zonder "naft" gevallen!

Gestart door Huugooke, 01 augustus 2013, 18:23:11 PM

Mattias

Citaat van: Peter op 01 augustus 2013, 22:11:09 PMEen beetje meer respekt voor de ouderen doet niemand kwaad

Maar ouderen die geen respect tonen voor de jeugd, krijgen van mij ook geen respect meer terug...
Het moet van 2 kanten komen...

Ik mag dan met mijn functie binnen mijn bedrijf geen rechtstreeks contact hebben met reizigers, toch zie/hoor ik genoeg..
Van jeugd, volwassenen maar ook ouderen!
En ik begrijp op die manier dus best dat Wouter het op een bepaald moment beu wordt..


Maar begrijp me niet verkeerd..
Ik behandel iedereen (jong en oud) met respect... Voor zolang het respect wederzijds is..  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

janieburton

Wat mij stoort is dat men blijkbaar extra treinen kan in zetten voor de kust en dat de woordvoerder op de vrt radio verklaart dat buiten die extra treinen die gepland zijn, het nog mogelijk is indien het nodig zou zijn dat men nog 1 à 2 extra treinen extra kan inleggen.

Hallo woordvoerder?

Als men dan toch die extra treinen heeft en daar bovenop nog 1 à 2 extra extra treinen heeft waarom worden dan de treinen afgeschaft wegens defect, dan kan men toch die defecte treinen vervangen door al die extra treinen.

Waarom zijn die extra treinen enkel beschikbaar om mensen naar de kust te brengen en niet voor mensen naar hun werk te brengen?

Of zijn kustgangers belangrijker dan de mensen die naar hun werk gaan?

De hamvraag is natuurlijk: hoe is het mogelijk dat men zonder brandstof kan vallen? Wie is verantwoordelijk voor het vullen van de tank? Machinist? Depotverantwoordelijke? 
 

argilla

Citaat van: janieburton op 02 augustus 2013, 02:10:48 AM
Wat mij stoort is dat men blijkbaar extra treinen kan in zetten voor de kust en dat de woordvoerder op de vrt radio verklaart dat buiten die extra treinen die gepland zijn, het nog mogelijk is indien het nodig zou zijn dat men nog 1 à 2 extra treinen extra kan inleggen.

Hallo woordvoerder?

Als men dan toch die extra treinen heeft en daar bovenop nog 1 à 2 extra extra treinen heeft waarom worden dan de treinen afgeschaft wegens defect, dan kan men toch die defecte treinen vervangen door al die extra treinen.

Waarom zijn die extra treinen enkel beschikbaar om mensen naar de kust te brengen en niet voor mensen naar hun werk te brengen?

Of zijn kustgangers belangrijker dan de mensen die naar hun werk gaan?

De hamvraag is natuurlijk: hoe is het mogelijk dat men zonder brandstof kan vallen? Wie is verantwoordelijk voor het vullen van de tank? Machinist? Depotverantwoordelijke?


U pakt de verkeerde man aan. De woordvoerder zegt enkel maar wat hem is opgedragen. Beslissingen hieromtrent komen van ergens anders.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Huugooke

Citaat van: chef garde op 01 augustus 2013, 20:44:34 PM
Die geit stond gegarandeerd op de gele knop ipv de groene te duwen om buiten te kunnen ...
Heb je het filmpje gezien? Blijkbaar stonden er een hele boel geiten, bokken, ezels en andere boerderijdieren op die knoppen te drukken.
Als dat uw houding is tegenover oudere mensen en passagiers in het algemeen, rijd ik met u niet mee!

rgp

Dag,

Ik kan Wouter zeer goed begrijpen en het is zelfs geen fenomeen van deze tijd maar het bestaat al minstens 50 jaar  >:(

Ouderen kwamen 50 jaar geleden bij mijn moeder in de winkel en hadden overal zeer, maar de dag dat ze "de ouderen" samen weg waren zopen ze als de besten en dansten ze dat de stukken eraf vlogen.

De ouderen van vandaag (dat zijn dus 50+ = gepensioneerden) eisen gewoon alles op.  Werkende die nu hun pensioen betalen zouden moeten rechtstaan tijdens de spits als zij naar de zee gaan.  Het kan er bij hun niet in dat ze na 9 uur moeten vertrekken (dat is discriminiatie).  Alles moet uiteraard gratis zijn.

Kijk vroeger (dus 40 jaar geleden) stond ik recht voor een gepensioneerde, want die had tot zijn 65ste gewerkt, die had de oorlog meegemaakt en die vulde zijn dgen niet met "eisen".  Vandaag ligt dat anders: ze lachen u uit, ze hebben een ENORME schuld achtergelaten en ze "eisen" voortdurend, ze steken voor, .....  Zo ene die blijft rechtstaan van het begin tot het einde.  Idem met gehandicapten (daar is ook meer dan de helft  niet gehandicapt)

Uiteraard een ECHTE behoeftige help ik graag en veel

Roland

Jurgen

Goed gezegd Roland.

