Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Favoriete spoorlijn

Gestart door Peter, 08 februari 2006, 15:21:40 PM

mark7758

Die Duitse loc was een 215 van de DB aangepast voor het Belgische seinstelsel. (Memor in de loc)
En die locomotieven zijn later omgenummerd naar de 225.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

boke

Hallo,

Mijn broer z'n tuin grenst aan een drukke spoorlijn in Winksele in de buurt van Leuven. Ik wou eens weten of daar ook goederentreinen voorbij komen en welk het nummer van deze lijn is... Zelf heb ik er nog geen enkele goederentrein gezien [}:)] en aangezien mijn voorkeur uitgaat naar goederentreinen (en dus ook goederenlijnen), vermoed ik niet dat deze lijn ooit mijn favoriete zal worden! De Thalys heb ik er al meedere malen gezien. Wie kan me meer vertellen over deze lijn?

Groetjes,


boke

Maxim,

Waarom komen op deze lijn werktreinen meer voor dan op andere lijnen?

groeten,


55erke

citaat:
Geplaatst door Jurgen
En je hebt gelijk, er komen veel goederen voorbij, maar weinig verschillend tractiematerieel.
Reeks 22, 23, 77, 55, 13, 27, Deense neuzen, Duikbrillen, Klassieke tweetjes, Breaks. Tijdens de piekuren ook wel een reeks 21 of 27 met M5 dubbeldekkers. Als ik me niet vergis heb ik ook al I6 of I10 rijtuigen gezien, van ver lijken die te hard op elkaar.
Ik denk dat ik er nog een paar vergeten ben.



Ja je bent de mooie 20-ers nog vergeten. En de DLC-locs.
Das tog redelijk wa matrieel, er zijn veel lijnen waar veel minder voorbijkomt[;)]
http://www.loccollector.be/foto2/20ers/f2.htm

Jurgen

citaat:
Geplaatst door 55erke

Ja je bent de mooie 20-ers nog vergeten. En de DLC-locs.
Das tog redelijk wa matrieel, er zijn veel lijnen waar veel minder voorbijkomt[;)]
http://www.loccollector.be/foto2/20ers/f2.htm



Wel, eigenlijk heb je wel gelijk. [:)]

Maar enkele jaren terug waren er nog geen 77'ers of DLC's. Nu komen die trouwens ook maar af en toe voorbij.
Tot enkele jaren terug kwamen de Breaks ook niet langs. Het waren vooral klassieke tweetjes en duikbrillen die we hier zagen. En goederen natuurlijk.
Maar de laatste jaren is het wel wat gevarieerder geworden. [^]
Ik denk dat ik gewoon in de tijd blijven stilstaan was. [:D]

Btw, er is ook eens een reeks 41 langsgeweest voor testritten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

n/a


Lijnen 24 -42 -45 -46 -47 - 36
de Luikse sliertjes dus...

johan


De mooiste lijnen heb ik ervaren in de jaren 80 toen een heel deel van het net nog niet ge?lektrificieerd was, en dieseltractie hoogtij vierde. Vanuit Brugge was het telkens een hele afstand om al die mooie ardeense lijnen te gaan verkennen. Toch dichter bij huis lijn 58 Gent-Eeklo, lijn 86 Deinze-Oudenaarde. Goederenverkeer was er sporadisch - dus dan toch maar in omgeving van lijn 51 Brugge - Zeebrugge en in de zomer op zondagmorgen de hoge concentratie van de speciale T-treinen van en naar de kust. De laatste jaren ben ik verknocht aan de smalspoorlijnen van de Baai van de Somme - dit is voor mij dichter dan de Ardennen.Chemin de Fer de la Baie de la Somme.
Johan
http://users.telenet/spoorgroep/
 

Jurgen

Ik heb net nog een trein met 8 M6 wagons gezien en slechts 1 loc, een 27 denk ik. Voor de liefhebbers dus, 1 loc is ook mogelijk op je modelbaan.

Gisteren heb ik ook nog 2 Franse locs in Fret uitvoering gezien in schakeling met een goederentrein met ketelwagens.

Blijkbaar komt er meer en meer tractiematerieel langsgereden op lijn 16/35 in Aarschot. Beetje een probleem, want ik heb mij ooit voorgenomen alleen te kopen in model wat ook echt langs mijn huis reed. Ik vrees dat ik toch sponsors zal moeten aantrekken. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

n/a

Ben net nog in Pondr?me geweest, Beauraing ook, en eigenlijk is de Athus-Meuse ondanks de elektrificering toch nog een mooie lijn. Prachtig kader, mooie herinneringen.