In mijn vorige post vergeten te melden dat ik ook reeds de gaten (9mm) voor de ondergrondse wisselaandrijving voorzien heb.
Gisteren heel veel test gereden tot mijn locs er zonder problemen op reden (kruipen).
Geen enkel probleem, zelfs nog zonder extra stroom op het puntstuk. Voorlopig komt de stroom voor het puntstuk via de aangelegde wisseltong.
Na het schilderen van de rails zal dit niet meer werken. Hopelijk is dit groot genoeg.
Wat ik wel heb moeten doen aan de eerste wissel (links afbuigend) is een beetje van de plastiek van het puntstuk weg geschraapt. Mijn klein Lima stoomlocje kwam daar een beetje omhoog en viel dan stil. Op de 2 volgende (Y) wissels had die geen problemen. Na het weg schrapen ook niet meer op de eerste wissel

.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Wat moet ik nu direct nog doen?
1) Iets bedenken voor de module overgangen. Eerst wou ik dit doen met een printplaatje en daar de rails op vast solderen. Alleen vraag ik me af of dit wel nodig is aangezien deze niet zal gebruikt worden in een geheel. Het is meer als test en ontspanning. Overdreven veel werk is het niet en je weet natuurlijk nooit of ik er toch nog eentje aanhang om wat meer mogelijkheden te hebben. Terwijl ik hier typ is het dus besloten om het toch maar deftig te doen.
2) Toch eens beslissen welke wisselaandrijving ik nu ga nemen. Daar ben ik nog altijd niet uit

Zodoende kan ik ook de puntstuk polarisatie aansluiten.
3) Als technisch alles in orde is de rails schilderen en weatheren.
4) Daarna wat verder met de locloods, het kraantje en de dieseltank wat op te frissen. Daarom niet alle drie tegelijk, gaat anders wat saai worden. Ook wil ik nog inhoud in en rond de loods hebben, maar dat is voor later.
5) Perronnetjes maken met balsa hout en klei en nog wat verzinnen voor de lege linkerhoek...
En zo kan ik nog wel even doorgaan

Best beginnen met punt 1.
Opmerking zijn altijd welkom.
De bouw zal nu wel wat vertragen. Volgende week is de sportvakantie over en beginnen de trainingen terug. Dan ben ik 2 avonden in de week gaan sporten. Vanaf volgende week donderdag ben ik ook in vakantie en er moet hier in huis en met de dochter ook nog het één en ander gedaan worden

Zal dus druk genoeg zijn.
Tot de volgende!