Multimeter Aldi op zaterdag 20/07

Gestart door eve, 15 juli 2013, 09:39:58 AM

eve

Voor wie er nog geen heeft : 11,99 €. Meet gelijk- en wisselspanning, gelijk- en wisselstroom, weerstand, transistortester,... Met meetsnoeren en 9V batterij.
Onmisbaar voor de hobbyist.

Koop er twee : kan je spanning en stroom tegelijk meten...

Erik (geen aandelen in Aldi of zo iets...)

conducteur

Voor de gewone hobbyist zijn die inderdaad 'goed'. Voor de elektronica-hobbyist koop je een dure autorange meter! (bv Dynatek D9400 zoals mij, maar kost wel een veelvoud meer)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

janieburton

 

ysbeer

Zeker voor de trein hobby en voor digitaal werk prima geschikt,daar is zo een dure meter echt niet nodig (staat natuurlijk wel fier)
Digitaal is meestal wel of geen spanning en digitaal stuursignale zijn ook met zo een dure niet te meten.

wie niets heeft is goed uit met zoon ding.
wim

Havoc

Van zo'n auto-range meter ben ik niet echt voorstander. Tenzij je de auto-range kan uitschakelen want anders schakelt die op de meest ongelegen momenten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

Ik heb deze een jaar geleden, gekocht

Een heel eenvoudig ding maar met een zoemertje om bedrading door te kunnen "piepen"
Dat is een heel erg handige functie, hoef je niet steeds op de meter te kijken als je bedrading aan het controleren bent.

grt Piet.

Huugooke

Citaat van: bossie op 15 juli 2013, 21:16:58 PM
Ik heb deze een jaar geleden, gekocht

Een heel eenvoudig ding maar met een zoemertje om bedrading door te kunnen "piepen"
Dat is een heel erg handige functie, hoef je niet steeds op de meter te kijken als je bedrading aan het controleren bent.

grt Piet.
Een analoge! Die zijn zeldzaam. Hebben ook voordelen.

den T

heb jaren geleden gelijkaardig model gekocht bij aldi en nog steeds in gebruik. voldoet goed voor mijn minimale metingen.
grtjs Julien

conducteur

Citaat van: Havoc op 15 juli 2013, 21:04:11 PM
Van zo'n auto-range meter ben ik niet echt voorstander. Tenzij je de auto-range kan uitschakelen want anders schakelt die op de meest ongelegen momenten.
Ik zie het probleem niet? De meter kijkt welk bereik het meest gepast is en geeft daarna de waarde weer, en dan niet plots schakelen?
De mijne kan je wel ook nog met een knopje het bereik kiezen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

bellejt

wat een gelul.Lijkt hier niet 3railforum waar men ook steeds commentaar geeft om een ander af te blaffen.Het is een goede meter voor de beginner en daarmee uit.Dat een ander zich een dure meter kan permiteren is toch niet ter zake.Als in ieder topic waar men info geeft zulke commentaar volgt dan zal het snel de leden teveel worden dit nog te plaatsen.
PS: mijn meter is door mijn baas betaald en die kan ik mij zelf niet permiteren.Heb ook een meter zoals de aldi en ben daar heel tevreden over.

Dirky

Als je geluk hebt kan je een perfecte meter hebben in den Aldi. Ik kocht er één jaren terug en de metingen wijken nog steeds geen mV af van mijn dure Tektronic.  ;)
Een Analoge is (was) hier ook must om stuursignalen van de analoge synths te volgen. Maar die oude Tandy zou ik wel eens mogen vervangen....

Havoc

Citeerwat een gelul.Lijkt hier niet 3railforum waar men ook steeds commentaar geeft om een ander af te blaffen.Het is een goede meter voor de beginner en daarmee uit.Dat een ander zich een dure meter kan permiteren is toch niet ter zake.Als in ieder topic waar men info geeft zulke commentaar volgt dan zal het snel de leden teveel worden dit nog te plaatsen.
PS: mijn meter is door mijn baas betaald en die kan ik mij zelf niet permiteren.Heb ook een meter zoals de aldi en ben daar heel tevreden over.

Ik vind dat het prima is dat mensen meningzn geven over zo'n zaken. Kan iemand die op zoek is zijn eigen mening vormen en wachten om iets beters te kopen of toch een kopen.

Eender wat, een voltmeter heb je nooit te veel. Zelf heb ik hier 7 exemplaren, elk hebben ze meestal iets waar ze beter in zijn dan de andere. Mijn baas is te gierig om goede meettoestellen te kopen. Ik moet zelf mijn gerief meenemen als ik iets wil deftig meten.

CiteerEen Analoge is (was) hier ook must om stuursignalen van de analoge synths te volgen. Maar die oude Tandy zou ik wel eens mogen vervangen....

Klopt inderdaad, voor traag veranderende signalen kan een analoge best nuttig zijn. Ook voor stroommeting want de interne shunt is vaak kleiner dan bij digitale meters.

Die Tandy meter, is dat zo'n Micronta in een zwarte doos met een rode draaiknop om de ohms op nul te zetten? :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Thommy

Voor de doe-het-zelvers is zo'n meter meer of genoeg.

Ken mensen die dingen bouwen met "arduino"-onderdelen. En werken ook maar met zo'n metertje.
En als ik zie wat die mannen ineen kunnen puzzelen...

Zelf gebruik ik een gelijkaardige meter al JAREN voor aan brommers/moto's te werken.
Als je weet wat je moet weten, lees als je richtwaarden weet, kun je met zo'n meter perfect werken.
En ik weet ook, nen Fluke is stukken beter, maar kost dan ook wel snel een 500euro voor het model dat ik wil.

voor de meeste die geen meter hebben, ideale instapper.
Greetz

Thommy

Dirky

inderdaad Johan, de Micronta in het zwarte doosje... :)

naar aanleiding van dit draadje ben ik er weer op zoek naar gegaan en ik kan dat zwart ding niet meer terugvinden. Zwart doosje zit misschien in kartondoosje op zolder  :)

loco

Goede tip om er tegelijk twee te kopen.
Ik heb er al eentje en ben er zeer tevreden mee. Jaren geleden gekocht en doet nog steeds wat het moet doen, maar ik kan niet tegelijk stroom en spanning meten. Vanaf volgende week gaat dit wel mogelijk zijn.
Bedankt voor het idee.