functiedecoderdecoder uhlenbrock 76900

Gestart door treinvirus, 24 juni 2013, 16:29:06 PM

treinvirus

hallo
ik heb esu centrale lokprogrammer esu en ontelbare decoders esu en enige hornby goedkope reeks.
nooit enig probleem gehad buiten een 4-tal gegrilde decoders in het begin door eigen stommitieten.
Nu heb ik wegens het ontbreken functiedecoders esu, 3 uhlenbrocfunctiedecoders gekocht
man man miserie miserie. als je alle verbindingen juist aansluit, toch eenvoudig te realiseren, en je zet hem met en lok met  lokadres 3 op een spoor geven twee van de geteste 76900 functiedecodersders hetvolgende -zelfde- resultaat;
licht functie, enkel wit licht in een richting, F2 GEEFT ROOD LICHT EN en de derde koplamp gaat aan met f6 (dat weet ik niet meer zozeker, kan f4 geweest zijn ), de vierde uitgang is niet te aktiveren met de talrijke functietoetsen van de esu centrale.
als je de lok op het programeerspoor of hoofdspoor zet met aanstippen functiedecoder en je  vraagt  uit te lezen, herkent hij deze decoder totaal niet en je kan dus niets veranderen.
Zelfde probleem met computer en lokprogrammer esu ; geen mogelijkheid decoder uit te lezen of zelfs te herkennen. als je je intestpositie zet (cab driver), chauffeur geeft dezelfde resultaten als esu centrale voor al de functies.
De derde -ook nieuwe- uhlenbrock is nog in de afgesloten doos, ik ben zeker dat dit hetzelfde resutaat geeft. een vriend van mij heeft er ook een gehad 76900 en had ook geen mogelijkheid om hem te programeren vastgesteld met sproc toestel (of zo) en met moeite er iets kunnen, gedan van krijgen met een uhlenbrock centrale ...hij heeft hem buitengesmeten. T is toch eigenaardig men verkoopt ze  en op de bijsluiter staat ook expliciet  geschikt voor  DCC formaat. Wat doe ik verkeerd .??? hij isvoor mij niet te gebruiken in een stuurstandrijtuig als ik het lokadres niet kan eeniet geproweet iemand raad?
dirk
ps kan je een esu of hornby gewone decoder als functiedecoder gebruiken, ttz als je de motoraansluiting niet gebruikt? worden ze dan niet warm en gaan ze stuk of werken ze gewoon niet?
 

SuSke

Is een probleem met de ESU-loc programmer. Een prachtig stukje techniek dat je alleen kan gebruiken om de decoders van de eigen soort uit te lezen en te programmeren.

Als iemand dit kan tegenspreken, dat hij ons dan allen het grote nieuws en de methode uitlegt want ik vermoed dat velen met dat probleem zitten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bellejt

locadres kan je gewoon met de locprogrammer veranderen.Je mag wel geen project openeen.Dus bij opstarten locprogrammer gewoon close doen op het popup screen.Dan gewoon CV 1 uitlezen.Je kan dan ook gewoon de waarde veranderen.
Als dat niet lukt gewoon met je ecos CV1 uitlezen en veranderen zoals je dat bij een lopi doet.Je zal wel beperkt zijn tot 255 adressen.
Die Uhlenbrol decoders verkoop ik gewoon omdat ze zo moeilijk te programmeren zijn.Enkel Esu lopi/sound komt hier nog binnen.En zelfs de multiprotocol geprogrammeerd op lange adressen.Is makkelijk want ik geef ze het locnummer.Als je een lopi nodig hebt voor een stuurstand dan neem ik daar gewoon een ouder model voor.Kan je meestal nog goedkoop op de kop tikken ook.

Huugooke

of ge gebruikt die prachtige programmer die Elektuur ooit publiceerde.

treinvirus

de cv 1 veranderen lukt noch met esu centrale, noch met lokprogrammer daar hij gewoon de cv1 niet leest altijd fout aangeeft en ook : je kan niets schrijven dus geen lokadres toekennen. t is erg maar waar,je krijgt altijd een foutmelding als je een cv wil uitlezen, gelijk dewelke... In feite kan je niets doen ,is er geen handelaar die het forum leest en die decoders verkoopt? die zou toch klachten moeten gehad hebben , niet? En zoals ik reeds vermeld heb heeft een vriend van mij zelfs met de centrale van hetzelfde merk niets praktisch kunnen verwezenlijken,
als niemand raad weet zijn er hier 3 decoders te koop  prijs zelf te bepalen ik word er toch maar depressief van!!!!
dirk
 

bellejt

mss nog als laatste CV8 op 8 proberen te programmeren in DCC.Als dat niet lukt retour verkoper indien mogelijk.

krispy

Ik zou jhonny volgen , retour verkoper , waarschijnlijk is er een plobleem met de decoders ( als ze vanbij een han,delaar komen , ze daar eens laten testen ( als je derbij staat ) zoniet vragen om te vervangen
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m