Compacte onafhankelijke aandrijving per wiel in een H0-lok ?

Gestart door eve, 20 juni 2013, 15:22:44 PM

Huugooke

Voor ingewikkeld draaien ze in China hun hand niet om!
Voor massaproductie trouwens ook niet, de afzetmarkt is wat anders!

Klaas Zondervan


Huugooke

Citaat van: Klaas Zondervan op 21 juni 2013, 16:53:12 PM
Zullen we er over 20 jaar nog eens op terugkomen? 8)
Dat ga ik niet halen waarschijnlijk, maar wel een tof idee! :'(

janieburton

 

ysbeer

Ja wat is nooit.

Maar ik durf er een leuk bedrag op te verwedden dat die nooit zal worden toegepast bij modeltreinen.
Het brengt namelijk niets wat ook niet te bereiken valt op andere manieren.
Erger nog de nu net algemeen toegepaste vliegwielen zijn weer taboe.
Het precies gelijk laten lopen vergt een duurdere motor,meer electronica,en wat brengt het????
De gemiddeld treinhobbyist is tevreden met de rijeigenschappen.
Natuurlijk zal de een of andere speciaal zaak dit wel eens brengen maar algemeen ,vergeet het.
Plaats zat in de lok.
wim

eve

Citaat van: ysbeer op 21 juni 2013, 20:09:43 PM

...

Maar ik durf er een leuk bedrag op te verwedden dat die nooit zal worden toegepast bij modeltreinen.
...

Natuurlijk zal de een of andere speciaal zaak dit wel eens brengen...

...

wim

Tja...

Erik


Klaas Zondervan

Citaat van: ysbeer op 21 juni 2013, 20:09:43 PM
Erger nog de nu net algemeen toegepaste vliegwielen zijn weer taboe.
Kun je dat eens toelichten? Want dat lijkt me onlogisch.

ysbeer

Klaas

Als je twee of meer kleine motoren gaat toepassen denk ik niet dat je nog plaats overhoudt op beide motoren voor een vliegwiel van enige betekenis
Elk draaistel een motor zou nog kunnen met een bescheiden vliegwiel (1 stuks)
Ik heb twee loks van KLEIN die dat ook deed ,beide lopen maar daar is alles mee gezegd.
Van enige voordeel is niets te merken.
wim

argilla

#23
op elk wiel een micromotor zie dat zitten voor onze treinen. Veel meer kracht en en 0...misschien zijn uitgerust met ASC in de decoder . Weg met die alles ruimte vullende motoren met vliegwielen enz...
power man... power is a part of your machine
Kan goed realiteit worden.

http://aoxan.en.alibaba.com/product/274184647-215432409/Micro_Outrunner_brushless_motor_for_indoor_airplane.html



en zo te zien spotgoedkoop ook nog. Prijsdaling van onze modellen in zicht ? ? ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janieburton

#24
Citaat van: Mattias op 21 juni 2013, 12:20:41 PM
Nuja, bij modeltreinen weet ik dat KATO nu met de productie gaat van een aandrijving per draaistel.

Waren sommige modellen van de "oude Piko's"(jaren 80'ig) ook niet met één motor per draaistel?
 


rgp

Hallo,

Jullie moeten wel verder kijken dan HO.

In 0 werd en wordt dit toegepast.

Bij de oude LIMA en RIVAROSSI modellen kon je het dummy draaistel vervangen door een gemotorisserd; je kon ook beide draaistellen vervangen door een gemotorisserd draaistel van AMZ. Dit laatste deden bijna alle (rijders".

De bolle neus van HELJAN heeft twee gemotoriseerde draaistellen.

De V200 van MBW heeft 2 gemotoriseerde draaistellen.

De VT11.5 van MBW heeft ook 2 gemotoriseerde draaistellen in één "Triebkopf"  Het andere kan ook voorzien worden van 2 gemotorisserde draaistellen.

Gemotoriseerde draaistellen in 0 zijn dus niets speciaal.

Roland

Klaas Zondervan

Citaat van: argilla op 23 juni 2013, 09:32:20 AM
op elk wiel een micromotor zie dat zitten voor onze treinen.  ...
Weg met die alles ruimte vullende motoren met vliegwielen enz...
power man... power is a part of your machine
Die power is nou juist de reden waarom die motoren alle ruimte vullen.
Je kunt niet verwachten dat je hetzelfde vermogen haalt met allemaal kleine motortjes tussen de wielen.