Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

HLD91

Gestart door MARKLINRIJDER, 11 juli 2013, 22:34:38 PM

LockyLuke

 'ontbrekend materiaal'  das een goe idee ! en de richtprijs erbij  :'( kunnen we sparen ???
 

GDE

Ik denk dat je als fabrikant probeert om een model uit te brengen met een afzetmarkt die zo groot mogelijks is en waarvan ze vele versies kunnen maken  . Er zijn ondertussen voor ons klein landje toch al heel wat modellen op de markt gekomen en het aantal nog uit te brengen modellen wordt kleiner .  Dat 3 fabrikanten de 91 willen uitbrengen is dan ook niet verwonderlijk .  Feit is dat André van Jocadis mij ooit al lang geleden wist te vertellen dat hij de 91 wilden uitbrengen als afgewerkt model en niet meer de kits zoals toen . Vanbiervliet heeft dit blijkbaar overgenomen ... Het is natuurlijk jammer voor de fabrikanten die al veel tijd en geld staken in de ontwikkeling van een model en dat er dan plots 3 zijn die hetzelfde op de markt brengen  :-\ Als verlanglijstje voor nog uit te brengen modellen zou ik opteren voor een motorwagen 43 in de oude versie met 3 frontramen . Deze reden zo in t groen in tijdperk 3 en rood geel tijdperk 4 zelfs nog met de 3 frontramen .

Dirky

Onderlinge afspraken tussen fabrikanten is een utopie. Elke kans om geld te verdienen moet je meenemen...
Het zou pas unfair zijn als de ene het design van de andere gewoon kopieert.

janieburton

Citaat van: Dirky op 13 maart 2014, 22:22:10 PM
Onderlinge afspraken tussen fabrikanten is een utopie. Elke kans om geld te verdienen moet je meenemen...
Het zou pas unfair zijn als de ene het design van de andere gewoon kopieert.

Dat is zo maar.......

Citaat van: doomslu op 13 maart 2014, 14:58:01 PM


Het is heus niet zo dat men mekaar steeds stokken in de wielen wil steken.


Dat de grote 4(Trix, Marklin, Fleichmann, Roco) dat niet echt doen mekaar stokken in de wielen steken maar ik ben er wel van overtuigt dat de Belgische fabrikanten mekaar de kaas van tussen mekaars boterham willen opeten( ik wil niet echt het volgende schrijven: mekaars bloed kunnen drinken).

Citaat van: doomslu op 13 maart 2014, 14:58:01 PM
Doch, als fabrikant moet je ook voorzichtig zijn met aankondigingen. Dat begrijpen jullie toch wel?


Als dat bijna" als staatsgeheim" moet bewaard worden waarom kondigen ze dan een jaar op voorhand aan wat ze (misschien  :o ) zullen produceren.

Citaat van: doomslu op 13 maart 2014, 14:58:01 PM

Doublures zijn voor iedereen spijtig. Men is zeer voorzichtig en probeert die vermijden.


Dat is begrijpelijk.


 

Pascal Michiels

Een reeks 85 of 72 zie ik wel zitten.

mark7758

Vraag aan Lsm maar die hebben ze 10 jaar geleden al aangekondigd en de rest durft er nu niet an te beginnen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

hoewel die doublures ervoor zorgden dat die M6'en veel (goedkoper)werden aangeboden dan die veel eenvoudiger I11'en (hoewel die veel minder ontwikkelingskosten en produktiekosten meebrachten!) ik kocht setje van een 90 tal euro(2 st) en een set met stuurwagen (135 euro ; hoewel ik denk dat de verkoper daar een foutje maakte !)

Groeten Peter ;)

FREMO e.V. - afd België

Dag,

Als
#Febelrail , afdeling modelbouw commissie# krijgen wij van de bekende en soms minder bekende model trein fabrikanten, een vraag over een bepaald model dat zij wensen te bouwen, produceren, verkopen.