Door hun geklungel en geprofiteer kan ik binnenkort tot mijn 75 gaan werken. Er is een pipo in de regering die gezegd heeft dat de gemiddelde mens gezond is tot zijn 75ste en dan ook maar tot die leeftijd moet gaan werken. Met andere woorden, uw leven lang werken en als ge dan eindelijk kunt genieten van het leven zit ge met uw gezondheid zo te sukkelen dat je enkel nog zit te wachten op uw einde. Leuk, heel leuk, ik kijk er al naar uit!  >:(


Afin, respect moet van twee kanten komen. Ik heb niks tegen ouderen, maar ze moeten redelijk blijven. Die dame mag bij zijn, ze heeft extra lang kunnen genieten van haar treinticket en dat voor dezelfde prijs!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Citaat van: rgp op 02 augustus 2013, 09:56:12 AM

De ouderen van vandaag (dat zijn dus 50+ = gepensioneerden) eisen gewoon alles op. 

Bedankt Roland.  :(
Ik ben al een tijdje 50+, maar reken nog een jaar of 10 te werken.
Ik voel me niet oud en al zeker niet 'gepensioneerd'.  ???
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steven123

Hopelijk zal deze zinloze discussie ook 'zonder naft' vallen...
;)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Hervé

Het valt me ook iedere zomer op dat het echte kleine kinderen zijn, al die "gepensioneerden".. De trein komt aan perron in eender welke kuststad en "ze" staan al op de rand van het perron om toch maar als eerste te kunnen opstappen.  En met als "eerste opstappen" bedoel ik dat dus ook letterlijk en figuurlijk, dus ook in de zin van "wij stappen eerst op en daarna mogen de reizigers die aankomen pas afstappen".  Dan zie je pas hoeveel moeite, acrobatische oefeningen, lenigheid, souplesse, enz deze "gepensioneerden" nog voor de dag kunnen leggen.  Geweld en verwensingen zijn hun totaal niet vreemd...  Ik sta er iedere keer met verstomming naar te kijken hoe het komt dat iedereen dat zomaar toelaat en er niet meer ongelukken gebeuren.  Heel erg en zielig, het is net zoals die tweewielerterroristen.  Ik begrijp het personeel dus zeer goed dat er zo een reactie kan komen.

GroeteN,
Hervé

conducteur

Citaat van: Steven123 op 02 augustus 2013, 10:27:09 AM
Hopelijk zal deze zinloze discussie ook 'zonder naft' vallen...
;)
Blijf dromen :(
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

rgp

Luc,

Ik ben 54 en hoop nog 11 jaar te kunnen werken  :)

Daarna: boeltje pakken en emigreren ;)

Roland

jakke


[/quote]
Die geit stond gegarandeerd op de gele knop ipv de groene te duwen om buiten te kunnen ...
[/quote]

Zelfs 60 jaar geleden werd ons tijdens de opvoeding respect voor anderen bijgebracht .
Er valt dus bij deze mens nog wat bij te schaven als deze uitspraak gelezen wordt .
Met welke diersoort zou Wouter vergeleken kunnen worden ?
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

dieselfreak

#27
Zoals reeds eerder gezegd: respect moet van beide kanten komen. Als dat niet zo is dan vind ik de vergelijking met één of andere diersoort (ezel, geit, kieken, kalf) volkomen terecht. Waarmee ik de dieren in kwestie niet wil beledigen, maar wel de mensen die een dierlijk gedrag vertonen, en dat zijn er nogal wat vandaag de dag. En je hebt ze in alle leeftijden, van jong tot oud en alles wat ertussen zit.
MC

eve

Citaat van: Jurgen op 02 augustus 2013, 10:08:56 AM

Door hun geklungel en geprofiteer kan ik binnenkort tot mijn 75 gaan werken.


Niet alleen dat : per week 48 uren kloppen, zaterdag niet vrij, zonder looncompensatie. Strenge controle op het werk : elke minuut dat je betaald wordt, moet je ook effectief werken. Herziening van uw pensioen naar de laagste schalen toe.
Als je iets wil eisen : wachten tot na je pensioen...

Trouwens werken tot je 75 : dan behoor je niet zo snel tot die verfoeilijke groepen die het aandurven na hun pensioen nog te blijven leven.

Erik, behorende tot de bende profiterende klungelaars, klein kind dat zuipt (ik kan geen poot dansen) enz...

janieburton

Citaat van: rgp op 02 augustus 2013, 10:54:05 AM

Daarna: boeltje pakken en emigreren ;)

Roland

Naar waar? Waar is het beter?