaat van: rgp op 02 augustus 2013, 12:25:05 PM
... Luxemburg, Frankrijk, Scandinavië (moet financieel kunnen)

Roland

Te maken nieuwe wet : domicilie niet in België : geen pensioen !

Profiteur Erik.

Ha, nog wat :
- doe uw kinderen zelf naar school, haal ze zelf af, regel maar een opvang na school...
- ga zelf met uw auto naar de garage voor onderhoud, naar de autokeuring en blijf van mijn auto af
- ga zelf met uw kinderen op verlof
- huur zelf een appartement aan zee
- rij zelf uwe gazon af
- koop zelf groenten ipv die uit mijne hof te komen halen
- ga zelf naar de bierbazaar
- wacht zelf thuis op uw bestelde lok
- enz...

janieburton

Citaat van: eve op 02 augustus 2013, 12:37:16 PM
Citaat van: rgp op 02 augustus 2013, 12:25:05 PM
... Luxemburg, Frankrijk, Scandinavië (moet financieel kunnen)

Roland

Te maken nieuwe wet : domicilie niet in België : geen pensioen !


Feitelijk dat zou nog een besparing opleveren :o ;)

Te contoleren met het verbruik van water, electriciteit en eventueel gas( geen verbruik dan is het uwe domicilie niet, als ik mij niet vergis heeft men zo'n gelijke controle in Monaco{geen verbruik = domicilie wordt geschrapt}  maar daar hebben ze er ook een oplossing opgevonden daar zouden mensen betaald worden om in verschillende appartementen elke avond het licht te gaan aansteken en en het water te laten lopen zodat het  lijkt dat het appartement bewoond is.

of de gepensioneerden zich elke week laten aanmelden op het politebureau, dit is dan tevens een sociale controle tegen de vereenzaming :o

Ik zou nog een aantal andere wetten kunnen bedenken.
 

janieburton

Nu de hamvraag is nog steeds niet beantwoord door de "machinisten" hier op het forum:

Hoe is het mogelijk dat men zonder brandstof kan vallen?

Wie is verantwoordelijk voor het vullen van de tank?

Machinist?

Depotverantwoordelijke? 
 

dieselfreak

Een nuttige wet zou ook zijn: elk huisgezin slechts 1 auto. Er zouden ineens veel minder fileproblemen zijn. En nu terug naar het onderwerp waarover het hier ging.
MC

Steven123

Ik kan alleen maar over de 77 spreken, maar normaal gezien ben je een halfuurtje bezig met een volledige klaarmaking van een krachtvoertuig, je moet dan alles nakijken waaronder ook het brandstof-peil (op een 77 kan je dat enkel aan de buitenkant zien, dit dmv 3 glazen doorkijkgaatjes (vol, half vol, laag peil) ik veronderstel dat er op de MW41 ook geen brandstof-indicator in de stuurpost zit.
Tijdens die klaarmaking moet dat brandstof-peil worden ingeschreven/doorgegeven als het onvoldoende is, eventueel bellen naar de blokpost als er dringend moet getankt worden. (die moeten dan het reispad aanleggen naar de tankinstallatie)

Waarschijnlijk is er in de communicatie iets fout gelopen,
of hebben de bestuurders elkaar afgelost en is er geen specifieke melding van gemaakt of iets dergelijks...

Zelfs een brandstof-lek zou kunnen aangezien we onze mosterd maar uit een krantenartikeltje halen...

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

OlivierV

't Zou eigenlijk wel niet mogen dat er geen branstofindicator in de stuurpost zit. Maar ja wie ben ik om dat te zeggen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Citaat van: OlivierV op 02 augustus 2013, 13:35:59 PM
't Zou eigenlijk wel niet mogen dat er geen branstofindicator in de stuurpost zit. Maar ja wie ben ik om dat te zeggen.

OlivierV waarschijnlijk?