Dikwijls moeten wij hun erop wijzen, dat "hun" bepaald gekozen model al is uitgebracht of indien er een voorbeeld model ter beschikking werd gesteld, teveel basis fouten vertonen, zonder er een "GESUPERD" = duur model van te maken.

Ook geven wij hun alle mogelijke informatie van de mogelijke nog uit te brengen modelen voor de Belgische markt. Zoals 2 jaar geleden over de vraag van de
"NOHAB's".
Dit jaar hebben wij terug moeten vaststellen, dat er personen wagens worden aangeboden op de modelbouw markt, die absoluut niet op onze markt thuis horen.

En voor
JA bepaalde producenten is HUN model een zeer groooooooot   STAATSGEHEIM.
Mvg,
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Peter

Ik blijf het onzin vinden dat in een kleine afzetmarkt als Belgie geen afspraken tussen de verschillende "Belgische" producenten gemaakt kunnen worden.
Het enige resultaat van die flauwekul is dat doordat er per merk minder verkocht worden de prijs automatisch duurder is. Nog grotere onzin vind ik dat een merk "bijna" alle nog te produceren Belgische modellen op een lijst heeft gezet, enkel en alleen om de konkurentie het gras voor de voeten weg te maaien. Dat ze dan modelspoorderes aan het lijntje houden  is dan helemaal schandalig. Nu, ja, dat is mijn mening, andere forumleden zullen er mischien anders over denken, maar bedenk wel dat hoe meer modellen een bepaald merk kan verkopen hoe goedkoper ze verkocht kunnen worden en hoe meer winst dat die producent kan maken.

Dat er ook op de Duitse markt doublures zijn is veel minder erg. De afzetmarkt is veel, veel groter, niet in het minst omdat modellen naar Duits voorbeeld ook in andere landen verkocht worden, wat van modellen naar Belgisch voorbeeld veel minder het geval is.
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

... en toch is het zo logisch dat er niets kan afgesproken worden!

Misschien iets te ver gegrepen maar hier een (fiktief) voorbeeld:
- stel dat er in Belgie maar 5 producenten van H0 locs zijn.
- stel dat er op een forum een poll wordt gehouden en dat er een uitslag is waarbij de reeks 728 hoog boven de andere scoort.

Ik denk met grote zekerheid te weten welk model de 5 fabrikanten zullen maken...

Daarbij moet je nog rekening houden dat niet elke fabrikant dezelfde techniek gebruikt, dezelfde capaciteit heeft... m.a.w. dat er zeer verschillende winstmarges gehanteerd worden!

Metpetergaathetbeter

en volgens mij zou dat van Europa ook niet mogen afspraken maken om de markt onder elkaar  te verdelen !

Groeten Peter ;)

PS Trouwens de prijzen die ik betaalde voor mijn M6'en geven aan dat het omgekeerde het geval was daar ik mijn sets van I'11'en(al dan niet met stuurrijtuig)steeds meer betaalde dan de M6'en (veel grotere moeilijkheidsgraad, meer werk en toch goedkoper).


Sicco

#176
Ik als weet nog steeds niet helemaal waarom deze discussie hier nu gevoerd wordt. Vooralsnog is er nog steeds een enorm tekort aan Belgische rangeerlocs en een reeks 91 is er nog niet, dus waarom het afbranden. Bovendien wordt een al lang geleden aangekondigd project van Jocadis nu gewoon overgenomen door een ander en dan nog zie ik geen doublure met de door anderen aangekondigde kits.

Ja er was/is een probleem met dubbeluitvoeringen en te ver doorgevoerde concurrentie maar bij mijn weten is dat vooral het gevolg van het beleid van één enkele fabrikant

Metpetergaathetbeter

Jan Hoet zou gezegd hebben prachtig kunstwerk dat uitblinkt door gebruik van veel kleuren en emoties  8) ;D

Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

oei Jan Hoet zou teleurgesteld zijn je kleuren weg te laten vloeien !  :-\  ;)

Sicco

 ;D ;) Ik was even de kleuterschool binnen en weer buiten  ;D