Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Nu Zwitserland aan de beurt.

Gestart door PietB, 29 juli 2013, 21:15:34 PM

PietB

Na het vreselijke ongeluk in Spanje staat er nu in het nieuws dat er in Zwitserland een groot ongeval is geweest.

Piet.

doomslu

Verdorie, wat is dat toch? Spijtig toeval, laat ons hopen.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steven123

Voor zover ik ergens heb gelezen was het iets met een wissel, en moest een trein langs een andere trein passeren die uiteindelijk te lang bleek te zijn en nog gedeeltelijk in de wissel stond?
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

conducteur

Wat is er aan de hand de laatste tijd met treinen en rampen? We hebben er toch nogal wat gehad laatste tijd: Hier bij ons, nabij gent met de goederentrein met giftige stoffen, Nabij Parijs, Santiago De Compostella, ramp in canada met grote brand, en wellicht ben ik er mogelijk nog vergeten?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

janieburton

Citaat van: bossie op 29 juli 2013, 21:15:34 PM
Na het vreselijke ongeluk in Spanje staat er nu in het nieuws dat er in Zwitserland een groot ongeval is geweest.

Piet.

Hallo Piet,

Vraagje: ik zie dat jij "Zwitserland" in het blauw hebt staan en als je er op klikt je dan wordt doorgelinked naar een externe pagina.

Hoe doe je dit?
 

argilla

Citaat van: conducteur op 29 juli 2013, 23:22:55 PM
Wat is er aan de hand de laatste tijd met treinen en rampen? We hebben er toch nogal wat gehad laatste tijd: Hier bij ons, nabij gent met de goederentrein met giftige stoffen, Nabij Parijs, Santiago De Compostella, ramp in canada met grote brand, en wellicht ben ik er mogelijk nog vergeten?



De liberalisering van het spoor opgelegd door de EU ! Zoals in Wetteren een duitse trein door een NL bestuurder op het B -net met een franse loc........ jongens allee door 3 landen en 3 snelheids-sein en wat dan voor andere regels ook   ? ?   kom zeg ....daar moeten prutsen van komen.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

OlivierV

Citaat van: argilla op 30 juli 2013, 09:00:01 AM
Citaat van: conducteur op 29 juli 2013, 23:22:55 PM
Wat is er aan de hand de laatste tijd met treinen en rampen? We hebben er toch nogal wat gehad laatste tijd: Hier bij ons, nabij gent met de goederentrein met giftige stoffen, Nabij Parijs, Santiago De Compostella, ramp in canada met grote brand, en wellicht ben ik er mogelijk nog vergeten?



De liberalisering van het spoor opgelegd door de EU ! Zoals in Wetteren een duitse trein door een NL bestuurder op het B -net met een franse loc........ jongens allee door 3 landen en 3 snelheids-sein en wat dan voor andere regels ook   ? ?   kom zeg ....daar moeten prutsen van komen.
Prutsen moeten er niet van komen, maar de bestuurders in kwastie moeten kennis van zaken hebben. Hetzelfde voor vrachtwagenchauffeurs, die hebben toch ook kennis van de verkeerswetgeving in andere landen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Citaat van: OlivierV op 30 juli 2013, 09:25:19 AM
Hetzelfde voor vrachtwagenchauffeurs, die hebben toch ook kennis van de verkeerswetgeving in andere landen.

Vergeet het veel van die vrachtwagenbestuurders uit de ex-Oostblok kennen bijwijze van spreken hun eigen verkeerswetgeving nog niet
 

doomslu

Citaat van: janieburton op 30 juli 2013, 07:40:00 AM
Citaat van: bossie op 29 juli 2013, 21:15:34 PM
Na het vreselijke ongeluk in Spanje staat er nu in het nieuws dat er in Zwitserland een groot ongeval is geweest.

Piet.

Hallo Piet,

Vraagje: ik zie dat jij "Zwitserland" in het blauw hebt staan en als je er op klikt je dan wordt doorgelinked naar een externe pagina.

