Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

zonder "naft" gevallen!

Gestart door Huugooke, 01 augustus 2013, 18:23:11 PM

conducteur

Stel je voor dat al die festivalgangers met de auto zouden komen, ik ben uiteindelijk dit jaar ook niet geweest, omdat Neil z'n concert had afgezegd, maar dat zou toch complete chaos worden... En zo'n grote moeite kan het toch niet zijn om een trein ook in Kiewit te laten stoppen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

Citaat van: conducteur op 01 september 2013, 20:12:27 PM
Stel je voor dat al die festivalgangers met de auto zouden komen, ik ben uiteindelijk dit jaar ook niet geweest, omdat Neil z'n concert had afgezegd, maar dat zou toch complete chaos worden... En zo'n grote moeite kan het toch niet zijn om een trein ook in Kiewit te laten stoppen?
Paar wissels verzetten en de trein een halte verder laten rijden, 't is wel ne serieuzen bocht richting Kiewit want van uit het raam kan je mooi de loc/stuurstand zien.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

2012

Alle treinen naar Genk stoppen zowiezo al in Kiewit (en ook Bokrijk) dus dat is geen extra dienst (of privilege) voor de festval gangers hé.

janieburton

Citaat van: 2012 op 01 september 2013, 17:55:10 PM
Waarom mogen er geen gratis treinen naar Pukkelpop ? Uiteindelijk zitten de andere treinen overvol en is er weinig anders mogelijk. Als dat niet mag, dan mag je evenmin extra's inleggen naar de kust omdat de voorziene treinen vol zitten. De spoorweg is "openbaar vervoer" en heeft dus eerder een sociale functie ook.

Alle extra's moeten betaald worden ook een extra trein zou extra geld moeten opbrenegen, ook die naar de kust of de ardennen.

Een extra trein naar de kust kost extra aanNMBS aan extra personeelsleden (hun normaal loon, eventueel een zondag premie{dubbelbetaald + denkelijk een extra dag recup}, eventueel een premie voor reserve zijn, enz.....{ik denk dat ik nog een aantal voordelen vergeet}), idem voor de extra treinen naar de festivals en voetbalmatchen.

Die festivals zoals Werchter, Pukkelpop, enz...., verdienen genoeg zelfs na aftrek van al hun onkosten en de betaling aan overbetaalde groepen, anders zouden Herman Schuurmans en Chokri Mahassine & Co. er allang mee hebben opgehouden.

Citaat van: 2012 op 01 september 2013, 17:55:10 PM
Waarom mogen er geen gratis treinen naar Pukkelpop ?

Gratis bestaat niet ::), jij, ik en al de anderen :( betalen daar onrechtstreeks voor!

Citaat van: 2012 op 01 september 2013, 17:55:10 PM
De spoorweg is "openbaar vervoer" en heeft dus eerder een sociale functie ook.

Er zijn nog zaken die een sociale functie hebben en die zijn ook niet gratis en daar moet je ook voor betalen!(Bibliotheek, Bioscoop, Treinbeurzen, enz....) :o

Enkel de zon is gratis!



 

Jurgen

Jawadde Janie, gij zijt wel ne extreme zenne.

Als jij extra zou moeten betalen voor een extra trein, zou je die dan nog nemen? Of zou je dan, zoals ik zou doen, daar ben ik eerlijk in, gewoon de normale trein nemen die iets goedkoper is?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

2012

P treinen in de ochtend zijn ook extra treinen he, die dan ook afschaffen ? zullen we ze dan ni eens allemaal schrappen ? ben het verre van eens met jouw point of vieuw zunne. Een volle extra trein brengt wel extras op ook he.

janieburton

#141
Citaat van: 2012 op 02 september 2013, 17:17:04 PM
P treinen in de ochtend zijn ook extra treinen he, die dan ook afschaffen ? zullen we ze dan ni eens allemaal schrappen ? ben het verre van eens met jouw point of vieuw zunne. Een volle extra trein brengt wel extras op ook he.

Er is een wezelijk verschil:

Een P trein brengt mensen naar hun werk!!!!!!!!!!

Een extra trein/bus voor een festival of de Kust of Ardennen is voor het plezier van die mensen en voor plezier moet betaald worden.