Huugooke

Allez, de discussie is hier verlopen van stil gevallen treinen naar het "ouderlingenvraagstuk"
Kijk, één ding kan ik de "jongeren" verzekeren (en dat vergeten ze allemaal!) : op een dag, als alles goed verloopt, zullen jullie ook tot die verguisde, geminachte groep behoren. Ja, en ook jullie zullen vroeger moe zijn, met pijntjes en ongemakken hier en daar, en blij zijn dat er een zitplaats vrij gemaakt wordt door een jongere. Met de huidige stand der wetenschap zal die levensfase waarschijnlijk langer duren dan de werkende. Want vergeet die "verplichte" pensionering op 70 en ouder. Die bestaat namelijk niet. Je kan vroeger gaan maar je zal minder geld krijgen; daar moet je zelf voor zorgen. Dat moeten de "pensioengerechtigden" van nu trouwens ook al. Probeer maar eens dezelfde levensstandaard te behouden met een inkomen van elfhonderd euro.
En dat het "geld op is" moet je ook niet in de schoenen van de op rust gestelden schuiven. Dat ligt bij de geldverkwistende politiekers, die dat besteed hebben aan jullie opvoeding, met al die subsidies aan de scholen. En blijkbaar was dat ook een slechte investering!
Enfin nu weet ik tenminste hoe dat gaat met het tanken van treinen.

janieburton

Citaat van: Huugooke op 02 augustus 2013, 13:39:59 PM
En dat het "geld op is" moet je ook niet in de schoenen van de op rust gestelden schuiven. Dat ligt bij de geldverkwistende politiekers........

Maar het zijn diezelfde 65+ die in "de gouden jaren" altijd voor diezelfde geldverkwistende poltiekers hebben gestemd.

Niks persoonlijk Huugooke.
 

Herwig

Beide.....,


Beide ruiken ze behoorlijk 0Nfris:  dé naft   &   dé bovenstaande conversaties.


H.


Jurgen

@ erik: ik heb niet gezegd dat alle mensen klungelen en profiteren, mensen die effectief gehandicapt zijn profiteren niet hé.


Wat de brandstof betreft in zo'n dieseltrein is het wel vreemd dat er geen meter in de cabine staat zoals dat bij een auto het geval is.

Wordt trouwens het aantal ritten niet gekoppeld aan gemiddeld verbruik ofzo? Ik bedoel dus als men weet dat men met x liter brandstof y kilometers kan afleggen dat er dan na y-1 kilometer een rit naar de tankinstallatie kan gedaan worden?
Ik leg het misschien verkeerd uit maar er moet toch een bepaalde regeling zijn opdat zoiets niet kan gebeuren behalve in speciale gevallen zoals een lekke tank ofzo.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

Citaat van: janieburton op 02 augustus 2013, 14:03:18 PM
Citaat van: Huugooke op 02 augustus 2013, 13:39:59 PM
En dat het "geld op is" moet je ook niet in de schoenen van de op rust gestelden schuiven. Dat ligt bij de geldverkwistende politiekers........

Maar het zijn diezelfde 65+ die in "de gouden jaren" altijd voor diezelfde geldverkwistende poltiekers hebben gestemd.

Niks persoonlijk Huugooke.
Oh, jij gelooft nog dat je voor politici kan kiezen?
Hahahahahahahahahahahahahahahahahaha (maal 65)
Dat is hetzelfde als vragen aan een veroordeelde met welk kleur van strop hij wil opgehangen worden.
Misschien hebben moeke en vake van die zageventen in diezelfde "gouden jaren" wel een huizeke kunnen kopen, waardoor ze vijfentwintig jaar lang belastingen hebben teruggekregen, en met dat huizeke is deze jonge kerel/dame nu schoon schip aan't spelen? Ergo: zij zijn de profiteurs.

Enfin, er is dus een peilglas. en hoe gebeurt dat bijtanken onderweg?