Hoe doe je dit?
Janie, je hebt het bericht van Piet geciteerd. Dan zie je toch welke codes hiervoor gebruikt worden?
Doe het nog eens en kijk wat er juist staat (het betreft de "url" code).  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janieburton

#9
Hallo Luc,

Bedankt ik heb het gevonden. forum.modelspoormagazine.be.

Maar ik zie soms staan "klik hier of in dit geval Zwitserland" hoe doe je dat?

Edit (doomslu): Janie, ik verander jouw bericht. Klik ook eens op "verander" en kijk naar beide links (hierboven en hieronder).
Zwitserland
Zie je wat er staat tussen de "]" en de "["?
 

Jurgen

Zoals Luc al zei, citeer opnieuw het bericht van "bossie" en voordat je op de knop verzenden klikt kan je in het tekstvak zien hoe dat in elkaar zit. Dat is de makkelijkste manier om het duidelijk te maken.
Je hoeft het bericht daarom niet opnieuw te plaatsen, maar je kan wel gewoon aflezen hoe je zo'n link moet plaatsen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rgp

Hallo,

Liberalisering wordt er gemakkelijkhiedshalve bijgenomen.  Door een bende bange hazen dat andere het beter doen ?

Voor de liberalisering reed een B-machinist al met een Franse lok naar Parijs of met een Belgische lok naar Keulen of zelfs met een Belgische lok naar Zwitserland, dus liberalisering heeft er niets mee te maken.  Wel de ingesteldheid van de mens.

Vroeger dus was een machiniste enkel machinist, van daag is hij machinist, metser ,tuinier, ..... ja dan komt men niet goed uitgeslapen, niet goed geconcentreerd en niet meer 100% bijgeschoold op zijn post.

Allez machinsiten, start shooting

Roland

PietB

Citaat van: janieburton op 30 juli 2013, 07:40:00 AM
Vraagje: ik zie dat jij "Zwitserland" in het blauw hebt staan en als je er op klikt je dan wordt doorgelinked naar een externe pagina.

Hoe doe je dit?
Heel simpel Janie, op onderstaande manier:
Het geheim, nou ja geheim, zit hem in de het gebruik van de bbcode
[url=en dan de feitelijke link, afgesloten met de]De tekst die je daar wilt hebben (in dit geval Zwitserland) en als afsluiting [/url]
[url=http://www.nu.nl/buitenland/3537875/tientallen-gewonden-treinbotsing-in-zwitserland.html]Zwitserland[/url]

Dat is alles het is echt geen hocus pocus.

En als je het door jou geciteerde bericht van mij had bekeken had je het ook kunnen zien.
grt Piet.

Steven123

Citaat van: rgp op 30 juli 2013, 13:04:49 PM
Vroeger dus was een machiniste enkel machinist, van daag is hij machinist, metser ,tuinier, ..... ja dan komt men niet goed uitgeslapen, niet goed geconcentreerd en niet meer 100% bijgeschoold op zijn post.

Allez machinsiten, start shooting

Vroeger gebeurde dat ook allemaal, maar er werd veel minder aan de grote klok gehangen.
De communicatie, media, sociale netwerken, blogs... hebben nog nooit zo vlot gemarcheerd als in dit tijdperk.

De drukte op al het spoorverkeer is ook veel groter geworden dan vroeger, er zijn heel wat verschillende veiligheidssystemen die allemaal door elkaar gebruikt worden, er is verder ook druk om te privatiseren, druk om langere werkuren in te voeren, stress, ...
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

ysbeer

Citaat van: argilla op 30 juli 2013, 09:00:01 AM
De liberalisering van het spoor opgelegd door de EU ! Zoals in Wetteren een duitse trein door een NL bestuurder op het B -net met een franse loc........ jongens allee door 3 landen en 3 snelheids-sein en wat dan voor andere regels ook   ? ?   kom zeg ....daar moeten prutsen van komen.

Sorry hoor dat vind ik geklets wat echt nergens opslaat .
In Spanje reed een spanjaard. In frankrijk een fransman.In zwitserland een Zwitser.
En wat franse lok ?????

Het is wel zo dat grote rampen nooit alleen komen In italie nu weer een bus.
Ik ben geen profeet maar ik vrees nog een flink ongeluk.Hopelijk klets ik maar uit mijn nek
wim