Citaat van: Jurgen op 02 september 2013, 12:58:50 PM
Als jij extra zou moeten betalen voor een extra trein, zou je die dan nog nemen? Of zou je dan, zoals ik zou doen, daar ben ik eerlijk in, gewoon de normale trein nemen die iets goedkoper is?

Ja, omdat ik bijna zeker weet dat 80 tot 90% niet extra wil betalen voor een ritje in een extra trein; zou ik juist wel extra willen betalen.

Ik heb respect voor je Jurgenals jij voor de goedkopere trein gaat en zoals een "sardine" in een doosje wil zitten, dat is je vrije keuze.

Citaat van: Jurgen op 02 september 2013, 12:58:50 PM
Jawadde Janie, gij zijt wel ne extreme zenne.


Blijkbaar is er een tendens dat alles zo goedkoop mogelijk moet zijn en liefst nog gratis ook en men wil dan ook nog al de service hebben.

Je krijgt de service naargelang je betaald.

If you pay for caviar you will receive caviar. If you pay peanuts you will receive nohting else than peanuts!

Gratis bestaat niet, iemand draait onrechtstreeks op voor de onkosten en dat zijn dan meestal diegenen(de meerderheid) die er dan ook geen gebruik van maken of kunnen maken die meebetalen voor een minderheid die wel service verwachten en er niet voor willen betalen!




 

OlivierV

Je moet het niet zo extreem zien, je neemt toch niet altijd de trein voor serieuze aangelegenheden? Je mag die gerust gebruiken voor iets plezierig en waarom er dan meer voor betalen dan voor een gewone aangelegenheid.

Bijgevolg vindt ik dat je blik op de hele zaak een beetje "bekrompen" is. (niks tegen jou persoonlijk uiteraard)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Tja Janie, het is jouw mening natuurlijk.

Maar als ik me niet vergis bestaan die extra treinen vaak uit locs, rijtuigen en treinstellen die anders toch maar ongebruikt aan de kant staan waardoor die ook handenvol geld kosten want een stilstaande trein kost meer dan een rijdende trein. Een stilstaande trein is dus puur verlies en daar betaal jij ook voor.
Een extra trein zal misschien nog niet 100% zijn kosten terugverdienen, maar liever een verlies van 50% dan 100% hoor. Laat die extra treinen dus maar gewoon rijden zonder dat men daarvoor extra moet betalen.


Wat dit alles trouwens nog met een trein zonder "naft" te maken heeft weet ik ook niet meer.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

Als een trein 'vol' zit, komt die dan uit z'n kosten?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

janieburton

Citaat van: Jurgen op 03 september 2013, 11:19:54 AM
Wat dit alles trouwens nog met een trein zonder "naft" te maken heeft weet ik ook niet meer.

Iemand is er hier over begonnen, 1 of 2 pagina's hiervoor ???
 

janieburton

Citaat van: chef garde op 31 augustus 2013, 19:37:09 PM
Citaat van: ward op 31 augustus 2013, 17:58:25 PM
Klagen en zagen over de spoorweg is gemakkelijk als er eens iets mis gaat.

De nagel op de kop! 

En niemand die dankuwel zegt voor de extra treinen vanuit zowat elke uithoek van 't land (en zelfs vanuit Luxemburg) naar Blankenberge en Oostende de laatste twee zomermaanden.  Of de extra treinen naar bv Pukkelpop en terug ...

@ Jurgen,

Bovenstaande reaktie was de aanleiding.
 

OlivierV

#147
Citaat van: janieburton op 03 september 2013, 16:36:38 PM
Citaat van: chef garde op 31 augustus 2013, 19:37:09 PM
Citaat van: ward op 31 augustus 2013, 17:58:25 PM
Klagen en zagen over de spoorweg is gemakkelijk als er eens iets mis gaat.

De nagel op de kop! 

En niemand die dankuwel zegt voor de extra treinen vanuit zowat elke uithoek van 't land (en zelfs vanuit Luxemburg) naar Blankenberge en Oostende de laatste twee zomermaanden.  Of de extra treinen naar bv Pukkelpop en terug ...

@ Jurgen,

Bovenstaande reaktie was de aanleiding.

Toen zei ik dankjewel. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Herwig

" naft ":

...... "pukkelpop"......"pukkelpop"......reactie # 133: naft......reactie # 134: naft......"pukkelpop"......"pukkelpop"......

Herwig