Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

HLD91

Gestart door MARKLINRIJDER, 11 juli 2013, 22:34:38 PM

Peter

Tja, ik vermoed als er geen konkurentie was geweest de M6 rijtuigen veel duurder zouden geweest zijn.
Maar ze doen maar hoor.
Dus komen er drie HLD 91 op de markt
Dus komen er ?? Nohabs op de markt (en er waren er al een paar (zelfs goede)
En zoals hier ook al opgemerkt: er zijn rangeerloks genoeg waar geen model van is.
Het wordt ook hoog tijd dat er een fatsoenlijke 59 en een 77/78 in H0 op de markt komt
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

Peter, ik begrijp je helemaal maar ja wie zijn wij ?  ::) :-\

Groeten Peter ;)

Sicco

Ik snap dat wel, maar ook dan krijg je weer exact dezelfde discussie: er is al een 77 van Mehano en Piko en er is al een 59 van Roco en Märklin.... en zelfs met de bolle neus, de juiste variant was er gedeeltelijk nog niet. Er is geen harde grens wat dat betreft, soms willen mensen een beter model of een model waar meerdere varianten van worden gemaakt die aanvankelijk niet gemaakt zijn. Zo blijft er dus altijd wel ene markt waar anderen het lagen liggen. Het wordt wat mij betreft pas schadelijk als bepaalde modellen niet worden gemaakt vanwege beleid dat niet is gericht op de consument, maar puur om anderen dwars te zitten. Dat is één van de redenen waarom we nog altijd geen goede rangeerlocs hebben. De 91 van VBV wordt hoe dan ook de eerste kant en klare Belgische rangeerloc na de reeks 80, die zoals eerder gezegd amper naar goed voorbeeld te gebruiken is op een Belgische baan.

Thommy

Citaat van: Peter op 16 maart 2014, 12:11:41 PM
Tja, ik vermoed als er geen konkurentie was geweest de M6 rijtuigen veel duurder zouden geweest zijn.
Maar ze doen maar hoor.
Dus komen er drie HLD 91 op de markt
Dus komen er ?? Nohabs op de markt (en er waren er al een paar (zelfs goede)
En zoals hier ook al opgemerkt: er zijn rangeerloks genoeg waar geen model van is.
Het wordt ook hoog tijd dat er een fatsoenlijke 59 en een 77/78 in H0 op de markt komt

amen.

Ik ben blij dat die 91 er eindelijk komt. Maar het zal weer dezelfde discussie zijn als met de andere "dubbele" machines.
Greetz

Thommy

Peter

Mijn opmerkingen gelden enkel de doublures, en moeten zeker niet
aanzien worden als kritiek op de eerste klasse modellen van VBV of wie dan ook.
Wat  de 77 en de 59 betreft:
De 77 van Mehano was zeker niet slecht maar de zwakke punten waren de slechte verlichting (veel te geel en veel te fel licht) en het ontbreken van een centreer mechanisme om de koppeling in het midden te houden.
De Piko 77 is en blijft een fantasiemodel en goed voor beginners. Spijtig want Piko kan veel beter

De 59 van Roco was niet echt op schaal en had de neiging van heen en weer te zwaaien (door de grote motor??) maar wat waren we er "toen" blij mee.
De 59 van Mä/Tr is een mooi model maar de motorisatie kon veel beter (is dit inmiddels verbeterd?)

Dus, volgens mij, wordt het tijd dat zowel van de 59 als van de 77 een nieuw (uptodate) model komt
Met vriendelijke groeten
Peter

janieburton

Citaat van: Peter op 17 maart 2014, 10:57:42 AM

De 59 van Mä/Tr is een mooi model maar de motorisatie kon veel beter (is dit inmiddels verbeterd?)


Ik dacht van wel maar ben niet zeker.
 

MARKLINRIJDER

Wat betreft het bouwpakketje,

De motor-isatie, digitalisering,  is afgerond.

De Tandwielkast, onderstel is compleet vervaardigd uit aluminium.

Deze nacht mag het lokje hier nog een nachtje proefrijden.

Is het goed, dan gaan we ervoor ;-)

Grtjs,

David

Michiel

TOF! ...en nu in schaal N!  ;D ;D ;D ;D (graptje)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vyncky

Citaat van: MARKLINRIJDER op 13 mei 2014, 00:58:45 AM
Wat betreft het bouwpakketje,

De motor-isatie, digitalisering,  is afgerond.

De Tandwielkast, onderstel is compleet vervaardigd uit aluminium.

Deze nacht mag het lokje hier nog een nachtje proefrijden.

Is het goed, dan gaan we ervoor ;-)

Grtjs,

David

En wat is het resultaat?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

MARKLINRIJDER

Yannick,

Zonet de order geplaatst voor de ALU onderdelen ;-)

Grtjs,

David

MARKLINRIJDER

De bijna finale tekening:




Grtjs,

David

renstimpie

Ik heb zeker interesse... :)   
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

knibbelknabbel


Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

gunmax1

Doe mij maar een van Arcelormittal Gent ;)
De mensen die me kennen weten wel waarom.

Grts